Hop til indhold

Sience Plan.


Gæst Tinka
 Share

Recommended Posts

Nogle der fodrer med det? Jeg har aldrig rigtig gået så meget op i foderet til vores hunde, vi fik dette anbefalet, og har brugt det i næsten 6 år.

Nogle med gode og dårlige erfaringer med det ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er Hill´s du mener?.

 

Det har jeg brugt, om det er godt eller skidt skal jeg ikke kunne sige. Jeg har hellere aldrig gået så meget op i foder.

 

Det er først efter at jeg er kommet ind i dette forum her, at jeg er blevet miljøskadet. :shock: Nu får Oskar hjemmelavet mad sammen med Oliver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er Hill´s du mener?.

 

 

Yep det er det..

 

Jeg har flere gange fået boucurer (staves?) med hunde blade osv. med oliver foder, er det noget man burde skifte over til? synes bare det er voldsomt dyrt :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Foder er ofte et holdningsspørgsmål og det kan udarte sig grimt at slå hul på emnet :)

 

Hills Science og Prescription produkter giver jeg personligt ikke så meget for..

 

Jeg har ikke på nettet kunne finde deklarationer, men tidligere blev de lavet af bi-produkter og med nogle grimme konserveringsmidler.

 

Prescription serien er så vidt jeg ved stadig lavet på basis af bi-produkter, hvilket jeg synes er pudsigt idet denne serie er produceret til hunde/katte med problemer. Og koster det hvide ud af øjnene.

 

Min holdning til tørfoder er, at man skal variere konstant. Dels holdes hundens system i gang ved skift og derved bliver maven ikke slået ud af kurs, hvis hunden får noget nyt dels mener jeg, at man nogenlunde kan sikre, at ens hund/kat ikke udsættes for "skidt" foder i længere perioder ved at skifte.

 

Man kan have en holdning til hvorvidt man vil fodre med bi-produkter, om hunden skal leve på samme diæt hele livet (manglende variation), om man vil have rene, økologiske foderemner og om man vil være med til at sørge for, at produktionsdyrene har det godt.

Endvidere kan man have en holdning til, om man vil kunne gennemskue deklarationen og dermed vide HVAD der er i foderet.

Så er der økonomien. mange (efter min mening) dårlige produkter koster en halv fynsk bondegård og så er det ved nærlæsning blot affald.

 

Foder er i høj grad et holdningsspørgsmål :)

 

Jeg synes, det skal føles godt at fodre sin hund :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Foder er ofte et holdningsspørgsmål og det kan udarte sig grimt at slå hul på emnet :)

 

Hills Science og Prescription produkter giver jeg personligt ikke så meget for..

 

Jeg har ikke på nettet kunne finde deklarationer, men tidligere blev de lavet af bi-produkter og med nogle grimme konserveringsmidler.

 

Prescription serien er så vidt jeg ved stadig lavet på basis af bi-produkter, hvilket jeg synes er pudsigt idet denne serie er produceret til hunde/katte med problemer. Og koster det hvide ud af øjnene.

 

Min holdning til tørfoder er, at man skal variere konstant. Dels holdes hundens system i gang ved skift og derved bliver maven ikke slået ud af kurs, hvis hunden får noget nyt dels mener jeg, at man nogenlunde kan sikre, at ens hund/kat ikke udsættes for "skidt" foder i længere perioder ved at skifte.

 

Man kan have en holdning til hvorvidt man vil fodre med bi-produkter, om hunden skal leve på samme diæt hele livet (manglende variation), om man vil have rene, økologiske foderemner og om man vil være med til at sørge for, at produktionsdyrene har det godt.

Endvidere kan man have en holdning til, om man vil kunne gennemskue deklarationen og dermed vide HVAD der er i foderet.

Så er der økonomien. mange (efter min mening) dårlige produkter koster en halv fynsk bondegård og så er det ved nærlæsning blot affald.

 

Foder er i høj grad et holdningsspørgsmål :)

 

Jeg synes, det skal føles godt at fodre sin hund :)

 

Prescription (ihvertfald Z/D'en=allergifoderet) minder mest og alt om hestefoder.... For et foder der skal bruges til lagermideallergikere er det et sjovt valg at komme mest korn i, men sådan er det.

Så mon ikke resten også er biprodukter.....

Jeg giver ca. 600 kr. for 10 kg., så den halve fynske bondegård er tæt på *GG*

 

Jeg har kigget lidt på Hill's (Science Plan) i dyreforretninger, men har valgt det fra, da det første produkt på indholdsfortegnelserne er korn. Jeg mener endda, at korn er første ingrediens i deres Nature-linie også, men det er et stykke tid siden jeg kiggede.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Prescription (ihvertfald Z/D'en=allergifoderet) minder mest og alt om hestefoder.... For et foder der skal bruges til lagermideallergikere er det et sjovt valg at komme mest korn i, men sådan er det.

Så mon ikke resten også er biprodukter.....

Jeg giver ca. 600 kr. for 10 kg., så den halve fynske bondegård er tæt på *GG*

 

Jeg har kigget lidt på Hill's (Science Plan) i dyreforretninger, men har valgt det fra, da det første produkt på indholdsfortegnelserne er korn. Jeg mener endda, at korn er første ingrediens i deres Nature-linie også, men det er et stykke tid siden jeg kiggede.....

 

Tjah, dyrt er det.

På et foderkursus engang skulle deltagerne medbringe deklarationer på deres foder og så kunne jeg gennemgå dem, hvis de ønskede dette.

 

Det kom som noget af en ubehagelig overraskelse at et Prescription produkt til leversygdomme indhold bi-produkter og ikke stort andet.

Såe var der liiige en sammensætning af nogle enzymer eller hvad husker jeg, specielt rettet mod leverlidelser, som gjorde dette foder til foder for syge hunde.

Og det kostede bare kassen :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor mange anbefaler "Oliver" foderet ? :)

 

Tillader mig lige at linke til et andet forum, hvor emnet for kort tid siden var oppe og vende http://debat.jubii.dk/dyr/hunde/oliver%B4s+petfood_558308.html?

 

Personligt brugte jeg Oliver's hvalpe og siden adult til Bondo - Cille jeg passer nu, får Oliver's diet & senior.

 

Har aldrig oplevet problemer med det :) men foder ér et følsomt emne :?

 

Jeg synes egentlig ikke, det er dyrt foder. Jeg køber hos en lokal forhandler - der vel at mærke ikke skal leve af det, så hans fortjenste pr. sæk er meget lille - men ved at købe mange sække ad gangen opnår han rabat, som jeg så får glæde af, når jeg kun skal have en sæk ad gangen. Måske findes der også en forhandler i jeres område i kan gøre brug af???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg har brugt olivers :)

 

Jeg troede egentlig mine hunde trivedes int på det, dog havde Susi svært ved at tabe sig og Mikas mave gjorde ofte kludder, jeg jeg skiftede til http://www.eaglepack.dk som jeg syntes ingredienserne var bedre i :)

 

Så tabte Susi sig og Mikas mave blev mere velfungerende :)

 

Det virkede egentlig somom Susi fik vand i kroppen på olivers :)

 

Da eaglepack var dyrere end olivers, regnede jeg lidt på pris og forbrug, og jeg fandt ud af at eaglepack faktisk var billigere i brug :)

 

jeg er kritisk, mine hunde skal ikke leve af slagteriaffald, eller korn uden beskrivelse af hvilken type korn, ingredienslister der ikke fortælle hvilke typer fjrkrøkød der er i, hvilke kornprodukter m.m..

 

For en tid siden så vi her på siden en ingrediensliste med noget der hed ''grøntsagsafledte produkter'' i :shock:

 

Det kan også blive alt for ringe, og rystende nok kan foder som Hills og Specifik til høje priser hamle op med langt billiger fodertyper hvad angår indhold af affald ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...