Hop til indhold

Hvalpefoder til unghund?


Gæst n1nna
 Share

Recommended Posts

Jeg står og skal haste-bestille foder+andet hos zooplus, og både .co.uk og .de har stort set udsolgt i alt Orijen! :damn:

Den ene side har det ene jeg skal bruge, den anden det andet og ingen af dem har mad til Mio! :roll:

 

Så var det, at jeg prøvede at sammenligne Orijen Puppy LB med deres Adult, og der var kun to større forskelle, på Clycosamin og Chondroitin:

 

Mit spørgsmål er nu hvad de to ingredienser gør, og om Mio kan leve på Puppy LB til han kan få Adult igen eller om det er fyfy :vedikke:

 

Han spiser i forvejen ikke så meget og er ret slank, så jeg er ikke nervøs for, at han skal blive overvægtig ;-)

 

Puppy LB:

Crude Protein (min.)40.0% Crude Fat (min.)16.0% Crude Fiber (max.)3.0% Moisture (max.)10.0% Calcium (min.)1.5% Calcium (max.)1.7% Phosphorus (min.)1.1% Phosphorus (max.)1.3% Omega-6 (min.)2.6% Omega-3 (min.)

DHA

EPA1.0%

0.6%

0.3% Carbohydrate (max.)20.0% Glucosamine (min.)1400 mg/kg Chondroitin (min.)1200 mg/kg Microorganisms (min.)120M cfu/kg

Adult:

Crude Protein (min.)40.0% Crude Fat (min.)16.0% Crude Fiber (max.)2.5% Moisture (max.)10.0% Calcium (min.)1.5% Calcium (max.)1.7% Phosphorus (min.)1.2% Phosphorus (max.)1.4% Omega-6 (min.)3.0% Omega-3 (min.)

DHA

EPA1.1%

0.6%

0.3% Carbohydrate (max.)20.0% Glucosamine (min.)1200 mg/kg Chondroitin (min.)900 mg/kg Microorganisms (min.)120M cfu/kg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor gammel er det Mio er?

 

Umiddelbart kan jeg ikke se noget til hindre for det, du kan jo evt. købe en lidt mindre potion end normalt, indtil de får hans normale foder hjem igen.

 

- Jeg går også og venter på at de får Chivas' foder hjem :???:

 

Han bliver 2 til juli.. :vuf:

 

Jeg skal købe en sæk Puppy LB til Mios nye veninde Nanna, så jeg kan jo købe to, og så kan hun bare få resten, når hans foder kommer! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu fik jeg ikke læst ingredienslisterne til fulde (hvilket nok også er ligemeget, for jeg er ikke en haj til det med foder når det gælder de små ting), men kan måske alligevel byde ind med en tanke.

 

Kørte nemlig min den mindste på puppy bevidst til hun var ca. 18 måneder, hvor jeg skiftede over til voksenfoder efterhånden som vi slap op for hvalpefoderet. Jeg ønskede nemlig at give hende bedst mulig tid til at sætte krop og muskler, og hun skulle derfor profitere af hvalpefoderet nogle måneder længere end man normalt anbefaler. I øvrigt efter samråd med min fodersælger (bruger Regal Petfoods).

 

Så jeg vil ikke mene, at der er noget i vejen for at køre ham på hvalpefoder lidt længere end "normalt".

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...