Hop til indhold

Muskelhunden - hvad er det ?


FOX
 Share

Recommended Posts

Så er der nyt foredrag fra Hundens Tarv -

 

Sted og tid: Ishøj kulturcafé, Ishøj Østergade 28, 2635 Ishøj, søndag den 14. februar 2010 kl. 13.00

 

Ishøj Kulturcafé er centralt beliggende med direkte adgang til S-tog (Ishøj station) og med gode parkeringsmuligheder.

 

Erik Westengaard holder foredrag over emnet: ”Muskelhunden - hvad er det?”

 

Som det vil være de fleste bekedt, har debatten raset, om de såkaldte muskelhunde, kamphunde, dræberhunde, eller hvad man nu vælger at kalde dem. Der er mange myter forbundet med disse hunde, og deres egenskaber. Erik Westengaard sætter under fordraget fokus på debatten, dens indhold, fup og fakta om muskelhunde, og fremlægger tanker og ideer til, hvordan vi løser de problemer, der vitterligt eksisterer med hunde, der ikke er under tilstrækkelig kontrol. Erik Westengaard mener, med udgangspunkt i egne erfaringer, at problemet skal løses ved at koncentrere lovgivningen om ejeren, og dennes samspil med hunden, og ikke gennem mere eller mindre tilfældige raceforbud og hovsa-løsninger.

 

Erik Westengaard er forfatter til bøgerne: "Muskelhunden - hvad er det?" og til "Staffbogen". Hans udgangspunkt for foredraget, er disse to bøger.

 

Efter foredraget bliver der lejlighed til spørgsmål og debat om emnet.

Billetpris: kr. 50,-

Alle er velkomne, men tilmelding er nødvendig:

 

Tilmelding via Hundens Tarv's mini webshop: Klik Her...

Eller via e-mail: [email protected]

Eller på telefon: 6070 4152

 

westengaard1.jpgErik Westengaard

Erik Westengaard (f. 1950) er museumsinspektør ved Museet på Frederiksborg Slot. Hans forfatterskab omfatter bl.a. "Staffbogen" fra 2007, om den engelske Staffordshire Bull Terrier, og senest debatbogen "Muskelhunden - hvad er det?". Erik Westergaard har fra ganske ung interesseret sig for hunde - i de senere år mere videnskabeligt og målrettet. I den lettere genre har han deltaget i TV-programmet "Kvit eller Dobbelt" med emnet "Europæiske hunderacer, standard, oprindelse og anvendelse ifølge FCI". Erik Westengaard er ansvarshavende racerepræsentant for Staffordshire Bull Terier i Dansk Terrier Klub.

 

Håber at se mange herinde fra :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kommer da bare på besøg hos mig den week-end :mrgreen: der er vist noget med at du kender egnen - eller er det mig der husker galt ?

Hehe takker for tilbuddet, men finanserne er desværre ikke til det med broen (som jo koster snart en milliard at komme over:evil:)...

 

Men jow jeg husker da at jeg har drukket mig i hegnet op til flere gange i Ishøj, og stadig kunne finde hjem til Vanløse down town:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

til overskriften Muskelhunden - hvad er det ? kan i få et hurtigt svar i ikke behøver betale for...

 

Det er et ord der er skabt for at kunne definere flest mulige "farlig" udseendet hunde under samme tag.

Og et udtryk en del kamphundeejer ynder at bruge fordi det er "pænere" end kamphund ordet.

Selvom kamphund er en mere definerbar betegnelse end muskelhund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
til overskriften Muskelhunden - hvad er det ? kan i få et hurtigt svar i ikke behøver betale for...

 

Det er et ord der er skabt for at kunne definere flest mulige "farlig" udseendet hunde under samme tag.

Og et udtryk en del kamphundeejer ynder at bruge fordi det er "pænere" end kamphund ordet.

Selvom kamphund er en mere definerbar betegnelse end muskelhund.

 

Jeg kan ikke lide den betegnelse idet jeg synes den er totalt misvisende, men sådan er der jo så meget :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke lide den betegnelse idet jeg synes den er totalt misvisende, men sådan er der jo så meget :lol:

hey det kan jeg hellere ikke :genert: fik jeg vist ikke skrevet... eller jeg kan ikke lide ordet muskelhund... bruger det ikke selv, retter dog kun folk når de spørger om det er en af de farlige dræberhunde man hører om i tv når de hilser på ens hund ...og så går igen når man siger ja :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er foredragholderens baggrund for at tale om emnet?

Eneste baggrund KW har er at han har, og har haft Amstaff i en menneske alder, og at han er Historiker. Om det lige giver ham mere viden end alle andre..Jeg tvivler... Jeg giver ikek ret meget for hans"ekspertise"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Eneste baggrund KW har er at han har, og har haft Amstaff i en menneske alder, og at han er Historiker. Om det lige giver ham mere viden end alle andre..Jeg tvivler... Jeg giver ikek ret meget for hans"ekspertise"

 

Jeg kender ham ikke og det at have haft en race og have skrevet en bog garanterer ikke noget.

 

CM har skrevet en bog :hmm:

 

Jeg har haft labrador i mange år, men det gør mig ikke til ekspert nok til at jeg turde holde foredrag om labradors.

 

Derfor ville det være rart med lidt flere oplysninger om KW's holdning til og arbejde med hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender ham ikke og det at have haft en race og have skrevet en bog garanterer ikke noget.

 

CM har skrevet en bog :hmm:

 

Jeg har haft labrador i mange år, men det gør mig ikke til ekspert nok til at jeg turde holde foredrag om labradors.

 

Derfor ville det være rart med lidt flere oplysninger om KW's holdning til og arbejde med hunde.

 

Jeg må indrømme, at selvom hans bog er med til at stille min elskede race i et bedre lys, så har jeg desværre på intet tidspunk læst noget om at han skulle have nogen speciel baggrund der gør ham til ekspert på området...

 

Så jeg har ingen planer om at købe hans bog, eller gå til hans foredrag.

 

han kan sikkert have ret i mange af hans holdninger, men han kan ligesåvel tage fejl, og personligt foretrækker jeg at gå til foredrag og læse bøger af folk, hvor jeg ved at de har en solid balast som gøre deres udtalelser troværdige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er lidt kopieret lidt ind for at svarer på nogle af de spørgsmål i har haft.

 

 

westengaard1.jpgErik Westengaard

Erik Westengaard (f. 1950) er museumsinspektør ved Museet på Frederiksborg Slot. Hans forfatterskab omfatter bl.a. "Staffbogen" fra 2007, om den engelske Staffordshire Bull Terrier, og senest debatbogen "Muskelhunden - hvad er det?". Erik Westergaard har fra ganske ung interesseret sig for hunde - i de senere år mere videnskabeligt og målrettet. I den lettere genre har han deltaget i TV-programmet "Kvit eller Dobbelt" med emnet "Europæiske hunderacer, standard, oprindelse og anvendelse ifølge FCI". Erik Westengaard er ansvarshavende racerepræsentant for Staffordshire Bull Terier i Dansk Terrier Klub.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Her er lidt kopieret lidt ind for at svarer på nogle af de spørgsmål i har haft.

 

 

westengaard1.jpgErik Westengaard

Erik Westengaard (f. 1950) er museumsinspektør ved Museet på Frederiksborg Slot. Hans forfatterskab omfatter bl.a. "Staffbogen" fra 2007, om den engelske Staffordshire Bull Terrier, og senest debatbogen "Muskelhunden - hvad er det?". Erik Westergaard har fra ganske ung interesseret sig for hunde - i de senere år mere videnskabeligt og målrettet. I den lettere genre har han deltaget i TV-programmet "Kvit eller Dobbelt" med emnet "Europæiske hunderacer, standard, oprindelse og anvendelse ifølge FCI". Erik Westengaard er ansvarshavende racerepræsentant for Staffordshire Bull Terier i Dansk Terrier Klub.

 

Det kan være manden er blændende dygtig og at man snyder sig for en oplevelse, men altså.. den beskrivelse siger intet :vedikke:

 

Jeg har interesseret mig for hunde hele mit liv (startede med voldsom interesse idet jeg var skidebange for hunde).

I de seneste mange år har interesset været målrettet og til dels videnskabelig (+ lidenskabelig)

 

Jeg har deltaget i et par TV programmer, regionalt og landsdækkende, omkring servicehunde, jeg har oversat en hundebog og udkommer snart med min første bog.

 

Dette siger absolut intet om min baggrund for at holde foredrag om hunde.

 

Edit: Men som DEBATOPLÆG vil det muligvis være rigtig godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

til overskriften Muskelhunden - hvad er det ? kan i få et hurtigt svar i ikke behøver betale for...

 

Det er et ord der er skabt for at kunne definere flest mulige "farlig" udseendet hunde under samme tag.

Og et udtryk en del kamphundeejer ynder at bruge fordi det er "pænere" end kamphund ordet.

Selvom kamphund er en mere definerbar betegnelse end muskelhund.

 

Så blev den ged barberet, så er der jo ingen grund til at drage afsted for det :mrgreen:

 

Eneste baggrund KW har er at han har, og har haft Amstaff i en menneske alder, og at han er Historiker. Om det lige giver ham mere viden end alle andre..Jeg tvivler... Jeg giver ikek ret meget for hans"ekspertise"

 

Det kan jo være at han er der som debatoplæg? :blink: Jeg så ham i fjernsynet (tror jeg nok :oops:) og da virkede han faktisk ret fornuftig. Så måske det kunne blive en saglig debat for en gangs skyld :-D

 

 

Og FOX: Nu kommer du altså snart over knæet :evil: Det er IGEN i en arbejdsweekend :megaked::fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

til overskriften Muskelhunden - hvad er det ? kan i få et hurtigt svar i ikke behøver betale for...

 

Det er et ord der er skabt for at kunne definere flest mulige "farlig" udseendet hunde under samme tag.

Og et udtryk en del kamphundeejer ynder at bruge fordi det er "pænere" end kamphund ordet.

Selvom kamphund er en mere definerbar betegnelse end muskelhund.

 

Jeg kan ikke lide den betegnelse idet jeg synes den er totalt misvisende, men sådan er der jo så meget :lol:

 

Det med fed - det er titlen på hans bog, den kan vi som forening ikke lave om på :blink:

 

Jeg kender ham ikke og det at have haft en race og have skrevet en bog garanterer ikke noget.

 

CM har skrevet en bog :hmm:

 

Jeg har haft labrador i mange år, men det gør mig ikke til ekspert nok til at jeg turde holde foredrag om labradors.

 

Derfor ville det være rart med lidt flere oplysninger om KW's holdning til og arbejde med hunde.

 

Jeg har da været til foredrag med dig - også uden at vide særligt meget om dig og dine uddannelser, dine holdninger osv. Det er et tilbud til alle om at komme og høre et foredrag og deltage i en debat.

 

Jeg må indrømme, at selvom hans bog er med til at stille min elskede race i et bedre lys, så har jeg desværre på intet tidspunk læst noget om at han skulle have nogen speciel baggrund der gør ham til ekspert på området...

 

Så jeg har ingen planer om at købe hans bog, eller gå til hans foredrag.

 

han kan sikkert have ret i mange af hans holdninger, men han kan ligesåvel tage fejl, og personligt foretrækker jeg at gå til foredrag og læse bøger af folk, hvor jeg ved at de har en solid balast som gøre deres udtalelser troværdige.

 

Han er ansvarshavende racerepræsentant for Staffordshire Bull Terier i Dansk Terrie klub. Som nævnt er titlen på foredraget/debatten det samme som hans bog.

Det kan være manden er blændende dygtig og at man snyder sig for en oplevelse, men altså.. den beskrivelse siger intet :vedikke:

 

Jeg har interesseret mig for hunde hele mit liv (startede med voldsom interesse idet jeg var skidebange for hunde).

I de seneste mange år har interesset været målrettet og til dels videnskabelig (+ lidenskabelig)

 

Jeg har deltaget i et par TV programmer, regionalt og landsdækkende, omkring servicehunde, jeg har oversat en hundebog og udkommer snart med min første bog.

 

Dette siger absolut intet om min baggrund for at holde foredrag om hunde.

 

Edit: Men som DEBATOPLÆG vil det muligvis være rigtig godt.

 

Er enig med dig, men man kan altså ikke beskrive alt, hvad alle vil vide, når man arrangerer et foredrag. Igen titlen er den samme som hans bog.

 

Men det var bare et tilbud til H-F´s bruger at komme at høre ham - eller at lade være :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det med fed - det er titlen på hans bog, den kan vi som forening ikke lave om på :blink:

 

 

 

Jeg har da været til foredrag med dig - også uden at vide særligt meget om dig og dine uddannelser, dine holdninger osv. Det er et tilbud til alle om at komme og høre et foredrag og deltage i en debat.

