Hop til indhold

Video fra dagens træning


Aussiepower!
 Share

Recommended Posts

En lille video fra dagens træning, med Chivas.

 

Først lidt apport af udlagte genstande. En øvelse der gik helt i stykker i august måned og som så blev yderliger kompliceret, da den skulle udbygges til eliteklassen, hvor der kommer en ekstra apport på i midten og hvor Chivas selv skal løbe til keglen, i stedet for at gå fri ved fod til den, som i LP3.

Den er ikke helt god endnu, men det er blevet meget bedre :-D

 

Derefter først et indkald med stå, hvor han har fin hastighed i indkaldet, men lidt for langsomt stop. Og lige derefter Indkald med stå og dæk, hvor selve indkaldet er lidt for langsomt, men hvor han tilgengæld laver nogle fine stop -man kan åbenbart ikke så det hele på én gang ;-)

Men okay, både Chivas og jeg har altid haft svært ved den øvelse, men forhåbentlig får vi den til at gå op i en højre enhed en dag :-)

 

Så er der lidt stillingsskift, med både gode og mindre gode momenter. Vi arbejder mest med stå til sit, da den halter mest.

 

Til sidst er der lidt fri ved fod/venstre vendinger. Hvor Chivas er blevet noget bedre til at få bagdelen med rundt, omend det selvfølgelig kan blive lidt bedre endnu.

- Jeg ved at Chivas sætte sig lidt langt fremme når han sætter sig på plads, vi arbejder lidt på det, men alt i alt har jeg egentlig accepteret det, da problemet er at han ikke kan få øjenkontakt med mig hvis han sætter sig længere tilbage :blink:

 

Konstuktiv kritik er naturligvis velkommen :-D

 

[media]

[/media]

 

Beklager at den er lidt mørk og ikke i den bedste kvalitet :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rgtig flot :klap:

 

Jeg syntes det er svært at komme med kritik, der er ikke lyd på og man kan ikke se dig, så jeg aner ikke hvad du beder ham om, eller hvornår du gør det...

 

Det eneste jeg lige lagde mærke til, var sidst i videoen hvor I lavede venstrevendinger, da I bakkede, der bakkede han skævt væk fra dig i stedet for at følge dig.

 

Men I er jo på et niveau langt over mig og Luna, og jeg syntes det var så flot, og inspirerende :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rgtig flot :klap:

 

Jeg syntes det er svært at komme med kritik, der er ikke lyd på og man kan ikke se dig, så jeg aner ikke hvad du beder ham om, eller hvornår du gør det...

 

Det eneste jeg lige lagde mærke til, var sidst i videoen hvor I lavede venstrevendinger, da I bakkede, der bakkede han skævt væk fra dig i stedet for at følge dig.

 

Men I er jo på et niveau langt over mig og Luna, og jeg syntes det var så flot, og inspirerende :5up:

 

Ja, det er et problem med lyden. Jeg blev nød til at fjerne den pga. for meget støj :???:

 

Og ja, han er en klyt til at bakke på plads :genert: Men indrømmet, så er det sjædent jeg gør så meget ved det, for selv når vi har arbejdet på det i længere tid og han bakker fint, så har jeg endnu tilgode at opleve at han også bakker når vi står i prøveringen, så vender han bare om og går mod mig og kommer så ind på plads :stupid: Så det føles faktisk som lidt spildt arbejde :engel:

Men jeg burde nok tage mig lidt sammen, det kan jo være at han en dag ser lyset og indser at man også godt kan bakke når man står i ringen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kan du måske hjælpe mig :engel:

 

Jeg er gået i gang med at træne smæk-dæk med Luna, og dette er først gang, ifølge den artikel jeg læste så var det smarteste først at lære hende at lave et lille hop, og derefter lære hende at det lille hop skulle ende i dæk.

 

Er det samme måde du har lært Chivas det på?

 

Du kan se vores hop her:

 

http://www.hunde-forum.dk/traening/13100-planlaegning-og-udforelse-af-traening-2.html#post325325

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Det ser fint ud Anne :5up:

 

Du beder om kritik, så her er lige lidt af det jeg kan se:

 

Indkald: lidt hurtige stop

Skridt øvelser: Han sidder for langt fremme (i Collie position)

 

... ellers flotte skift i stillingskifte og super flot kontakt. Glæder mig til at se Jer i eliten i år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kan du måske hjælpe mig :engel:

 

Jeg er gået i gang med at træne smæk-dæk med Luna, og dette er først gang, ifølge den artikel jeg læste så var det smarteste først at lære hende at lave et lille hop, og derefter lære hende at det lille hop skulle ende i dæk.

