Gæst mk101 Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 I tiden inden hundedatabasen (hundeweb) og de smarte funktioner som fiktiv stamtavle, kunne man uden problemer finde links til, hvordan man satte sig ned med blyant og papir og udregnede en indavlskoefficient. MEN det kan jeg hverken finde eller google mig frem til nu, og sidder og prøver at kontrollere min nysgerrighed i forhold til en parring jeg godt kunne overveje i fremtiden. Hanhunden er svensk og har endda været udstillet i Danmark, men nogen har været dovne i sin tid, og har ikke udfyldt dens stamtavle med andet end forældredyrene (til trods for dens far sidenhen blev overflyttet til DKK), og jeg kan derfor ikke få et reelt billede af indavlskoefficienten. Så er der nogen, der ligger inde med vejledning til beregning af indavlskoeffient (og link til det smarte program der udregnede det når man smed sine mange tal over i det), så ville jeg være en :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Februar 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 4, 2010 FSpeed - Fast Calculation of Inbreeding Coefficient ? http://www.tenset.co.uk/fspeed/fspeed.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts