Hop til indhold

Vejsalt og hunde/katte


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Vi skyller lexus' poter hvergang vi har været ude. Men om det er godt nok ved jeg ikke:hmm: Jeg tror jeg vil købe noget potev voks, men er der noget der er bedre end andet??. kun det bedste af det bedste vil være ok til min hund:blink: Nogle anbefalinger??

 

Hunde og katte

Forestil dig at gnide salt på et sår eller en sprække i huden. Sådan føles vejsalt for menneskets bedste venner - hunde og katte - hver gang de går. Det fugtige underlag opbløder nemlig dyrenes trædepuder og dermed kan vejsaltet trænge ind gennem små sår og sprækker i poterne.

Det bedste råd er at gnide dyrenes poter ind i voks hver aften, så det kan nå at trænge ind i løbet af natten.

Vejsalt smadrer poter og støvler - TV 2 Nyhederne

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, vi har haft og har store problemer med det.. også selvom vi smurte hendes poter hver aften.. det hjalp nada.. nu smøre jeg dem hver gang jeg går ud.. og pga. hun har et bette hul på en trædepude på forpoten, har hun sko på forpoterne.. Efter jeg er begyndt at smøre lige inden vi går, er det kun 1-2 gange nu vi skal tørre en pote på hende, når vi går tur.. (ture på mindst 1 time)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med Locobase Repair eller noget andet fedtcreme? det må da sidde godt fast især hvis man smør det på hver aften og igen inden man går ud?

 

jeg har selv købt vaseline til Flipsen, men har ikke brug for det, hans poter er altid lækre og fine :genert::hjerte:

jeg vasker hans poter efter hver tur som det eneste - indtil videre :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha uha vi arbejder i poter i vildskab :genert: har købt de der fine lilla gummi sokker fra PawZ kan anbefaldes hvis der er sket skade. har brugt dem på bagpoter og voks foran, her til morgen fik han dog sokker på alle 4 :slem:

 

Ellers får Zacko et tyk lag potevoks fra KW den på tube er nem at smøre ud på lige før vi går ud og det har virket fint, har nogle dage brugt en jushua tree salve istedet, men den er p.... dyr, men gør også gavn, så den har jeg mest brugt om aften sådan til pleje :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal i have:5up:

Jeg kørte forbi Dr.dyr da jeg fik fri. Han havde kun diafram potevoks, om det er godt aner jeg ikke. Men han havde tre tuber tilbage og dem fik jeg kvit og frit:-D så nu prøver vi om det er noget

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal i have:5up:

Jeg kørte forbi Dr.dyr da jeg fik fri. Han havde kun diafram potevoks, om det er godt aner jeg ikke. Men han havde tre tuber tilbage og dem fik jeg kvit og frit:-D så nu prøver vi om det er noget

 

Jeg formoder der er en slå fejl. Vi har en tube diafarm potevoks vi har brugt her i vinter.

Det hjælper lidt, men ikke meget synes jeg :vedikke:

Jeg smører det på hver enkelt trædepude (godt hun kan spille død :engel:) inden vi går, hvis vi skal gå hvor der er saltet.

Af og til må jeg dog stadig børste hendes poter under turen :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Breton-Jet
Tak skal i have:5up:

Jeg kørte forbi Dr.dyr da jeg fik fri. Han havde kun diafram potevoks, om det er godt aner jeg ikke. Men han havde tre tuber tilbage og dem fik jeg kvit og frit:-D så nu prøver vi om det er noget

 

Jeg købte (nej jeg bestilte det med meget besvær) på nettet..

resultat: .. sprækkede/ blødene poter også selv om man putter på hver aften/før vi går på tur:evil: ...undskyld men det virker ikke her i huset.. så vandt min mor self noget i en skide "facebook-konk", lad os så om det virker..:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...