 

Er det samme måde du har lært Chivas det på?

 

Du kan se vores hop her:

 

http://www.hunde-forum.dk/traening/13100-planlaegning-og-udforelse-af-traening-2.html#post325325

 

:oops: Jeg har faktsik lige været inde og se din video. Men jeg må jo være ærlig og indrømme at jeg ikke har lært Chivas smæk-dæk -ikke bevist da i alt fald :genert:

 

Men hvis jeg skal forsøge mig med en kommentar til din video, så var min tanke, at hoppende måske ind i mellem bliver lidt for høje og at det måske kan blive et problem at du lader hende lette bagdelen fra hendes sit position, når hun skal lave hoppet. Altså min tanke er at Luna måske får et billede der hedder; sit-hop-stå-dæk :hmm:

 

Det jeg nok selv ville prøve, hvis jeg skulle forsøge mig med smæk-dæk, det er at få hunden til at sidde, og så "løfte" hunden lidt med godbid eller legetøj, altså meget på samme måde som du gør med Luna i videoen, jeg ville så bare i samme arbejdsgang, føre godbidden/legetøjet hurtigt ned til jorden til en dæk.

Men om det rent faktisk vil fungere sådan som jeg forstiller mig, det ved jeg ikke. Det kan godt være at det rent faktisk er bedre at gøre som du gør, og dele øvelsen op, i stedet for at gøre det i en arbejdsgang :vedikke:

 

Men, vi kan da lade det komme an på en prøve, jeg kan prøve og arbejde lidt på det med Chivas og filme det, så kan jeg gøre det på "min måde" og så kan vi måske se hvad der fungere bedst :-D

- Dog kan jeg desværre nok ikke nå at prøve det før på søndag, når det også skal filmes, da jeg ikke så godt kan filme indefor pga. lyset og jeg skal på kursus i morgen.

 

EDIT: Den skulle selvfølgelig have været lagt i din tråd :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser fint ud Anne :5up:

 

Du beder om kritik, så her er lige lidt af det jeg kan se:

 

Indkald: lidt hurtige stop

Skridt øvelser: Han sidder for langt fremme (i Collie position)

 

... ellers flotte skift i stillingskifte og super flot kontakt. Glæder mig til at se Jer i eliten i år.

 

Tak :-D

 

Ja, indkaldet er et problem. Som jeg skriver i teksten, så kan jeg enten få hurtigt indkald og langsomt stop, eller langsomt indkald og hurtigt stop, men begge dele i samme omgang, det kniber stadig noget :???:

Hans dæk er dog for det meste fin, "sjovt" nok er det ståen der er det største problem, men lige i øjeblikket syntes jeg at der er fornuftig fremgang, så forhåbentlig lykkedes det at få kombineret fart i både indkald og stop, på et tidspunkt :blink:

 

Og ja, at han sitter for langt fremme, det har jeg egentlig droppet lidt at gøre noget ved, for problemet er jo at han ikke kan få øjenkontakt med mig, hvis han sidder længere tilbage -han kan ikke rigtig se op over 'hylden' :oops:

 

Men du har ganske ret i begge dele :-D

 

Og jeg ser også frem til at vi for alvor kan begynde at forsøge os i eliteklassen. Men det bliver nok ikke før til Maj, vi kan komme op, da der ikke rigtig er nogen prøver her i området; Fyn og syd -og midtjylland før da :cry:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

:oops: Jeg har faktsik lige været inde og se din video. Men jeg må jo være ærlig og indrømme at jeg ikke har lært Chivas smæk-dæk -ikke bevist da i alt fald :genert:

 

Men hvis jeg skal forsøge mig med en kommentar til din video, så var min tanke, at hoppende måske ind i mellem bliver lidt for høje og at det måske kan blive et problem at du lader hende lette bagdelen fra hendes sit position, når hun skal lave hoppet. Altså min tanke er at Luna måske får et billede der hedder; sit-hop-stå-dæk :hmm:

 

Hun hopper helt klart for højt, men da det er første gang hun skal hoppe, så var jeg bange for at demotiverer hende ved ikke at belønne alle hop.

