Hop til indhold

Spiser ikke op (barf)


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Skal lige siges at der ikke er panik her i huset endnu, men vil gerne høre hvis der er nogen som har erfaringer med hvalp som ikke spiser op...

 

En ting er, at vi har svært ved at få Motor til at spise sin grøntblanding nu hvor der er hokamix i, de sidste par dage har han langt fra spist op. I dag har jeg været så strid at jeg har tilbudt ham det hver / hver anden time, så spiser han 5-6 mundfulde og går videre :shock:

Han ville overhovedet ikke røre sin torsk i morges, så den måtte jeg smide ud, ventede så en time og prøvede med grøntblandingen, men nix. Så han har ikke fået andet end 2/3 dele morgenmad + en håndfuld torskerogn i dag (vi fodrer ham 3 gange dagligt normalt).

 

Jeg prøvede også at give ham en portion uden hokamix, der spiste han også kun lidt af det. Vi køber ind til at lave en ny portion, måske er det bare noget i blandingen han ikke kan lide, men jeg kan ikke lade være med at tænke på, om det er fordi han regner med at grøntblandingen smager grimt fordi der har været hokamix i.

 

Vi vil ikke stoppe med hokamix, men gerne have ideer til, hvordan vi får det i ham. Jeg har vedhæftet billeder af den mængde han skal have dagligt, så i kan se at det bliver noget af et projekt at få det gemt inde i pølsestykker...

 

Igår spiste han heller ikke hans lammeribben færdigt, kylling røg nu hurtigt nok ned i går middags.

 

 

Tror i det bare er fordi det er for meget mad for ham? Vi fodrer ham 6% af hans vægt, vi vil prøve at gå ned på 5%, men så vil jeg helst heller ikke lavere :shock:

Godbidder er oveni det regnestykke, pt. er vi vist næsten oppe på 200 gram torskerogn dagligt.... det alt det træning..

 

 

Tilsidst, han har kastet op et par gange de sidste 2 uger, bl.a. efter tørrede fisk (så dem har vi givet væk nu), men ve os at vi ville fjerne det, han skovlede det i sig som var det det rene øko kylling. Er det bare lidt forslugning? Han kastede også op i dag, og spiste det meget hurtigt igen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

PS - nej det er ikke pot på billederne, men det ligner godt nok :mrgreen:

 

Hahaha, ja og så med lighteren ved siden af, så kunne man godt få den tanke at i virkelig ønskede at få Motor til at gå i gulvet:mrgreen:

 

Jeg gad nok heller ikke spise det der stads, Samson rørte heller aldrig sin grøntblanding da vi forsøgte os med barf, uagtet hvor meget kød vi kom i.

 

Jeg ved godt at i selvfølgelig er meget påpasselige med hvad han får at spise, men mit umiddelbare bud ville være at droppe det og så bare give ham det han gider at spise - kød, frugt og hvad i nu ellers propper i ham:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahaha, ja og så med lighteren ved siden af, så kunne man godt få den tanke at i virkelig ønskede at få Motor til at gå i gulvet:mrgreen:

 

Jeg gad nok heller ikke spise det der stads, Samson rørte heller aldrig sin grøntblanding da vi forsøgte os med barf, uagtet hvor meget kød vi kom i.

 

Jeg ved godt at i selvfølgelig er meget påpasselige med hvad han får at spise, men mit umiddelbare bud ville være at droppe det og så bare give ham det han gider at spise - kød, frugt og hvad i nu ellers propper i ham:blink:

 

OS? Få Motor til at gå i gulvet :engel:

 

Det kan sagtens være du har ret, og ja vil selvfølgelig hellere have at han spiser end insistere på hokamix.

 

Dumme hund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Der er mange hunde som ikke særlig begejstret for Hokamix og som du viser så skal de have temmelig meget af det.

Nogle har haft bedre succes med snacksne.

 

Du har ikke overvejet at prøve andre mærke, f.eks. Wolles dogpower? Det kan fåes i kapsler, så hunden ikke skal smage på det ækle stads.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er mange hunde som ikke særlig begejstret for Hokamix og som du viser så skal de have temmelig meget af det.

Nogle har haft bedre succes med snacksne.

 

Du har ikke overvejet at prøve andre mærke, f.eks. Wolles dogpower? Det kan fåes i kapsler, så hunden ikke skal smage på det ækle stads.

