Hop til indhold

Stakkels Møffes mavse


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Stakkels Møffe har skidt mave... Og den er rigtig skidt....

 

Det startede i forgårs aften med at afføringen var lind... Og går aftes var den så helt tynd, rigtig splat-splat.

 

Jeg har endnu ikke fået set en prut fra i dag - men han har ikke været ude på morgentur, ligger bare og sover, det lille myr :ae: Gav ham så en smule kallun, fordi jeg syntes at have hørt, at det er godt for maven (kyllingen er bund frossen) - absolut ikke succes! Den røg op igen, sammen med noget af hans morgenmad (alm. tørkost) ganske kort tid efter :cry:

 

Jeg har noget Canicur tilbage fra sidst han havde dårlig mave - skal jeg give ham det? Jeg har desværre ingen Zoolac eller andet - kun Canicur.

 

Eller skal jeg bare faste ham i dag og vente til i morgen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels Møffe har skidt mave... Og den er rigtig skidt....

 

Det startede i forgårs aften med at afføringen var lind... Og går aftes var den så helt tynd, rigtig splat-splat.

 

Jeg har endnu ikke fået set en prut fra i dag - men han har ikke været ude på morgentur, ligger bare og sover, det lille myr :ae: Gav ham så en smule kallun, fordi jeg syntes at have hørt, at det er godt for maven (kyllingen er bund frossen) - absolut ikke succes! Den røg op igen, sammen med noget af hans morgenmad (alm. tørkost) ganske kort tid efter :cry:

 

Jeg har noget Canicur tilbage fra sidst han havde dårlig mave - skal jeg give ham det? Jeg har desværre ingen Zoolac eller andet - kun Canicur.

 

Eller skal jeg bare faste ham i dag og vente til i morgen?

Jeg ville faste ham idag og så give ham kogt ris, A38 og lidt torskerog el kylling imorgen tidligt bare lidt og lidt mere til aften, og alt efter hvor slemt det er så måske et par dage og så ellers på tørkost igen med lidt ris osv i, men synes nogengange det er nok med 1 enkelt dag på kun ris og så bare et par dage med skånekosten sammen med tørfoder, ja det er sådan jeg normalt griber det an, men 7-9-13 er det totalt lang tid siden vi har haft det problem

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville faste ham idag og så give ham kogt ris, A38 og lidt torskerog el kylling imorgen tidligt bare lidt og lidt mere til aften, og alt efter hvor slemt det er så måske et par dage og så ellers på tørkost igen med lidt ris osv i, men synes nogengange det er nok med 1 enkelt dag på kun ris og så bare et par dage med skånekosten sammen med tørfoder, ja det er sådan jeg normalt griber det an, men 7-9-13 er det totalt lang tid siden vi har haft det problem

 

Det er også fremgangsmåden her i huset. Og de har virket fint de to gange der har været bøvl med maven.

Og så god bedring til Møffe.

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv da :cry:

 

Har du en ide om hvad der er skyld i maveproblemerne? Har han spist noget i haven, eller har han fået nyt foder?

 

Jeg er vist en af dem som er ret glad for kallun, da vi ville køre Motor over på 50% råt, startede vi med kallun. Men som alt andet nyt, gav vi kun lidt af gangen og øgede det så, men efter vi mente at hans mave var vant til det, syntes jeg godt at vi har kunnet bruge det, hvis der ligesom har været begyndelsen til noget smat, men ikke rigtig diarre. Gav det mening :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffes mave er heldigvis god igen og energien er nogenlunde næsten helt tilbage :blink: Han nægtede faktisk at gå ud og tisse imorges efter fasten igår - han skulle have mad, NU! :mrgreen:

 

Jeg nåede forbi dyrehandleren inden denne lukkede, så fik også købt noget zoolac - det var godt, for Canicur havde vi ikke meget af.

 

Øv da :cry:

 

Har du en ide om hvad der er skyld i maveproblemerne? Har han spist noget i haven, eller har han fået nyt foder?

 

Jeg er vist en af dem som er ret glad for kallun, da vi ville køre Motor over på 50% råt, startede vi med kallun. Men som alt andet nyt, gav vi kun lidt af gangen og øgede det så, men efter vi mente at hans mave var vant til det, syntes jeg godt at vi har kunnet bruge det, hvis der ligesom har været begyndelsen til noget smat, men ikke rigtig diarre. Gav det mening :genert:

 

Jeg tror den tandpasta vi brugte i torsdags var for gammel? :ae: For det var torsdag aften det startede så småt jo - lille myr! Så må ud og få købt noget nyt én af de nærmeste dage, for han har en ikke så køn tand (den er lidt tilplakket).

 

Men så får Møffe nok lidt kallun i morgen - inden det bliver dårligt :mrgreen: Tager det med til sportræning - føj, en stank at gå rundt med i lommen, men alt for hunden :blink: Hans mave plejer også at være rigtig dejlig solid, så han har kunnet tåle meget nyt uden problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænk, jeg synes faktisk ikke kallun er specielt slemt at lugte til..

 

Tilplakket tand? Kan det hjælpe at give ham nogle gode knogler at gnave i, eller har du prøvet det?

 

Adr, gammel tandpasta :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænk, jeg synes faktisk ikke kallun er specielt slemt at lugte til..

 

Tilplakket tand? Kan det hjælpe at give ham nogle gode knogler at gnave i, eller har du prøvet det?

 

Adr, gammel tandpasta :mrgreen:

 

Ai, det er heller ikke storslemt :mrgreen: Og fortrækker det helt klart råt! Tørret, føj for den lede, se DET stinker! Men synes stadig det lugter, man skal i hvert fald ikke sætte snuden ned i det :mrgreen:

 

Jeg havde desværre ikke noget ben på lager, da jeg så det :vedikke: Men ellers, så ja, jeg plejer at give ham ben med jævne mellemrum! Og han elsker det :mums: Jeg tror også han ville gå amok, hvis han vidste, at jeg faktisk købte hele 2kg kallun til ham i går :pift: Og angribe fryseren for at få fat i det :mrgreen: Han ÆLSKER simpelthen råt kød!

 

Og ja, gammel tandpasta = :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...