Hop til indhold

HD/AD testes


Gæst Chili Con Caia
 Share

Recommended Posts

Gæst Chili Con Caia

Så er der blevet bestilt tid hos dyrlægen, så Caia kan blive tjekket for HD/AD. ER godt nok meget spændt. Der er styr på de der blanketter fra dkk som man skal have med til dyrlægen.

 

Pyha, hvor jeg bare krydser fingre for at alt er som det skal være.

 

Hvor laang tid går der før man har svaret fra dkk af?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Uha det bliver spændene.. Der krydses fingre herfra også:5up:..

 

Da Freya blev HD undersøgt mener jeg at der gik en lille uge.. så lå svaret fra DKK i min indbakke... Har hørt at de er hurtigere med AD.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Uha det bliver spændene.. Der krydses fingre herfra også:5up:..

 

Da Freya blev HD undersøgt mener jeg at der gik en lille uge.. så lå svaret fra DKK i min indbakke... Har hørt at de er hurtigere med AD.:5up:

 

Tak Freya:-) Jeg begynder at stor tude hvis resultatet er dårligt:megaked: ikke at jeg tror det, men man kan bare aldrig være sikker. en af hendes kuld søskende er næsten lige blevet testet, han var i tip top, så jeg håber det samme for vores stjerne... Hehe.

 

En uge, tjaa, det er ikke lang tid faktisk. Men tror ikke jeg tør åbne det. Bliver det sendt som mail eller hvad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Held og lykke :-)

 

En af 'mine' hvalpe blev HD og AD fotograferet i tirsdags og AD resultatet var på hundewb i fredags, men HD resultatet venter vi stadig på...

 

Uha, spændende spændende... Hvad var resultatet med AD?

Det er godt nok hurtigt at få besked...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Tak Freya:-) Jeg begynder at stor tude hvis resultatet er dårligt:megaked: ikke at jeg tror det, men man kan bare aldrig være sikker. en af hendes kuld søskende er næsten lige blevet testet, han var i tip top, så jeg håber det samme for vores stjerne... Hehe.

 

En uge, tjaa, det er ikke lang tid faktisk. Men tror ikke jeg tør åbne det. Bliver det sendt som mail eller hvad?

 

Jeg fik det over mail ja...:engel:

 

Ej, men hvorfor skulle de ikke være gode.:5up:

 

Da Freya blev HD fotograferet gik jeg og forventede det værste, for hendes halvsøster havde fået konstateret E hofter og en anden C... så jeg havde ikke mange gode tanker... At hun så fik A/B var jeg jubel lykkelig over.:-D

 

Men ja... forvent en stort sug i maven når mailen ligger der..:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, spændende spændende... Hvad var resultatet med AD?

Det er godt nok hurtigt at få besked...

 

AD resultatet var 00 :-D

 

Jaa, men nu syntes jeg godt at de må se at tage sig lidt sammen med HD resultatet, det er dælme nervepirrende, især som opdrætter! :shock:

 

Resultaterne kommer ofte på hundeweb inden man selv får mail :blink:

Chivas blev fotograferet på en onsdag, fredag var AD reslutatet på hundeweb og mandag kom HD resultatet på hundeweb og tirsdag morgen lå der så en mail til mig med begge resultater :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
AD resultatet var 00 :-D

 

Jaa, men nu syntes jeg godt at de må se at tage sig lidt sammen med HD resultatet, det er dælme nervepirrende, især som opdrætter! :shock:

 

Resultaterne kommer ofte på hundeweb inden man selv får mail :blink:

Chivas blev fotograferet på en onsdag, fredag var AD reslutatet på hundeweb og mandag kom HD resultatet på hundeweb og tirsdag morgen lå der så en mail til mig med begge resultater :-D

 

 

Ejj, jeg vidste slet ikke at du også er opdrætter... pinligt.:oops:

Tillykke med det flotte resultat, og ja så må HD resultatet altså godt snart komme.... Det er jo mega spændende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg fik det over mail ja...:engel:

 

Ej, men hvorfor skulle de ikke være gode.:5up:

 

Da Freya blev HD fotograferet gik jeg og forventede det værste, for hendes halvsøster havde fået konstateret E hofter og en anden C... så jeg havde ikke mange gode tanker... At hun så fik A/B var jeg jubel lykkelig over.:-D

 

Men ja... forvent en stort sug i maven når mailen ligger der..:mrgreen:

 

Så kan jeg altså godt forstå at du gik og forventede det værste... Klart at du var jublende lykkelig da du fik de flotte resultater:-) :klap::banan::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ejj, jeg vidste slet ikke at du også er opdrætter... pinligt.:oops:

Tillykke med det flotte resultat, og ja så må HD resultatet altså godt snart komme.... Det er jo mega spændende...

