Hop til indhold

Børste tænder


Lonny
 Share

Recommended Posts

Så har Luna fået børstet tænder for første gang i sit liv, og det gik forbløffende godt, da hun først opdagede at jeg havde dyppet fingeren i okse-boullion, så var hun helt klar til at få børstet tænder :5up:

 

Jeg har omviklet min finger med gazebind, og så dypper jeg den i okseboullion, hvorefter jeg gnubber hendes tænder.

 

Mit spørgsmål er så, er det absolut nødvendigt at vi bruger hunde tandpasta, er det ikke nok at hendes tænder bliver gnubbet rene med gazebindet? Jeg frygter jo at hun ikke vil bryde sig om at tandpastaen, og nu går det lige så godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Luna fået børstet tænder for første gang i sit liv, og det gik forbløffende godt, da hun først opdagede at jeg havde dyppet fingeren i okse-boullion, så var hun helt klar til at få børstet tænder :5up:

 

Jeg har omviklet min finger med gazebind, og så dypper jeg den i okseboullion, hvorefter jeg gnubber hendes tænder.

 

Mit spørgsmål er så, er det absolut nødvendigt at vi bruger hunde tandpasta, er det ikke nok at hendes tænder bliver gnubbet rene med gazebindet? Jeg frygter jo at hun ikke vil bryde sig om at tandpastaen, og nu går det lige så godt.

 

Altså mine hunde elsker hundetandpastaen og står gerne og møfler i tandbørsten længe efter jeg har børstet, for at få ALT tandpastaen med :mrgreen: Så medmindre at Luna er usandsynligt kræsen, så tror jeg ikke at risikoen for at hun ikke kan lide tandpastaen er så stor :blink:

 

Men om det så reelt er nødvendigt med tandpasta, det ved jeg ikke, men mine er i hvert fald glade for det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså mine hunde elsker hundetandpastaen og står gerne og møfler i tandbørsten længe efter jeg har børstet, for at få ALT tandpastaen med :mrgreen: Så medmindre at Luna er usandsynligt kræsen, så tror jeg ikke at risikoen for at hun ikke kan lide tandpastaen er så stor :blink:

 

Men om det så reelt er nødvendigt med tandpasta, det ved jeg ikke, men mine er i hvert fald glade for det :-D

 

Jamen så må det jo komme an på en prøve :-D

 

Jeg skal alligevel på apoteket og købe mere gaze, og så kan jeg passende se om de også har en tandpaster :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up:

 

Du kan jo altid afprøve tandpastaen, uden om børste siturationen, for at se om hun kan lide det :-)

 

Det vil jeg gøre, så er jeg også sikker på ikke at få ødelagt vores positive oplevelse i dag.

 

Hvad siger dine hunde til tandbørsten, er det ikke sværere at vænne dem til en tandbørste, end til at man bare stikker fingeren ind i munden på dem?

 

Og hvor tit børster du deres tænder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil jeg gøre, så er jeg også sikker på ikke at få ødelagt vores positive oplevelse i dag.

 

Hvad siger dine hunde til tandbørsten, er det ikke sværere at vænne dem til en tandbørste, end til at man bare stikker fingeren ind i munden på dem?

 

Og hvor tit børster du deres tænder?

 

Mine har det alle sammen fint med tandbørsten, faktisk tror jeg de ville syntes at det var mere underligt, hvis jeg begyndte at stikke en finger ind i munden på dem for at gnubbe på tænderne :mrgreen:

Når jeg har skulle vænne dem til tandbørsten har jeg til at starte med holdt deres mund lukket og så ført tandbørsten ind mellem læberne og så kun børstet forsigtigt på ydresiden af kindtænderne til at starte med, det har fungeret fint og rimelig hurtigt har jeg kunne børste mere over det hele :-D

 

Jeg må indrømme at jeg godt kan være lidt ustabil med hundenes tandbørstning, men jeg forsøger at få det gjort 2-3 gange om ugen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine har det alle sammen fint med tandbørsten, faktisk tror jeg de ville syntes at det var mere underligt, hvis jeg begyndte at stikke en finger ind i munden på dem for at gnubbe på tænderne :mrgreen:

Når jeg har skulle vænne dem til tandbørsten har jeg til at starte med holdt deres mund lukket og så ført tandbørsten ind mellem læberne og så kun børstet forsigtigt på ydresiden af kindtænderne til at starte med, det har fungeret fint og rimelig hurtigt har jeg kunne børste mere over det hele :-D

 

Jeg må indrømme at jeg godt kan være lidt ustabil med hundenes tandbørstning, men jeg forsøger at få det gjort 2-3 gange om ugen.

 

Bruger du en almindelig tandbørste eller en speciel hunde tandbørste?

 

Jeg tænker at det måske er lettere at nå de bagerste tænder med en tandbørste, så det er da et forsøg værd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger også bare en almindelig blød tandbørste

og noget hundetandpasta.

Smagen er fin, og det plejer at gå nogenlunde med selve børstningen.

Vi gør det dog ikke så tit.

 

Jeg så i går (ifbm. at jeg ledte efter anden til Bailey) en til at sætte på fingeren.

Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde den igen :stupid:, men det var sådan en der lidt lignede en gazebinds-finger.

Den syntes jeg faktisk så smart ud og tænke den måtte være nemmere at komme til med :vedikke:

 

Jeg leder stadig, dem jeg har fundet indtil nu til at sætte på fingeren synes jeg ikke om.

TANDBØRSTE - til hund/kat - (til at sætte på finger) - 2 stk. | Kenjan hunde & katteartikler

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem til fingeren synes jeg er klumpede, falder af, for dyre i brug...og Petrine kunne slet ikke lide den (men hendes mund er jo også petit)

 

Jeg har også kigget på dem, og konkluderet at de var fuldstændig ubrugelige, det er grunden til jeg bruger gazebind, men nu vil jeg prøve at se om hun vil acceptere en tandbørste, da den jo kommer bedre ind i mellem tænderne, og ind i det små fordybninger der er i tænderne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, dem jeg linkede til ovenfor synes jeg som sagt heller ikke om.

Dem jeg godt lige kunne tænke mig at kunne finde frem igen, minder nok mest af alt om Lonny's gaze finger - der var bare ligesom nogle små knopper på...

 

Leder stadig.....

 

Sig endelig til hvis du finder den, men ellers virker gazen altså også ret godt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, dem jeg linkede til ovenfor synes jeg som sagt heller ikke om.

Dem jeg godt lige kunne tænke mig at kunne finde frem igen, minder nok mest af alt om Lonny's gaze finger - der var bare ligesom nogle små knopper på...

 

Leder stadig.....

 

Man skal bare lede på HF ;-)

http://www.hunde-forum.dk/rad-tips/5405-micromed-tandborste.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...