Som du siger, så bør hendes bagdel jo slet ikke forlade jorden, men min plan var lige at vise hende at det var hoppet det drejede sig om, og fra i morgen ville jeg så begynde at selektere i hoppene.

 

Det jeg nok selv ville prøve, hvis jeg skulle forsøge mig med smæk-dæk, det er at få hunden til at sidde, og så "løfte" hunden lidt med godbid eller legetøj, altså meget på samme måde som du gør med Luna i videoen, jeg ville så bare i samme arbejdsgang, føre godbidden/legetøjet hurtigt ned til jorden til en dæk.

Men om det rent faktisk vil fungere sådan som jeg forstiller mig, det ved jeg ikke. Det kan godt være at det rent faktisk er bedre at gøre som du gør, og dele øvelsen op, i stedet for at gøre det i en arbejdsgang :vedikke:

 

Min plan var jo at lave en kæde, min allerførste af slagsen :-D

 

Men det kan sagtens være at tankegangen er forkert, og under alle omstændigheder, så skal jeg nok rimeligt hurtigt gå over til at udføre hele kæden, så hun ikke fokuserer alt for meget på at hoppe...

 

Men det kan jo være at hvis jeg laver hele øvelsen ud i et, så hopper hun måske ikke nær så højt fordi hun ved at hun efterfølgende skal ned i dæk?

 

Men, vi kan da lade det komme an på en prøve, jeg kan prøve og arbejde lidt på det med Chivas og filme det, så kan jeg gøre det på "min måde" og så kan vi måske se hvad der fungere bedst :-D

- Dog kan jeg desværre nok ikke nå at prøve det før på søndag, når det også skal filmes, da jeg ikke så godt kan filme indefor pga. lyset og jeg skal på kursus i morgen.

 

EDIT: Den skulle selvfølgelig have været lagt i din tråd :stupid:

 

Jeg vil meget gerne se jer prøve, jeg har jo aldrig prøvet det før, så jeg ville kunne få en masse fif af at se jer øve, så det ville jeg blive rigtig glad for hvis du gad :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min plan var jo at lave en kæde, min allerførste af slagsen :-D

 

Men det kan sagtens være at tankegangen er forkert, og under alle omstændigheder, så skal jeg nok rimeligt hurtigt gå over til at udføre hele kæden, så hun ikke fokuserer alt for meget på at hoppe...

 

Jaaa, men det kan jo også sagtens være mig der tager fejl :blink:

 

Men det kan jo være at hvis jeg laver hele øvelsen ud i et, så hopper hun måske ikke nær så højt fordi hun ved at hun efterfølgende skal ned i dæk?

 

Det var netop min tanke :5up:

 

- Men igen, det kan jo være at jeg tager fejl.

 

Jeg vil meget gerne se jer prøve, jeg har jo aldrig prøvet det før, så jeg ville kunne få en masse fif af at se jer øve, så det ville jeg blive rigtig glad for hvis du gad :5up:

 

Jamen, jeg vil kaste mig over det straks jeg slå øjnene op på søndag :mrgreen:

Selvom jeg nok må advare om at klokken godt kan være lidt oppe på dagen inden jeg slår øjnene op :genert:

 

Så må vi se om det er noget Chivas og jeg overhovedet kan finde ud af :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Så er der en lille video igen :-D

Chivas og jeg var i dag ude og træne sammen med Linda og Koda og så fik jeg lige Linda til at filme en fremadsendelse.

 

Det var dog ikke lige den bedste af de fremadsendelser Chivas lavede i dag, der blev filmet, men det er så lidt min egen skyld, da jeg lige inden optagelsen, havde lavet apportering ved den samme kegle og Chivas har stadig svært ved elite apporteringen (men det bliver da heldigvis bedre ;-) ), så Chivas tøver noget, ind til det går helt op for ham at det er en fremadsendelse vi har gang i nu :mrgreen:

 

Alt i alt gik træningen i dag udmærket, omend han var lidt overivrig i fri ved fod, så han gik lidt vel langt fremme ind i mellem, men på grund af alt den sne vi har haft, er det også temmelig længe siden vi sidst har trænet Fri ved fod :genert: Men bortset fra det, så er det stadig apport og indkald med stå og dæk der volder os størst problemer, men det kommer vel på et tidspunkt.

