Hop til indhold

Om foder endnu engang.


Gæst BuffsBeauty
 Share

Recommended Posts

Gæst BuffsBeauty

Hej.

 

Jeg er nybegynder på dette forum, og i alt det der med hundefoder. :madtid::confused:

 

Mit spørgsmål går ikke så meget på hvilket mærke jeg skal vælge. Kan se ud fra tidligere tråde, at der findes ligeså mange meninger om fodermærker/måder, som der findes hunderacer. (Og nu har jeg bestemt mig for et mærke jeg vover at prøve.):-)

 

Jeg er dog i tvivl om overgangen fra det gamle mærke til det nye. Jeg ved godt at man ikke lige kan skifte fra den ene dag til den anden, men ville høre andre hunde ejeres mening om over hvor mange dage skiftet skal ske, og om blandingsforholdet mellem det nye og det gamle mærke.:vedikke:

 

Skal lige tilføje at det drejer sig om en gravhunde-hvalp på knap 6 mdr, som vejer ca. 5,5 kg. :-)

 

Vil blive meget glad hvis der skulle være et par venlige velmenende hunde ejere derude et sted, som kan hjælpe os, så overgangen bliver blidest muligt. :5up:

 

Kh og potedask Fra Jensen og hans mor. :bigsmile::vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107
Hej.

 

Jeg er nybegynder på dette forum, og i alt det der med hundefoder. :madtid::confused:

 

Mit spørgsmål går ikke så meget på hvilket mærke jeg skal vælge. Kan se ud fra tidligere tråde, at der findes ligeså mange meninger om fodermærker/måder, som der findes hunderacer. (Og nu har jeg bestemt mig for et mærke jeg vover at prøve.):-)

 

Jeg er dog i tvivl om overgangen fra det gamle mærke til det nye. Jeg ved godt at man ikke lige kan skifte fra den ene dag til den anden, men ville høre andre hunde ejeres mening om over hvor mange dage skiftet skal ske, og om blandingsforholdet mellem det nye og det gamle mærke.:vedikke:

 

Skal lige tilføje at det drejer sig om en gravhunde-hvalp på knap 6 mdr, som vejer ca. 5,5 kg. :-)

 

Vil blive meget glad hvis der skulle være et par venlige velmenende hunde ejere derude et sted, som kan hjælpe os, så overgangen bliver blidest muligt. :5up:

 

Kh og potedask Fra Jensen og hans mor. :bigsmile::vuf:

 

:vinken: Hejsa og velkommen til et super Hundeforum! Håber du bliver hængende :-D!

 

Jeg har flere steder læst mig til 10 dage er det optimale og så blander man det gamle foder med 1/10 nyt foder, dagen efter 2/10 nyt foder og så fremdeles....

 

Men der er flere meget "garvede" kloge hundehoveder herinde så vent og se så har du fået en masse svar!

 

Glæder os til billeder af det lille vidunder :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BuffsBeauty

Så bliver det nok de 10 dage jeg vælger, da han har lidt sart mave. Med tarme der "snakker" højlydt, skiftevis tynd og hård mave, og opkast. Eller ikke desideret opkast, men sådan lidt småbøvs engang imellem kun med lidt skummende mavesyre. Det er netop derfor jeg har valgt at prøve noget nyt.

 

Plus at han ikke rigtig har lyst til at spise det vi serverer for ham lige nu. Først når han bliver virkelig sulten spiser han. Der kan godt gå et helt døgn inden han spiser af det. Og det må være maden er vi nået frem til, da han gerne vil spise hapsere, og er MEGET interesseret i vores mad. Det er virkelig irriterende, og vi håber at vende ham af med den uvane, ved at serverer noget mad han forhåbentlig finder mere lækkert. :hjerte:

 

Har lyttet til andre tråde herinde, der anbefaler en kost med meget mere kød eller fisk i, også for at friste hans sanser lidt. Syntes ærligtalt også det vi bruger lige pt. lugter lidt kunstigt af boullion eller lign. Men det var foderet han fik hvor vi købte ham, og som de anbefalede. :vedikke:

 

Og mange tak for de venlige svar :5up:

 

> Mette, der ligger et album med billeder af ham på min side, så kig endelig forbi. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...