Hop til indhold

Løbetid?


Gæst Pukki
 Share

Recommended Posts

Min lille Liva-pige er nu i løbetid. Har blødt i 4 dage. :-D

 

Hvor længe varer det og hvornår blir hun "kriminel"?

 

Hun er en dejlig pige, men hold da op, hvor hendes hørelse dog kan drille nu. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Velkommen til dig og Liva :)

 

Det er den første løbetid ikke?

 

Hvor gammel er hun?

Race?

 

Det er godt du har bemærket første dag med blødning, det er vigtigt :)

 

Det er meget forskelligt hvornår tæver er parringsparate, nogen er det på 14 dagen, andre igen på 7 eller 9.dagen, derfor er det vigtigt at passe rigtigt godt på tæven igennem hele perioden :)

 

Kig hende bagi ofte, så du kan se udviklingen, blødningen vil stilne lidt mere af inden hun er højløbsk (som regel) og hun hæver op bagi (som regel).

 

Jeg kender min tæve rigtigt godt nu, ved hvornår hun er parat, så derfor ved jeg hvornår jeg skal være mest påpasseligt :)

 

Jeg kan anbefale dig at du passer grundigt på hende under hele forløbet, indtil al blødning er væk og til hun ikke længere er hævet og ikke viser tegn på løbetid længere, ofte varer det heleca 3 uger :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen .o)

 

Først tak for dit svar, dernæst vil jeg prøve, at svare så godt jeg kan ;o)

 

Liva er en sød lille pige, dansk/svensk gårdhund-gravhund, som er født d.14.05.06 :)

 

Jeg er for nyligt overtaget hende fra et andet par (vennepar), som desværre gik fra hinanden. :cry:

 

 

Lidt om Liva´s historie:

 

Hun boede fra hvalp, hos en familie med 4 børn. Dejligt, for det kan godt mærkes på hendes meget kærlige væsen. :blink:

 

Familien blev skilit, så Liva kom på dyreinternat, hvor hun var i 14 dage. Derfra blev hun adopteret af det vennepar, vi kender, som desværre kun havde hende 1 ca. 1 mdr. De gik også fra hinanden, så jeg fik lov til, at tage hende med hjem. Ellers røg Liva tilbage til internatet :cry:

 

Jeg har selvfølgelig talt med internatet, for at hun kunne blive her. :) Det kan ses på Liva, at hun før har haft hvalp, så jeg forhørte mig lige nærmere om det. :blink: Liva fik 6 hvalpe i Oktober 07. En fødsel som forløb fint, dog var hun på dét tidspunkt kun halvandet år. :confused: Hendes første løbetid derefter var så i Novenber 07.

 

Det var så hendes baggrund, hvad jeg ved af. Nu er hun jo så i løbetid igen. En værre madame, vis hørelse pr automatik blir slukket på dvs lufteture. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...