 

YouTube - Chiloudys's Channel

Link til indlæg
Del på andre sites

Chivas :lun::lun::lun:

 

lækker lækker smækker jeg leger gerne hundepension hvis i en dag skal noget hehe...

 

Tak for dagens træning i dag koda er snart på vej i seng nu er han også snart skeløjet... :-D

 

I er så dygtige dig og chivas og dejligt med inspiration i vores træning og at jeg får gode råd og vejledning :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Chivas :lun::lun::lun:

 

lækker lækker smækker jeg leger gerne hundepension hvis i en dag skal noget hehe...

 

Tak for dagens træning i dag koda er snart på vej i seng nu er han også snart skeløjet... :-D

 

I er så dygtige dig og chivas og dejligt med inspiration i vores træning og at jeg får gode råd og vejledning :5up:

 

Selv tak, det er da så lidt :genert: Og mange tak for hjælpen med videoen :5up:

 

Jaa, det kan godt ske at jeg sender Chivas i pension hos dig en dag, han har jo helt tydeligt kastet sin kærlighed på dig, det er få der får den ære :blink: Og så kan han og Koda ligge i hver sin ende af stuen og vogte på deres sager :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selv tak, det er da så lidt :genert: Og mange tak for hjælpen med videoen :5up:

 

Jaa, det kan godt ske at jeg sender Chivas i pension hos dig en dag, han har jo helt tydeligt kastet sin kærlighed på dig, det er få der får den ære :blink: Og så kan han og Koda ligge i hver sin ende af stuen og vogte på deres sager :mrgreen:

 

 

:oops: Hehe hvis jeg var en hnd ville jeg også gerne komme kærester med Chivas hihi :hjerte:

 

Hehe ja det ku de sikkert få meget tid til at gå med :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:oops: Hehe hvis jeg var en hnd ville jeg også gerne komme kærester med Chivas hihi :hjerte:

 

Hehe ja det ku de sikkert få meget tid til at gå med :mrgreen:

 

Hihi, ja I ville sikkert være et kønt par :mrgreen:

 

Ja, jeg kan da lige se de to knallerter for mig ligge der og Kiki der må gå på liste fødder rundt om dem, mens de sikkert dårligt vil rejse sig for at gå ud og tisse :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi, ja I ville sikkert være et kønt par :mrgreen:

 

Ja, jeg kan da lige se de to knallerter for mig ligge der og Kiki der må gå på liste fødder rundt om dem, mens de sikkert dårligt vil rejse sig for at gå ud og tisse :lol:

 

 

hehe ja bestemt :mrgreen:

 

Ja men hvad de forlader nok ikk deres pladser så der hygge for mig og kiki i sofaen :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Så er der en lille video igen :-D

Chivas og jeg var i dag ude og træne sammen med Linda og Koda og så fik jeg lige Linda til at filme en fremadsendelse.

 

Det var dog ikke lige den bedste af de fremadsendelser Chivas lavede i dag, der blev filmet, men det er så lidt min egen skyld, da jeg lige inden optagelsen, havde lavet apportering ved den samme kegle og Chivas har stadig svært ved elite apporteringen (men det bliver da heldigvis bedre ;-) ), så Chivas tøver noget, ind til det går helt op for ham at det er en fremadsendelse vi har gang i nu :mrgreen:

 

Alt i alt gik træningen i dag udmærket, omend han var lidt overivrig i fri ved fod, så han gik lidt vel langt fremme ind i mellem, men på grund af alt den sne vi har haft, er det også temmelig længe siden vi sidst har trænet Fri ved fod :genert: Men bortset fra det, så er det stadig apport og indkald med stå og dæk der volder os størst problemer, men det kommer vel på et tidspunkt.

 

YouTube - Chiloudys's Channel

 

Det er super fedt at se andre træne, det giver rigtig meget. I er dygtige:5up:

Kunne godt se at han var lidt langt fremme ind imellem:-)

 

Synes det så godt ud! Ja sku..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...