Hop til indhold

Foder til lille ny hvalp (Golden R./Samojede)


Gæst MarcP
 Share

Recommended Posts

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

 

Kallun?? Har læst mig frem til det er væggen i ko mave. Men hvorfor?

 

Det bare mildt for maven. Vi skiftede så også videre til råt.

Den anden dag spiste Motor vist noget han ikke skulle, så han begyndte at få dårlig mave, men efter 2 portioner kallun og et enkelt tryk pro-kolin er det godt igen :5up: Skånekost tager livet af mig :mrgreen: Synes det tager 2000 år at lave, og det lugter, og vores tidligere hvalp skulle virkelig have meget af det, for ikke at virke som om den var ved at dø af sult, så kan jeg undgå det, vil jeg helst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skånekost tager livet af mig

 

Min mor plejer at lave kogte ris og tun til deres hund når maven laver kvaler. Og det virker. :) Men lad os nu se.

 

 

Buju & Birgitta: Bare rolig der skal nok komme billeder så snart vi er kommet hjem med den lille guldklump. :) Men det skal jo lige blive søndag....(Fuck der er lang tid endnu) (undskyld sproget) :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tun? Har jeg aldrig hørt om.

Alle herinde laver udkogte ris og kylling :-D

 

 

 

Okay. :) men begge de gamles hunde har været vilde med det.

Den første var en; kvart schnauser, kvart hønsehund og halvt Lab. Dejlig hund. Og nu også deres nummer 2 hund en brun Lab.

 

Nogen gange ville de faktisk hellere have ris og tun end deres tørkost. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay. :) men begge de gamles hunde har været vilde med det.

Den første var en; kvart schnauser, kvart hønsehund og halvt Lab. Dejlig hund. Og nu også deres nummer 2 hund en brun Lab.

 

Nogen gange ville de faktisk hellere have ris og tun end deres tørkost. :)

 

Det er klart :-D Har bare ikke hørt at tun er mildt for maven. Torskerogn er forresten også godt.

 

Motor får råt kød nu, vi har aldrig prøvet at give ham ris. Han er alt ædende, så det skal såmænd nok ryge ned :mrgreen:

Buddha fik maveonde, det varede næsten en uge før vi fik det på ret køl, han var ualmindelig træt af ris med kylling til sidst :ae: Men så lang tid må der heller ikke gå, men hverken skånekost eller zoolak hjalp, pro-kolin gjorde tricket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe kan hører han er et madøre. :)

 

Kan godt tænke mig til han blev træt af kun kylling og ris. :) Ville vi jo også...

 

 

Var for øvrigt forbi www.mypets.dk i dag. Og kan kun varmt anbefale stedet. Fik købt Acana foder samt legetøj, børster, negleklipper og skåle. Og gav under 1000kr for det hele. Så er rigtig godt tilfreds. :)

 

Nu kan tiden kun gå alt for langsomt. For det lige skal være mere ulideligt så har svigerforældrene hevet en 8 uger gammel tæve hjem i dag. Schæfer/Dalmatiner/Lab = sjov blanding. Men nøj den er sød. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Breton-Jet
Kan jeg desværre ikke da annoncen er fjernet pga alle hvalpene er solgt. Men lover der kommer billeder så snart vi er kommet hjem med ham. :)

 

Så glæder vi os til at i får H*n Hjem:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er alt gjort klar til vi kan tage til fyn i morgen og videre til jylland søndag. :) er mega spændt. :)

 

Har gjort en taske klar med de ting vi mener der skal bruges. Fik også åbnet vores 13.5 kg Acana hvalpe foder. Og jeg håber godt nok uldtotten kan li det bedre end jeg kunne. Var ikke synderligt imponeret over smagen. Og ja jeg smagte på en foder pille. Igen håber hunden bedre kan li det. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er alt gjort klar til vi kan tage til fyn i morgen og videre til jylland søndag. :) er mega spændt. :)

 

Har gjort en taske klar med de ting vi mener der skal bruges. Fik også åbnet vores 13.5 kg Acana hvalpe foder. Og jeg håber godt nok uldtotten kan li det bedre end jeg kunne. Var ikke synderligt imponeret over smagen. Og ja jeg smagte på en foder pille. Igen håber hunden bedre kan li det. :)

 

Det smager ligesom kattetørkost :mrgreen: Jeps, det smagte jeg som lille ;-) Og jeg forsøgte mig med en pille, da jeg købte en prøvepose til Møffe, da han var lille :lol:

 

Tror godt bette-drengen kan li' det! De fleste hunde kender ikke ordet "kræsen" :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Så er der ikke længe til :klap:

 

Er i ved at være spændte?

Kravet er jo, at i poster billeder senest søndag aften, så vi kan se vidunderet...

 

Hvordan var det med navn, har i fundet på et?

 

Er meget spændt på at se den lille - Han eller hun forresten?

Link til indlæg
Del på andre sites

I må klare jer uden flere billeder og tekst i dag. Hold da op han syntes det var sjovt at være oppe og lege kl 0215, 0425, og 0550. Så er lidt smadret i dag. :) Nu er vi ved at kører ham træt så vi kan få sovet lidt i nat.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

I skulle nok have taget TO af slagsen... Så kunne de selv have leget klokken 0215, 0425, og 0550.... Hvis altså hans søskende gad lege hele natten.

Det kan jo være, at fyren er SÅ begejstret over at have fundet nogen der gider lege med ham hele natten, så han slet ikke har lyst til at stoppe.

 

Og sove, -det kan man jo, når det bliver lyst:mrgreen:.

 

I kan jo alligevel ikke holde ham vågen hele dagen. Han er jo en baby. I kan ikke gøre så meget andet end at sørge for at han ikke er sulten eller tissetrængende når I går i seng.

Og så måske vise lidt uoplagthed når han kommer og vil lege på de ugudelige tidspunkter..

 

Men det er bare det allerbedste, at han er glad. Og at han ikke savner sin familie:klap:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå. nu når vi er ved det foder. Så må spørgsmåls regnen hellere komme nu.

 

Han få ca 300 gram foder om dagen. fordelt af 5 gange. morgen kl 6-7 (80g)

middag kl 12 (80g) Eftermiddag kl 15 (30g) Aften kl 18 (80g) Og sidst men ikke mindst kl 20-21 (30g)

 

Han har her til aften så brækket maden op. Han virker ikke særlig sulten da han fik sidste gang og nu er han gået til ro på tom mave, pga han brækkede sig.

 

Får han for meget? får han for meget her til aften eller? han er jo vildt sulten om morgenen.

 

Det skal derud over siges han drikker vand temmelig tit. Nogle gange er det 3-4 gange på 1 time. Vi har ca 20 grader i lejligheden så det virker jo ikke til at skulle være for varmt.

og der findes et dejligt tilpas gulv han kan lægge sig på.

Ud over det er han allerede efter 4 dage ved at være temmelig godt med på klumpen. Han kan næsten fejlfrit "sit" kommandoen. Han giver lyd fra sig når han vil ud. eller også går han til døren. Så det er jo alt i alt meget godt.

 

Pyha meget på en enkelt gang. Men håber der er nogen der kan give lidt råd eller vejledning. :)

Redigeret af MarcP
billed bøvl
Link til indlæg
Del på andre sites

Hm, vi gav (og giver) Motor mad 3 gange dagligt. Og noget af det foder blev i starten taget ud til godbidder.

 

Hmm, kaster op? Har han spist noget mærkeligt? Kører i videre på det foder opdrætteren brugte, eller er i ved at blande nyt foder i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay. Vi bruger de små mellem måltider som trænings og søgnings godbidder. :)

 

Og vi skiftede allerede på 4.dagen 100% over til vores eget foder. Og resten af det fra opdrætter røg i skraldespanden. :)

 

nu her hvor han kastede op var ca 1½ time efter han havde fået mad og det er allerhøjest lidt sne han har spist efterfølgende.

 

Første gang han gjorde det var 0030 for et par dage siden. Der havde han i hvaert fald ikke spist andet end maden.. Han har et oksehuds ben med i seng, men kan det gøre noget??

Redigeret af MarcP
tilføjelse til tekst
Link til indlæg
Del på andre sites

Okay. Vi bruger de små mellem måltider som trænings og søgnings godbidder. :)

 

Og vi skiftede allerede på 4.dagen 100% over til vores eget foder. Og resten af det fra opdrætter røg i skraldespanden. :)

 

Blandede i nyt og gammelt? Normalt skifter man ved først at blande 25% af det nye sammen med det gamle foder, så 50% osv.. Og over cirka en uge, så maven når at vænne sig til det.

 

Hvor længe er det siden i skiftede helt over?

 

Er han stoppet med at kaste op?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi tager den lige forfra så vi ikke snakker forbi hinanden.

 

Vi blandede naturligvis hans mad op gammel/nyt over de 4 første dage.

 

og det var lidt i starten og efterfølgende mere og mere. Han er kommet rigtig godt over på det nye foder. Og han afføring er rigtig fin og fast.

 

Det er kun 2 gange på snart 1 uge at han har kastet op.

 

Onsdag eller torsdag skiftede vi helt over på det nye.

 

Hans mave var meget oppustet da vi fik ham hjem. Og det er den bestemt ikke mere efter han får det nye foder..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok :-) Det KAN godt være at det nye foder har en "hårdere" sammensætning end det gamle. Vi startede med alm. hvalpefoder (orijen, samme firma som acana) og skiftede først over på large breed da vores hvalp var omkring 4 måneder.

 

Eller også har han spist noget skrald. Var det maden der kom op eller mavesyre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...