Hop til indhold

bider i snoren når vi er ude.


stellz
 Share

Recommended Posts

Akira er en tosset hund, må jeg sige, men på en god måde.. Når vi er udenfor, for at lege og gå tur, blir hun pludselig fuldstændig tosset og går efter snoren, og bider i den eller rettere sagt, skære tænder i den. men hun har også en mani med at tage snoren i munden og gå med den.

 

Igår sprang linen så, heldigvis var vi tæt på hjemmet og hun var mere optaget af sin sele og hvad det er for noget, så jeg ku få fat i hende.

 

har så købt en ny, og har fået det råd at jeg skulle prøve smøre det ind i eddike, men lige lidt hjælper det. og når vi så prøver at få hende til at lade være, uden vold selvfølgelig, men stille og roligt, flyver hun lige i hænderne på os. (godt nok logre hun med halen, men det gør ondt)

 

Er der nogen der har nogle gode råd, til hvordan vi fårdet til at stoppe..??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Den har jeg sørme også været igennem, men nu ser det ud til at Buddy er ved at fatte, at man ikke skal bide i linen. :)

 

Det jeg gjorde/gør er, at jeg tager fat i hans sele, når han gør det og så slipper jeg linen, for så bliver den slap og kedelig. I starten slap jeg bare linen, hvis dette var muligt, men så løb han bare rundt og legede med linen selv, så jeg begyndte at tage fat i selen, og holde ham på stedet. Han har så haft det problem, at han gik helt kong gulerod, når jeg tog fat i selen, for så ville han have fat i mig i stedet, da linen jo lige pludselig ikke var sjov mere.

Så måtte der nye boller på suppen igen, og hvis han prøver at hoppe op efter mig, så sætter jeg mig på hug, med ham mellem mine ben, og holder ham til han falder ned, og så slipper jeg ham langsomt igen. Springer han op igen, så er det bare med at tage fat og holde ham igen (Jeg holder ham som regel i selen) Når han falder til ro, og jeg kan slippe ham, så går jeg straks i gang med at lave nogle øvelser med ham, så han får noget andet at tænke på, og langsomt begynder vi at gå videre. Jeg har trænet dette intenst i et par uger, da det virkelig har været MEGET slemt, og nu gør han det stort set ikke mere, og når han hopper op efter linen, kan jeg nøjes med at slippe den, og så stopper han, hvorefter vi kan gå videre.

 

Nogle hunde kan afledes med godbider, det kunne Buddy dog ikke, derfor brugte jeg metoden med at slippe og holde.

 

Det er virkelig en trælst situation at stå i, og jeg håber du kan bruge mine råd til noget :)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror han keder sig.

 

Næste gang, så prøv evt at "hoppe" frem og kalde på ham og være enormt spændende :) gør det hver gang det sker :)

 

Det tror jeg også han gør :D

 

Så prøv, som Tinka skriver, at lave lidt spas i gaden når han gør det - hav evt et stk legetøj med som du afleder med. Det skal nok gå over når han bliver ældre! :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LKollerup

Nu er det jo en hvalp vi snakker om, og den adfærd du beskriver, er jo yderst almindelig. Ofte sker det når hvalpen bliver enten overtræt eller overgearet fordi der sker noget spændende.

Hvis det er fordi, den bliver overtræt, skal man tænke på om man måske overstimulerer den lidt med f.eks. for lange gåture. En hvalp har jo ikke brug for motion som sådan, men selvfølgelig for at røre sig.

En anden ting, man skal tænke på, er at det nemt kan blive indlært, hvis hvalpen får for meget opmærksomhed på adfærden. Skal den afledes er det vigtigt at man lige tæller til fem, efter man har fået den til at gøre noget andet, så den ikke forbinder forstærkningen med at den skal bide i snoren og så sker der noget sjovt.

Du kan også prøve at have et stykke legetøj med, som du tilbyder hvalpen at bære/bide i, i stedet for snoren.

Ellers ville jeg nok også, som første svar på dit indlæg foreslår, at fratage hvalpen muligheden for at bide i snoren. Og først når den er faldet til ro, går I videre igen.

 

Held og lykke med træningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for svarene. det er nu når hun blir overgearet. gåturene er ikke så lange, det er mest rundt i området hvor vi bor, vi går som regel over til en mark, som ligger 100 meter fra hvor vi bor.hvor vi leger, og hun kan få lov til at udforske alt. passer meget på at jeg ikke kører hende for hårdt.

 

vil da prøve begge dele..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...