Gæst Zeph Skrevet Februar 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2010 Hej folkens ! Vi har jo fået den gudeskønne blandingsklump, også kaldet Lucky, som vi nu har haft i 1½ uge nu cirka, og jeg har altså et par spørgsmål, fordi jeg ikke selv rigtig kan hitte ud af det.. Men først kræver det lige en kort præsentation af de andre to hunde. Vi har Molly, rolig, cool, totalt nede på jorden chow chow tæve, på 2 år, og Flossy, som er "lånehund" (det er egentlig mine forældres, som vi så passer når de flyver meget, feks nu hvor de er afsted i 2 uger) som er 3 år, madglad, putteglad, kælen, æææææælsker at lege, og god som dagen er lang.. Og det er egentlig Flossy og Lucky det her drejer sig om. Dvs, 3 årig labrador, og 10 uger blandings aussie hvalp.. Mit spørgsmål er så, allerede fra dag et var Flossy og Lucky "best buddies" og Flossy tog ham under en beskyttende pote, og de har elsket hinandens selskab lige siden. De hujer rundt ved hver en chance de får, og kunne lege 24/7 hvis de fik lov! (hvorfor har ingen fortalt dem om 10 min reglen ?! :stupid:) - MEN, de har efterhånden nogle ret underlige lege.. For det meste er deres leg sådan typisk hundeleg. Du bider mig, jeg bider dig, du fanger mig, jeg fanger dig.. osv.. Og Flossy er faktisk utroligt forsigtig, og smider sig som regel høfligt på ryggen, så lille Lucky kan føle sig stor og farlig - men holder selvfølgelig altid øje med dem, for der er så meget om at det er for voldsomt for en hvalp at lege med andre voksne hunde, og igen, 10 min's reglen så den ikke bliver overbelastet osv.. og det er så her mine spørgsmål starter ! For det første, Lucky vil IKKE acceptere 10 mins reglen , det er ALTID ham der starter legen, ved at bide Flossy i halen, haserne, bagbenene, siden, eller maven hvis han virkelig ikke kan få Flossy's opmærksomhed, og når jeg så synes det bliver for vildt eller nok stopper jeg dem, men er simpelthen nød til at sætte dem i hver sit rum for at stoppe legen, for Lucky bliver ved.. og ved.. og ved.. Og Flossy er kun helt med på den - nogen tips her? Så jo gerne de alle sammen kunne være sammen, og man skulle mene Flossy på et tidspunkt ville sige fra, men det ender bare med at han så bare leger med - