Hop til indhold

Hjælp til alene hjemme


Gæst Soya
 Share

Recommended Posts

Hejsa

 

Vi har fået problemer med Saxo og det at være alene hjemme.

Saxo er lidt over 10 uger gammel - og vi har haft ham side han var 8 uger...

 

Vi startede på 3. dagen med at lade ham være alene, sørgede for at han var stimuleret og træt - uden at han dog var i dyb søvn. Først gik vi ind i et andet værelse og ud igen, så lidt længere tid. Så udvidede vi til havedøren og rumsterede med nøgler og tog det i meget små skridt... Tror minutterne hed 2, 3, 5, 8, 10, 12, 15, 20, 25, 30, 40, 50... og vi gjorde det et par gange om dagen (færre gange når det var længere tid)... Alt gik fik og han reagerede ikke - FØR i søndags da vi forsøgte med en god time...

 

Da vi kom tilbage til huset gøede han og vi skyndte os ind - herefter småpev han lidt inden han faldt to ro og faldt i søvn. Vi tjekke med naboen og han sagde at han havde gået on/off den sidste time, hvilket vil sige han begyndte max 10min efter vi var gået...

 

Nu har vi så forsøgt at starte forfra - i mandags tog vi et par gange af 5-8 minutter, men han begynder at gå søgende rundt - så vi er gået ind inden han er begyndt at pive/gø...

 

I går gik vi så ned til igen at gå i soveværelse lukke døren, og åbne igen - og udenfor døren i 2min osv et par gange... og kom da også lidt længere... men det er som om at han er ok så længe han har noget at "lave", men hvis han bliver færdig eller ikke kan finde ud af det bliver han urolig...

I dag har vi så forsøgt igen, men der gik kun 4min før han begyndte...

 

Hver gang vi går har vi haft en tændt radio (i baggrunden) og givet ham enten et frosset marvben eller en kong med fyld el. ligende - og sagt at vi går. Han har indtil videre været i stuen da det er der hans kurv normalt er og vi tænker han er mest tryg - men bag børnegitter (som går ned til køkken/alrum) og med lukket dør til soveværelse.

 

Nu er vores ferie snart brugt - vi har taget fri indtil næste uge (med han bliver nødt til at være lidt alene fredag) - så hvad gør vi nu?

 

I øvrigt er han en ret modig hund som ikke er ved os hele tiden. Jeg kan sagtens gå i bad mens han er i et andet rum og sover - og hvis vi er i stuen kan han sagtens ligge i køkkenalrum og sove (eller omvendt)...

 

Desuden sover han i stuen - men med åben dør til soveværelset...

 

 

Vi overveje at prøve bur, men generelt er jeg ikke så glad for så små hvalpe som endnu ikke er renlige i bur mens de er alene - men måske man skal give det en chance?

 

Hvad ville I gøre???

Gode råd modtages med kyshånd...

Skriv endelig hvis jeg har glemt noget...

 

:vuf:Soya

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...