Hop til indhold

Vægtskema - mops


Gæst majajosefine
 Share

Recommended Posts

Gæst majajosefine

Hej alle :vinken:.

 

Nogen der har et vægtskema til mops(hvalpe), da jeg søger et, og ikke kan finde et?

Nogen der ved hvor meget mad de skal have som hvalpe, og hvornår man begynder at give dem større protioner? :-)

Redigeret af majajosefine
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle :vinken:.

 

Nogen der har et vægtskema til mops(hvalpe), da jeg søger et, og ikke kan finde et?

Nogen der ved hvor meget mad de skal have som hvalpe, og hvornår man begynder at give dem større protioner? :-)

Mht mængde, så plejer der at være en vejledning på foderet. Mængden af foderet afhænger af antal måneder hunden er og idealvægten racen har når den er voksen.. Men det er jo vejledende.

 

Min mops på 6måneder får ca 190g om dagen fordelt over tre måltider :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det har jeg også læst, men hvor længe bliver den ved med skulle det?

For det duer jo ikke når den er et år at den så vejer 12 kg :lol:

Hehe nej det har du selvfølgelig ret i ;-)

 

Men jeg tror ikke man skal tænke så meget i kurver og sådan, for det er jo ikke 100% realistisk :-)

Tror mere man skal tænke på om hvordan hundens figur er og sådan, men selvfølgelig også tænke på den ikke lige pludselig er alt for tyk :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Gør din hund den tjeneste og lad være med at fodre efter et skema. Jeg har aldrig nogensinde målt Nuras mad...

 

Mærk på hunden - hovedreglerne er at hoftebenene ikke må kunne mærkes og ribbenene ikke må kunne ses, så er hunden nemlig for tynd. Samtidigt skal ribbenene kunne mærkes når man kører hånden ned af siden - og hunden skal have en tydelig talje...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar. :-)

Det jeg mente var en kurve, hvor man kan følge dens vægt i fht. alder :oops:

 

Hej :vinken:

 

Jeg har været rigtig glad for den her online kurve, hvor jeg taster dato+vægt ind, og så laver den selv en graf - man skal bare lige være opmærksom på, at den bliver slettet når hunden/katten fylder 1år, så man husker at gemme den iden! :5up: (man behøver ikke fodre med Hills for at bruge den)

http://www.hillspet.dk/Adult/Pets.aspx

 

Jeg har vedhæftet et screenshot fra vores kat, da Mios skema er slettet, men det er samme princip, bare at hunde-grafen er delt op i vægtklasse og ikke køn :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle... Er der nogen af jer som ved hva der er bedst for en lille mops, når den skal ud og gå tur??? Enten at gå med sele, eller almindeligt halsbånd????

 

Maria Fredericia

 

Hej :vinken:

 

Lige meget racen, så er min holdning, at en sele er rigtig god, især for hvalpe og nysgerrige hunde, der kan finde på at kaste sig frem i snoren eller trække.

En sele giver bedre støtte og trykfordeling, hvis man køber en der sidder rigtigt! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst majajosefine
Hej :vinken:

 

Jeg har været rigtig glad for den her online kurve, hvor jeg taster dato+vægt ind, og så laver den selv en graf - man skal bare lige være opmærksom på, at den bliver slettet når hunden/katten fylder 1år, så man husker at gemme den iden! :5up: (man behøver ikke fodre med Hills for at bruge den)

 

http://www.hillspet.dk/Adult/Pets.aspx

 

Jeg har vedhæftet et screenshot fra vores kat, da Mios skema er slettet, men det er samme princip, bare at hunde-grafen er delt op i vægtklasse og ikke køn :vuf:

 

Mange tak, det skal prøves :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej :vinken:

 

Lige meget racen, så er min holdning, at en sele er rigtig god, især for hvalpe og nysgerrige hunde, der kan finde på at kaste sig frem i snoren eller trække.

En sele giver bedre støtte og trykfordeling, hvis man køber en der sidder rigtigt! :5up:

Ved mopser er det faktisk ret vigtigt, at man ikke går i snor i halsbåndet.

 

Fandt en video på youtube om mopser. Den var produceret af animal planet og de fortalte at i værste tilfælde kan mopsens øjne faktisk poppe ud, hvis de trækker for hårdt i snoren der sidder fast i halsbåndet.. Og så er det med at få trykket øjnene ind igen, så jeg tager helt sikkert ingen chancer, bare tanken om de store øjne der popper ud :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...