Hop til indhold

Klik Klik siger det..


Gæst Marie Svane
 Share

Recommended Posts

Gæst Marie Svane

Vanilies bagben er begyndt at klikke!! :confused:

 

Jeg ved hendes ene knæskal "hopper", det siger dyrelægen er normalt ved hvalpe, men at vi lige skal holde øje med det.. Men det ser ikke ud til at det rør hende spor..

 

Men jeg er nu lidt bange for de klik dér.. Larmer en "hoppende" knæskal? eller tror i det er noget helt andet, end hendes knæ :confused:??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marie Svane
Måske ser Anders denne tråd, brugeren herinde altså, han har nemlig haft sin hund opereret... Jeg ser lige om jeg kan finde tråden, øjeblik.

 

Mange tak.. Jeg er nemlig liiiidt nervøs for det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marie Svane
http://www.hunde-forum.dk/debat/12047-til-dyrelaege.html

 

Det var ikke en klik lyd :???: Det var akut av. Patella hedder sygdommen, og ligger åbenbart til de små racer. Har du hørt om den?

 

Hun klikkede ikke da i var ved dyrlægen?

 

Ja, den har jeg hørt om. Dyrelægen siger også at det er det vi skal holde øje med om knæ hopperiet udvikler sig til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, ja, jeg synes du skal ringe til dyrlægen på mandag.. Det kan jo være ingenting ala Aslan som også har klikket på et tidspunkt, men det gik over af sig selv, og så kunne det jo også godt være noget andet... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marie Svane
Altså, ja, jeg synes du skal ringe til dyrlægen på mandag.. Det kan jo være ingenting ala Aslan som også har klikket på et tidspunkt, men det gik over af sig selv, og så kunne det jo også godt være noget andet... :vedikke:

 

Ja nemlig :hmm:

Det tror jeg, jeg gør mandag som det første! Så må vi håbe det bare er endnu en af hendes narrestrenger :roll::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja nemlig :hmm:

Det tror jeg, jeg gør mandag som det første! Så må vi håbe det bare er endnu en af hendes narrestrenger :roll::blink:

 

Ja en alt for dårlig, alt for tidlig aprilsnar :engel:

 

Måske kommer andre på banen, som kan have en ide om hvad det kan være....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Vanilies bagben er begyndt at klikke!! :confused:

 

Jeg ved hendes ene knæskal "hopper", det siger dyrelægen er normalt ved hvalpe, men at vi lige skal holde øje med det.. Men det ser ikke ud til at det rør hende spor..

 

Men jeg er nu lidt bange for de klik dér.. Larmer en "hoppende" knæskal? eller tror i det er noget helt andet, end hendes knæ :confused:??

 

Du skal til dyrlægen!

 

Kliklyden kan være en korsbånds eller meniskenskade.

 

På min Pelle var det forreste tilhæftning på menisken på højre bagben der var revet næsten over.

Han haltede ikke, men kliklyden var der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Da Pero var lille hvalp sagde hans bagben også kliklyde når man bøjede dem og strakte dem ud igen. Vi var vildt bange for at det var Patella Luxation! Det var det heldigvis ikke - det viste sig, at være hans haser der klikkede. Dyrlægen sagde at det ikke var ualmindeligt hos hvalpe - lidt som vokseværk, tror jeg :hmm:

 

Så måske det bare er det? Peros gik væk igen nogle uger efter og det har aldrig været der siden (og han er også for nylig blevet tjekket for Patella Luxation og der er intet :5up:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Da Pero var lille hvalp sagde hans bagben også kliklyde når man bøjede dem og strakte dem ud igen. Vi var vildt bange for at det var Patella Luxation! Det var det heldigvis ikke - det viste sig, at være hans haser der klikkede. Dyrlægen sagde at det ikke var ualmindeligt hos hvalpe - lidt som vokseværk, tror jeg :hmm:

 

Så måske det bare er det? Peros gik væk igen nogle uger efter og det har aldrig været der siden (og han er også for nylig blevet tjekket for Patella Luxation og der er intet :5up:)

 

Man kan jo håbe det.

 

Pelle var kun 4 måneder da hans bagknæ begyndte at klikke, så hellere en gang for meget til dyrlægen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Man kan jo håbe det.

 

Pelle var kun 4 måneder da hans bagknæ begyndte at klikke, så hellere en gang for meget til dyrlægen :-D

 

Helt enig :5up: Vi var jo som sagt også til dyrlæge med det. Og dyrlægen fandt så ud af præcis hvor kliklyden kom fra :-)

 

Det var også for lige at komme med et positivt input - kan nemlig huske hvor bange jeg selv var inden vi kom til dyrlægen pga. de mange skrækhistorier man kunne læse på nettet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marie Svane
Da Pero var lille hvalp sagde hans bagben også kliklyde når man bøjede dem og strakte dem ud igen. Vi var vildt bange for at det var Patella Luxation! Det var det heldigvis ikke - det viste sig, at være hans haser der klikkede. Dyrlægen sagde at det ikke var ualmindeligt hos hvalpe - lidt som vokseværk, tror jeg :hmm:

 

Så måske det bare er det? Peros gik væk igen nogle uger efter og det har aldrig været der siden (og han er også for nylig blevet tjekket for Patella Luxation og der er intet :5up:)

 

Puha, jeg håber det bare er det! Men ja, hellere en gang for meget til dr. dyr end én gang for lidt :5up:

 

SKal nok holde jer opdateret!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...