Hop til indhold

Foder til mops-hvalp? :-)


Gæst majajosefine
 Share

Recommended Posts

Gæst majajosefine

Hej alle :-)

 

Jeg er så heldig at have købt en mops, ved navn Egon som jeg skal hente på fredag. Uhh hvor jeg glæder mig. Tiden går godt nok langsomt.

Men nu til sagen:

 

Nogen der kender noget godt hvalpefoder til mops?, helst noget der ikke feder, da mopsene har en tendens til at blive tykke :oops: hehehehehe. og også helst noget med nogle gode vitaminer i.

 

Af ejeren følger der noget foder med ved navn "Oliveres hvalpefoder" nogen der er kendt på det?

 

Ellers nogle der har nogle søde mopper & gode råd til hvalpe? :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ikke der findes hvalpefoder specielt til mopser, men Royal Canin har voksenfoder til mops, som de anbefaler fra 10 måneders alderen..

Dog regner jeg ikke med at min egen skal have det, da han har kastet en del op, da han fik deres hvalpefoder, så jeg tror voksenfoderet vil have samme effekt. Men derfor kan det jo godt være din hund kan spise det :-)

 

Lige nu prøver vi "Specific" hvalpefoder til racer op til 10kg. Det er et mærke fra dyrlægen, som vi skal se om Oskar kan tåle, da vi er bange for han evt har noget allergi.

 

Tror bare du skal følge vejledningen på det foder du nu køber. Tit er foder opdelt efter hvilken vægtklasse hunden hører til som voksen, vi bruger selv noget fra mellem 0-10kg. Jeg går ud fra, det betyder, at det er tilpasset den slags racers behov :-)

 

 

Og tillykke med den lille fyr! Mopser er altså nogle skønne væsner - Husk endelig at vise billeder :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst majajosefine

Tak for svaret, det var noget jeg kunne bruge.

Jeg ligger billeder ind så snart jeg har fået taget nogle af den dejlige mopsedreng. - Ja mopser er noget af det skønneste, men måske ikke lige det kønneste. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Jeg ville blive ved Olivers.. Det er et supergodt foder - og samtidigt er det ganske billigt fordi de springer et led over i slagsprocessen (det sælges over nettet og gennem opdrættere)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst majajosefine

Mange tak, det hjalp. :blink:

Men jeg tænkte på, hvis Egon skulle engang imellem prøve noget nyt foder, om jeg så godt må give ham lidt af noget andet foder + hans normale foder, og så måske næste dag, give ham det "normale" foder, for at det ikke skulle blive kedeligt at spise det samme foder, eller ville det være bedst bare at beholde det normale? For f.eks. inde på siden du gav mig, så er der også noget foder med fisk i, som jeg jo så kunne blande med det normale, hvis du forstår :-):-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak, det hjalp. :blink:

Men jeg tænkte på, hvis Egon skulle engang imellem prøve noget nyt foder, om jeg så godt må give ham lidt af noget andet foder + hans normale foder, og så måske næste dag, give ham det "normale" foder, for at det ikke skulle blive kedeligt at spise det samme foder, eller ville det være bedst bare at beholde det normale? For f.eks. inde på siden du gav mig, så er der også noget foder med fisk i, som jeg jo så kunne blande med det normale, hvis du forstår :-):-)

 

Vi giver Samson meget forskelligt på en uge - foder, slagterben, tun, pølse, kylling, gulerødder etc. Så jeg ser som sådan ikke noget problem i at give ham noget forskelligt, det tror jeg kun er sundt.

Men du kan jo prøve dig lidt frem, nogle hunde kan få dårlig mave af selv de mindste forandringer, men det ved man jo ikke før man har prøvet det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen jeg bruger royal canin op til 10 kg den er købt i maxi zoo, det var det foder min lille mops havde fået fra opdrætter han får også lidt a 38 om morgenen det er godt for maven da jeg har 2 andre hunde hvis mad står fremme snupper han en bid og ny og næ hans mave har haft det fint

hilsen en glad mopseejer

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst majajosefine

Okay, tak for svar.

Her i den første tid, tror jeg forholder mig til foderet fra opdrætteren (olivers), og så med tiden, må jeg jo se om jeg skal prøve noget andet til den lille fyr.. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Du skal ihvertfald ikke brat skifte mellem forskellige typer foder. Chancen for at hunden får enten tynd eller hård mave af det er ret stor.

 

Men tror sagtens du kan blande forskellige typer at Olivers.. Jeg køber selv en anderledes sæk hver gang..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst majajosefine
Du skal ihvertfald ikke brat skifte mellem forskellige typer foder. Chancen for at hunden får enten tynd eller hård mave af det er ret stor.

 

Men tror sagtens du kan blande forskellige typer at Olivers.. Jeg køber selv en anderledes sæk hver gang..

 

- Ja også det jeg mener - for maden skulle jo nødig blive for kedelig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...