Hop til indhold

Ruhåret fox-terrier


Gæst nyvang94
 Share

Recommended Posts

Gæst nyvang94

Hej:vinken:

 

Vi har en Ruhåret foxterrier som er ved at nærme sig de 5 måneder. Den er blevet renlig, og den er meget sød.

Men når jeg er ude at gå tur med den vil den gerne gå laaangt ude i sneen så man får sne i skoen og alt muligt. Jeg er i tvivl om jeg skal give efter eller om jeg skal trække den med mig. Det er ikke fordi at jeg ikke gider have våde sko, men det er mere det, om så hunden lærer at det er den der bestemmer hvor den vil gå henne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna får også lov til at gå lige så meget i sneen som hun har lyst, på denne måde undgår hun også evt. salt.

 

Og hun får lov at snuse lige så længe hun vil, men hun får ikke lov til at spise eller rulle sig i noget.

 

Jeg tænker altid over hvor lidt hunde egentlig har lov til at bestemme over deres eget lv, vi bestemmer hvornår de skal spise, hvornår de skal lege, hvornår de skal træne, hvornår de skal gå tur osv., og så kan jeg godt unde hende at hun bestemmer over vores gåtur :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen A
Hej:vinken:

 

Vi har en Ruhåret foxterrier som er ved at nærme sig de 5 måneder. Den er blevet renlig, og den er meget sød.

Men når jeg er ude at gå tur med den vil den gerne gå laaangt ude i sneen så man får sne i skoen og alt muligt. Jeg er i tvivl om jeg skal give efter eller om jeg skal trække den med mig. Det er ikke fordi at jeg ikke gider have våde sko, men det er mere det, om så hunden lærer at det er den der bestemmer hvor den vil gå henne?

 

Først et stort velkommen til Hundeforum fra en anden Ruhåret Fox Terrieerejer, vi er vist ikke så mange herinde.

 

Du har anskaffet dig en hund, som af naturen er meeeget nysgerrig, og som næsten altid har snuden i jorden, og det skal den selvfølgelig have lov til, når i er ude og gå tur. Det er også hundens måde at orientere sig på, få læst dagens nyheder og få fært af andre dyr, f. eks. katte.

 

Vores foxer elsker sne, og de får altid lov til at bestemme farten, og hvor vi skal gå, når vi er ude og gå deres tur - så du må evt. vende dig til at have støvlerne parate. Går vi i byen med trafik, mennesker og andre hunde, går de for det meste på plads dvs. ved siden af os. Men da hundene har en stor trang til at snuse, får de også lidt længere line, som øger deres snuseområde.

Det er helt almindeligt, at de snuser til andre hundes ekskrementer og urin, jeg oplever, at urinsnuseriet er mere udbredt hos min hanhund end hos pigen, ja han kan ligefrem stå og slikke. Foxerne elsker også at snuse til døde dyr, hvilket du sikkert allerede har oplevet, men når de vil til at rulle sig i kadaveret, hvilket de heller ikke kan stå for, stopper festen.

 

Uanset om du trækker hunden til dig eller giver efter, får det ingen betydning for, hvem der bestemmer, husk, det er altid dig der bestemmer, i den forbindelse skal du være opmærksom på, at din fox godt kan lide at bestemme farten, så det gælder om at være konsekvent.

 

God fornøjelse med din fox

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...