Hop til indhold

min hunhund knurrer af min hanhund

Gæst Bailey&Malou
 Share

Recommended Posts

Gæst Bailey&Malou

Hej alle sammen

jeg har 2 blandingshunde (broholmer-sankt bernard-rottweiler-schæfer- -& labrador)(bror og søster)

de er snart 3 år og de er nogle mega hyggehunde og kunne ikke finde på og gøre fortræd. men datter på 3 år kan gøre alt ved dem uden de siger noget til det, så som og tage deres mad eller ben fra dem.

så ingen problemmer der :lol:

men vores hunhund knurrer hele tiden af vores hanhund når han ville hen og snakke med os. hun prøver og blokkere vejen hen til os, hun knurrer og viser tænder.

vi har længe prøvet og skælde hende ud, men det har ikke rigtig virket. så jeg ville høre om i ved hvorfor hun gør det og om jeg/vi kan gøre noget

På forhånd tak

med venlig hilsen Henrik,Lisbeth og malene:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle sammen

jeg har 2 blandingshunde (broholmer-sankt bernard-rottweiler-schæfer- -& labrador)(bror og søster)

de er snart 3 år og de er nogle mega hyggehunde og kunne ikke finde på og gøre fortræd. men datter på 3 år kan gøre alt ved dem uden de siger noget til det, så som og tage deres mad eller ben fra dem.

men vores hunhund knurrer hele tiden af vores hanhund når han ville hen og snakke med os. hun prøver og blokkere vejen hen til os, hun knurrer og viser tænder.

vi har længe prøvet og skælde hende ud, men det har ikke rigtig virket. så jeg ville høre om i ved hvorfor hun gør det og om jeg/vi kan gøre noget

På forhånd tak

med venlig hilsen Henrik,Lisbeth og malene:vinken:

ved at i skælder ud forstærker i bare den uønsket adfærd.

Hvorfor kan vi ikke gætte os til. Har desværre ingen konkrete forslag :-)

en god side om børn og hunde (børn skal ikke have lov til at gøre alt ved sin hund)

Kennel Sundew

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bailey&Malou

ja det har vi jo også fundet ud af, og ville jo netop derfor også gerne vide hvad vi så kan gøre ved problemmet.:-D

ha ha nej ved godt at børn ikke skal have lov til alt og det får hun heller ikke :lol:

med velig hilsen Henrik

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hej alle sammen

Velkommen herind :-D

Det er ikke det emne I har problemer med, men jeg er nødt til at sige, at selvom det virke fint og trygt at jeres datter kan tage ressoucer fra hundene og gøre alt ved dem, så er det godt at lære jeres hende at hunde skal have deres ressoucer (mad mm) i fred og at man ikke skal gøre "alt" ved hunde :-D Ikke alle hunde hun vil møde vil være lige så tolerante.

Hvor lang tid har det stået på?

Udskæld ændrer som regel ikke noget til det bedre. Det kan få den virkning at en hund undlader at knurre og vise tænder (advare) og dermed springer et hak videre i adfærden hvilket er angreb.

Skæld ud vil også lade stemningen endnu mere op hos begge hunde.

Tæven udviser denne adfærd som et led i en konkurrence om jer, I er hundenes ressourcer (adgang til mad, ture, aktivitet, kæl og klap) og denne ressource vil tæven have for sig selv.

Naturlig adfærd som dog ikke er specielt hensigtsmæssig.

Gør hun det i alle situationer eller

kun inde

kun på bestemte steder f.eks. ved bordet

kun når der er mad på bordet

eller?

Kan hundene lege sammen?

Er begge hunde intakte eller er de kastrerede?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bailey&Malou

hej ninjamor

tak for dit svar, nu skal jeg prøve og svare på alle dine spørgsmål.

for det første, så tager vores datter ikke deres mad mere, hun gjorde det nogle gange da de ca var det år, men hun gør det ikke mere, da jeg netop mener at de skal have deres mad i fred.

men jeg skrev det også så i kunne få den fornemmelse af de ikke er aggressive anlagt.

men det har stået på siden de var knap 1 år gamle, og det er kun indenfor, for når vi går tur, så har de gang i og snuse og gøre ved.

og det er alle situationer. når vi spiser, når vi ligger på sofaen og i sengen (også midt om natten) og når vi laver mad. og de leger RIGTIG godt sammen, der er ikke noget

hunhunden er stereliseret, da mine forældre os har en hanhund

hilsen Henrik,Lisbeth & Malene:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

hej ninjamor

tak for dit svar, nu skal jeg prøve og svare på alle dine spørgsmål.

for det første, så tager vores datter ikke deres mad mere, hun gjorde det nogle gange da de ca var det år, men hun gør det ikke mere, da jeg netop mener at de skal have deres mad i fred.

men jeg skrev det også så i kunne få den fornemmelse af de ikke er aggressive anlagt.

Fint så

men det har stået på siden de var knap 1 år gamle, og det er kun indenfor, for når vi går tur, så har de gang i og snuse og gøre ved.

og det er alle situationer. når vi spiser, når vi ligger på sofaen og i sengen (også midt om natten) og når vi laver mad. og de leger RIGTIG godt sammen, der er ikke noget

hunhunden er stereliseret, da mine forældre os har en hanhund

Okay...

Spørgsmålet er om I kan forandre tævens ressouceforsvarslyst, men I kan i alle tilfælde forandre situationerne så de ikke opstår så ofte.

Flere spørgsmål:

Hvor stor afstand skal hun have til ressourcerne før hun reagerer

Hvor tæt må hanhunden komme på ressourcerne eller på hende før hun reagerer?

Hvilke grænser oplever hun i hverdagen, altså ting hun gerne vil, men I kan stoppe hende i ved et forbudsord?

Hvad bruger hun sin energi på af aktiviteter og ture?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bailey&Malou

ninjamor:

det er forskelligt hvor tæt han må komme på. selvom hun ligger 5 meter fra os og hanhunden kommer ind i stueen, så er hun der.

de kan godt begge to ligger ved siden af mig (det kan godt lade sig gøre hvis hanhunden har lagt sig først inden hunhunden er kommet ind rummet. men med det samme han kigger op el rejser sig, så er hun der.

vi har ikke så mange grænser for dem, kun almindelige hunderegler (ikke tigge ved bordet, sætte sig før godbid og når der kommer gæster, så de ikke hopper op) da de er to rolige hunde. der er kun det punkt som er træls for alle i huset.

de er i hundegård mens vi er på arbejde (7 - 16) og så går vi en tur når vi kommer hjem. ellers leger vi lidt indenfor. men det er det motion de får.

hilsen Henrik, Lisbeth & Malene

Link til indlæg
Del på andre sites