Hop til indhold

maskine contra saks?


Dinah
 Share

Recommended Posts

Jeg Klipper Cleo med saks (hvalpeklip) ca. 1 gang om måneden, men kan jeg gøre det hurtigere og nemmere med maskine? Det tager en krig med saks.

 

i så fald: Hvilken maskine (anbefaling) og hvormange milimeter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu giver jeg halvt besyv med, selvom jeg ikke har den store indsigt i, hvordan man skal klippe sådan en som Cleo.

 

Selv bruger jeg jo gladeligt maskine, hvilket mest af alt skyldes, at på spaniels klipper vi helt tæt ved ører, ned af hals og bryst og på bagdelen. Her er det så meget lettere med en maskine. Det går hurtigt, og man risikerer ikke at stå og klippe i hunden.

 

Jeg bruger en Oster maskine, men hører også godt om Andis. Var heldig at finde min brugt til ca. en tredjedel af prisen, og den har jeg haft i snart seks år uden problemer. Skær køber man ved siden af, og her er det muligt at få nogle billige og gode alternativer til de originale.

 

Men så vidt jeg kan se, efterlader de "længste" skær cirka 2,5 mm. Så det er måske nok noget tæt for jer? Så vidt jeg husker, når jeg har set en udlært trimme-bekendt klipper hvalpeklip på coton m.m., så er det noget han gør med saks. Men er ikke hundredeprocent sikker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis Cleos pels er fin ligesom løvernes er moser ikke god..Jeg bruger Andis og Oster..E

Oster er min favorit...

Du kan købe afstandstykker som passer til både Oster og Andis MEN det bliver ikke rigtig pænt så du skal alligevel rette til med saks...Jeg bruger selv saks og det tager vel en times tid når man har rutinen..Men så kommer vask og udfiltring oveni..Så de hunde jeg klipper bruger jeg vel 5-6 timer på... Men hvis hun er uden filter så vil jeg tro du snart kommer ned på en times tid når du har fået rutinen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte først en moser ... den bruger jeg ikke - jeg er ikke altid heldig at ramme en dag, hvor den rent faktisk gider klippe.

 

Jeg har forsøgt mig med den almindelige menneske-trimmer ... det duer slet ikke - hverken til Tulle eller Bella.

 

Så har jeg en andis - den er jeg rigtig glad for ... og så har jeg en afstandskam som jeg har tænkt mig at bruge næste gang jeg skal klippe Tullen ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis Cleos pels er fin ligesom løvernes er moser ikke god..Jeg bruger Andis og Oster..E

Oster er min favorit...

Du kan købe afstandstykker som passer til både Oster og Andis MEN det bliver ikke rigtig pænt så du skal alligevel rette til med saks...Jeg bruger selv saks og det tager vel en times tid når man har rutinen..Men så kommer vask og udfiltring oveni..Så de hunde jeg klipper bruger jeg vel 5-6 timer på... Men hvis hun er uden filter så vil jeg tro du snart kommer ned på en times tid når du har fået rutinen :mrgreen:

 

hehe jeg ved jo ikke, om jeg klipper mget bedre end maskinen:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte først en moser ... den bruger jeg ikke - jeg er ikke altid heldig at ramme en dag, hvor den rent faktisk gider klippe.

 

Jeg har forsøgt mig med den almindelige menneske-trimmer ... det duer slet ikke - hverken til Tulle eller Bella.

 

Så har jeg en andis - den er jeg rigtig glad for ... og så har jeg en afstandskam som jeg har tænkt mig at bruge næste gang jeg skal klippe Tullen ...

 

så Oster og Andis er vejen frem med mindre jeg fortsætter kampen med saksen!!!!:vuf: Tak for jeres gode råd:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...