 

 

 

Han er ansvarshavende racerepræsentant for Staffordshire Bull Terier i Dansk Terrie klub. Som nævnt er titlen på foredraget/debatten det samme som hans bog.

 

 

Er enig med dig, men man kan altså ikke beskrive alt, hvad alle vil vide, når man arrangerer et foredrag. Igen titlen er den samme som hans bog.

 

Men det var bare et tilbud til H-F´s bruger at komme at høre ham - eller at lade være :mrgreen:

 

Det er også fint nok med sådan et tilbud :-D

 

Jeg tænker bare, at jeg muligvis ville komme hvis jeg vidste noget om hans arbejde med hunde, holdning osv. Derfor spørger jeg til det.

Fordi jeg ikke længere gider satse på kurser og foredrag. Jeg vil kende foredragsholderens faglige baggrund før jeg bruger tid på det.

 

Det var ikke ment som en kritik, snarere et hint til arrangøren om at uddybe en foredragsholders baggrund.

"Foredragsholderen har arbejdet med træning af kamphunde gennem 7 år" kunne f.eks gøre det interessant for mig. For så vidste jeg at vedkommende havde en hel del praktisk erfaring omkring denne hundetype og ikke "kun" med sin egen race.

 

Nogle af mine elever var for nogen tid siden til et foredrag om kamphunde hvor flere publikummere udvandrede fordi der reelt ikke var noget at komme efter. End ikke emnet "hund" var på et nogenlunde niveau selvom foredraget var slået stort op på forhånd.

 

Jeg skynder mig lige at sige at det ikke var din foredragsholder :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også fint nok med sådan et tilbud :-D

 

Jeg tænker bare, at jeg muligvis ville komme hvis jeg vidste noget om hans arbejde med hunde, holdning osv. Derfor spørger jeg til det.

Fordi jeg ikke længere gider satse på kurser og foredrag. Jeg vil kende foredragsholderens faglige baggrud før jeg bruger tid på det.

 

Det var ikke ment som en kritik, snarere et hint til arrangøren om at uddybe en foredragsholders baggrund.

"Foredragsholderen har arbejdet med træning af kamphunde gennem 7 år" kunne f.eks gøre det interessant for mig. For så vidste jeg at vedkommende havde en hel del praktisk erfaring omkring denne hundetype og ikke "kun" med sin egen race.

 

Nogle af mine elever var for nogen tid siden til et foredrag om kamphunde hvor flere publikummere udvandrede fordi der reelt ikke var noget at komme efter. End ikke emnet "hund" var på et nogenlunde niveau selvom foredraget var slået stort op på forhånd.

 

Jeg skynder mig lige at sige at det ikke var din foredragsholder :-D

Der skulle jo egentlig være linket et CV. At en person har arbejdet med kamphunde i 7år er jo ikke ensbetydene med at vedkommende har mere viden end andre. Han ved helt sikkert meget om Amstaff. Men at taget samtlige kamphunde og vagt/vogter racer, er da voldsomt, er det ikke??:hmm:

 

Jeg ville feks ikke kunne trække folk til på baggrund af min viden om DdB selvom min baggrund er, 16års arbejde/træning med racen, kurser/foredrag i Bla. Holland og Tyskland, studeret racens historie i alle tre typers hjemland og regioner...

 

Det jeg mener er bare, at fordi man interressere sig for en race er ikke ensbetydene med at man ved nok til at holde et seriøst foredrag

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er ansvarshavende racerepræsentant for Staffordshire Bull Terier i Dansk Terrie klub. Som nævnt er titlen på foredraget/debatten det samme som hans bog.

Men det var bare et tilbud til H-F´s bruger at komme at høre ham - eller at lade være :mrgreen:

 

Og det var absolut heller ikke kritik af tilbuddet, eller af manden for den sags skyld (jeg kender ham jo ikke) :-D

 

Men jeg elsker at gå på kurser, og bruger rent faktisk for mange penge på det :oops: Så jeg er nødt til at sorterer, og det gør jeg så ved at kigge på om der er nogen videnskabelig-/uddannelsesmæssig baggrund hos dem der holder kurset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...