 

Wolle kender jeg slet ikke, men kan se at det er en væsentlig mindre portion dagligt!

Vi kiggede nemlig på hokamix kapslerne, men så skulle han have 10 stk dagligt, det tør jeg ikke helt tro på at han gider.

 

Hvad tror du om det med at han ikke spiser op? Han har fået lammeribben før.

Fisk kan hans mave måske ikke helt tåle ordentligt endnu?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg må give aussie ret

 

hvad med wolles suverænt produkt og helt naturligt og jeg bruger også kaplserne :blink:

 

Men der er ikke glucosaminoglycaner og chondroitinsulfat i (som der er i hokamix gelenk)? Eller er det bare mig der ikke kan læse?

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Men der er ikke glucosaminoglycaner og chondroitinsulfat i (som der er i hokamix gelenk)? Eller er det bare mig der ikke kan læse?

 

 

nej det er der ikke i desværre:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved godt de siger dobbelt dosis de første fire ugers tid, men kan man ikke bare køre normal dosis, så smagen ikke er så overvældende?

 

Nu æder min hund også alt, så her havde vi ikke problemer med hokamix i pulverform - men kan det ikke også fås i andre afarter? Eller husker jeg helt galt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved godt de siger dobbelt dosis de første fire ugers tid, men kan man ikke bare køre normal dosis, så smagen ikke er så overvældende?

 

Nu æder min hund også alt, så her havde vi ikke problemer med hokamix i pulverform - men kan det ikke også fås i andre afarter? Eller husker jeg helt galt?

 

Tjoh, men hvis vi giver ham normal dosis skal han i denne uge have 12 gram i stedet for 15... så det er ikke den store forskel.

Tabletter skal han meget snart have mellem 10 af dagligt... det er mange!

Snacks har jeg indtil videre ikke fundet som Gelenk. Vi valgte gelenk fordi der var 2 ekstra ting i, som skulle være super gode for led og så videre, men måske dur det bare ikke.

 

I dag ville han heller ikk spise sin morgenmad med det i :megaked: Og vi har endda sultet ham, han har ikke spist siden kl. 17.30 igår.

Han ville heller ikke spise lammeribben igen :shock: - før vi så klippede det i mindre stykker, så måske har han bare ikke kunnet overskue størrelsen.. nu spiser han i hvert fald dét :5up:

 

Jeg har skrevet til dem vi købte hokamixen af, hun skriver at vi kan blande det i kødet men vi serverer jo rå ben, altså.

Hun vil skrive til producenten for tips, ja alle skal hjælpe Motor :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe... de kunne jo ryge det :slem: er der ikke noget med at det fremmer apetitten ?? :hmm:

 

Ok piger, igår prøvede vi så at lave en stor bon af gulerod og æble - men det ville hunden bestemt ikke ryge :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok piger, igår prøvede vi så at lave en stor bon af gulerod og æble - men det ville hunden bestemt ikke ryge :vedikke:

 

LOOL du skal rulle den som en stor joint i en hjemmelavet pandekage :blink:

 

Ejj.. joke, jeg sad og læste det hvor du skriver om ben... hvis det er marvben kunne man så ikke skrabe marven ud og iblanden mixen hvorefter den proppes tilbage i benet igen ?:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

LOOL du skal rulle den som en stor joint i en hjemmelavet pandekage :blink:

 

Ejj.. joke, jeg sad og læste det hvor du skriver om ben... hvis det er marvben kunne man så ikke skrabe marven ud og iblanden mixen hvorefter den proppes tilbage i benet igen ?:vedikke:

 

Mmmmh pandekager!

:hmm: Marvben. Men så skal han have et hver dag? Bliver det ikke for meget? Jeg ved det ikke?

 

... Fangede lige mig selv i at sidde nøjagtigt som denne smiley: :hmm:

Haaahaha så er man FOR MEGET på HF!

Ses :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mmmmh pandekager!

:hmm: Marvben. Men så skal han have et hver dag? Bliver det ikke for meget? Jeg ved det ikke?

 

... Fangede lige mig selv i at sidde nøjagtigt som denne smiley: :hmm:

Haaahaha så er man FOR MEGET på HF!

Ses :vinken:

 

et om dagen ? jow det lyder jo voldsomt ...hmmm.... (tør ik bruge den omtalte smiley)

 

Mojn :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...