 

Jo, jeg havde mit første kuld hvalpe forrige efterår :lun:www.lakesideaussies.dk

 

Og tak! Jeg er også noget spændt på HD resultatet, så det gør godt nok ikke meget for at berolige mine nerver at de er så 'længe' om det :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jo, jeg havde mit første kuld hvalpe forrige efterår :lun:www.lakesideaussies.dk

 

Og tak! Jeg er også noget spændt på HD resultatet, så det gør godt nok ikke meget for at berolige mine nerver at de er så 'længe' om det :???:

 

ehhh, dem har jeg da været inde og kigge på, har da bare ikke lige fået lagt to og to sammen, og tænkt at det var dig:-) Ej altså... Skal du have hvalpe igen på et tidspunkt, og hvordan går det med dem alle?

Så er det kuld da også meget tæt på Caias kuld er det ikke?

Caia er fra november 08.

 

Forstår godt at du går og er nervøs, det ville jeg altså også være. Puha. Håber at du snart får besked... NUUUU :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

ehhh, dem har jeg da været inde og kigge på, har da bare ikke lige fået lagt to og to sammen, og tænkt at det var dig:-) Ej altså... Skal du have hvalpe igen på et tidspunkt, og hvordan går det med dem alle?

Så er det kuld da også meget tæt på Caias kuld er det ikke?

Caia er fra november 08.

 

Forstår godt at du går og er nervøs, det ville jeg altså også være. Puha. Håber at du snart får besked... NUUUU :-)

 

He he, hvor skulle du også vide det fra :-D

 

Ja, altså hvis hofterne ellers er iorden på hende der lige er blevet fotograferet -og resten af kuldet også er i orden selvfølgelig, så er det planen at jeg skal have et kuld på hende -jeg er medejer på hende.

 

Det går rigtig godt med dem, de er nogle skønne, smukke hvalpe, de 4 af dem der kan udstilles er alle blevet udstillet med pæne resultater. Den ene af hvalpene har også allerede sin LP1 titel, som han fik med rigtig fint resultat og han har også fået sin første "pind" i Rally begynder, med et flot resultat. Og jeg forventer at en anden af hvalpene vil få sin LP1 og måske LP2 titel i løbet af året.

To af hvalpene er også blevet prøvet på får med godt resultat, så på trods af at de endnu er unge -de er fra d. 20. september 2008 (så ja, de er tæt på Caia :blink: ), så klare de sig godt og bedst af alt, så har de nogle skønne temperamenter :lun:

 

Ja, jeg håber virkelig at DKK tager sig lidt samme i løbet af dagen :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussie Aslan
Eeeeendelig kom der svar på hofterne også :-D Altså hold da op, jeg var ved at gå til af nerver :shock:

 

Men princessen fik B på højre, A på venstre = status B :banan:

 

Aller helst ville jeg naturligvis helst have haft AA, men BA er squ også okay :-D

 

Dejligt at høre Anne - tillykke med det flotte resultat! :klap: Så er der snart babyer i vente!! Er hun blevet øjenlyst?

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at høre Anne - tillykke med det flotte resultat! :klap: Så er der snart babyer i vente!! Er hun blevet øjenlyst?

 

Mange tak :-D

 

Jaa, nu skal jeg så baaare lige finde den rette han til hende, dét er dælme svært :???: Jeg har haft en enklte under lidt mere seriøs overvejelse, men han er udelukket nu når hun ikke har 'rene' A hofter.. Jeg har selvfølgelig også haft lidt kig på nogle andre, men nu må jeg jo til at undersøge det lidt nærmere og så må vi se hvad jeg finder frem til :blink:

 

Hun er selvfølgelig blevet øjenlyst som hvalp, men næste øjenlysning venter vi nok lige et par måneder med, hun skal jo tidligst parres aller sidst på året eller evt. først, først på året næste år :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Eeeeendelig kom der svar på hofterne også :-D Altså hold da op, jeg var ved at gå til af nerver :shock:

 

Men princessen fik B på højre, A på venstre = status B :banan:

 

Aller helst ville jeg naturligvis helst have haft AA, men BA er squ også okay :-D

 

ihh altså, super mange gange tillykke med resultatet, og ja selvf. vil man altid gerne have AA, men altså BA er sku også ganske ganske godt:-) Så forstår godt at du stadig er glad:5up::lol::klap::banan:

 

Hvornår "plejer" i at få jeres Aussier øjenlyst igen? Caia blev som hvalp, og skal så på den igen inden hun er 3 år i hvert fald:-)

 

Ejj, endnu engang tillykke. Og som jeg kan forstå på det hele, så er du igang med at planlægge et kuld hvalpe? For syv søren, jeg skal holde mig laaaaangt væk når der kommer små guld klumper engang, pyha. De er jo slet ikke til at stå for:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst Chili Con Caia

Så er min lille blå igang med at få taget røngten billeder mht. HD/AD idag.

