Hop til indhold

proteinindhold??


Gæst kylix
 Share

Recommended Posts

Hej I kloge hoveder

 

Jeg er i gang med at skifte foder til min 4 årige labrador tæve. Jeg har indtil for ca ½ år siden fodret med Hills large breed, det var egentlig ok, men prisen steg konstant, og min fornemmelse var, at jeg betalte rigtig meget for mærket frem for indhold. Så skiftede jeg til Kingsmoor, da konceptet og det, at det er danskproduceret tiltalte mig.

 

Men nu synes jeg, hun lugter meget mere end hun hidtil har gjort. Når man klør hende, kommer fingrene til at lugte af hund (på den dårlige måde), og det har ikke tidligere været et problem, hun har også dårligere ånde. Det eneste, der er ændret, er foderet, så jeg vil tro, det er det, der gør det. Derfor er jeg på jagt efter noget nyt kvalitetstørfoder. Jeg har kigget lidt på Acana og Orijen, men så læser jeg hele tiden noget om et (for) højt protein indhold.

 

Så nu er spørgsmålet, hvor stort proteinindhold skal der være i foder til en moderat aktiv labrador med en tendens til ledproblemer?

 

På forhånd tak for hjælpen

Merete

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg har svært ved at sige hvor stort proteinindholdet skal være netop til din tøs, men under 35% tror jeg at du skal holde dig....

 

Jeg synes jo selv at Acana er et fantastisk foder.:5up: Jeg valgte dét frem for Orijen pga. at der er mindre protein i acana end orijen.

 

Der er endvidere mere glukosamin i acana end orijen. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gitte1976

Hejsa.

 

Jeg ville nok vælge Acana's produkter uden korn. D.v.s. Pacifica, Grasslands eller Prarie Harvest.

 

Jeg har selv en labrador, som desværre har udviklet allergi overfor husstøvmider, lagermider og katte. Han blev indtil for en måned siden fodret med RC Hypoallergenic, men nu har jeg heldigvis fundet ud af, at han godt kan tåle Gourmix fra Vetcur.

 

Han kunne ikke tåle proteinerne i Acana Pacifica. Han begyndte at klø sig meget i løbet af kort tid.

 

 

Mvh. Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Tak for rådet :5up:

Er der nogen typer Acana, der er særligt anbefalelsesværdigt?

 

Mvh

Merete

 

Som Gitte også nævner så er der de tre som er rigtig gode... Derudover så synes jeg faktisk også om lam og æble... der er dog også dampet havre i.. men når det er dampet så har det også nogle rigtig gode egenskaber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...