 

Vi var forbi vores dyrlæge fra morgenstunden af, så nu går jeg selvf. bare og venter på at hun ringer til mig og siger at vi kan hente hende.

 

Det bliver tidligst fra kl. 12 af, og hun ville også ringe hvis Caia blev ked af det når hun vågner.

 

Ihh - vil bare gerne hente hende igen.

 

Hun bliver vac. i samme omgang, og hun får klippede negle og bliver tjekket grundigt igennem...

 

Og så vil man selvf. bare gerne have svar hurtigst muligt på HD/Ad

 

Hvis nu man ikke er medlem af dkk så har jeg jo ikke adgang til hundeweb vel? Altså jeg kan ikke tjekke oplysninger osv...

 

Og så er jeg selvf. en stolt hundemor til et stk. cairn terrier som var i tip top stand. Chili blev nemlig også vac. idag, og der var ingen ting at komme efter... Så jeg er meget glad:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er min lille blå igang med at få taget røngten billeder mht. HD/AD idag.

 

Vi var forbi vores dyrlæge fra morgenstunden af, så nu går jeg selvf. bare og venter på at hun ringer til mig og siger at vi kan hente hende.

 

Det bliver tidligst fra kl. 12 af, og hun ville også ringe hvis Caia blev ked af det når hun vågner.

 

Ihh - vil bare gerne hente hende igen.

 

Hun bliver vac. i samme omgang, og hun får klippede negle og bliver tjekket grundigt igennem...

 

Og så vil man selvf. bare gerne have svar hurtigst muligt på HD/Ad

 

Hvis nu man ikke er medlem af dkk så har jeg jo ikke adgang til hundeweb vel? Altså jeg kan ikke tjekke oplysninger osv...

 

Og så er jeg selvf. en stolt hundemor til et stk. cairn terrier som var i tip top stand. Chili blev nemlig også vac. idag, og der var ingen ting at komme efter... Så jeg er meget glad:-D

 

:x:'er for et godt resultat :-D

 

Når du ikke er medlem af DKK, må du vist vente på en mail med resultaterne :hmm: Du kunne også pb'e DKK tavlenr. til et HF medlem med adgang til hundeweb og få vedkomne til at holde øje :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Uhh, det bliver spændene, held og lykke med det :x:

 

Nej, hvis du ikke er medlem af DKK, så kan du ikke komme på hundeweb og se det, men så nysgerrig som jeg er så skal jeg sikkert nok nå at opdage resultatet, hvis det er :blink:

 

Skal jeg så ikke sende dig Caias stamtavle nummer i en PB så du kan tjekke det for mig?

Så kan du jo lige sende mig en sms evt med resultatet eller skrive tilbage i en PB? Jeg kan da ikke holde ud at vente på en mail, hvis det bliver lagt ud på hundeweb længe før...

 

Lige nu er jeg bare SÅ spændt på at høre hvordan det hele er gået, og om hun har klaret det hele flot....

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal jeg så ikke sende dig Caias stamtavle nummer i en PB så du kan tjekke det for mig?

Så kan du jo lige sende mig en sms evt med resultatet eller skrive tilbage i en PB? Jeg kan da ikke holde ud at vente på en mail, hvis det bliver lagt ud på hundeweb længe før...

 

Lige nu er jeg bare SÅ spændt på at høre hvordan det hele er gået, og om hun har klaret det hele flot....

 

Jeg kan godt finde hende uden stambogsnummer, jeg kender jo hendes stambogsnavn :blink:

 

Og jeg skal nok sende dig en PB hvis jeg ser resultatet før du selv får det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg kan godt finde hende uden stambogsnummer, jeg kender jo hendes stambogsnavn :blink:

 

Og jeg skal nok sende dig en PB hvis jeg ser resultatet før du selv får det :-D

 

Hehe, god pointe. Du må meget gerne tjekke, og skrive hvis du ved det før mig.. Men kun hvis det er gode nyheder :-)

 

Ejj, det er ikke til at holde ud.

 

Jeg "ved" godt at jeg ikke bør være nervøs for resultatet, Både Raggie og Shadow har flotte hofter, men alligevel. Når det kommer til HD er der jo meget andet der spiller ind. Men tænk hvis vi er skyld i at de ikke er gode..? åhhh nej.. synes vi har gjort alt, løftede hende op/ned af de få trappe trin vi har til vores lejlighed i de første rigtig mange måneder, givet godt foder osv, og ikke udsat hende for alverdens fysiske alt for hårde ting... Er vist bare en høne mor lige nu... hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...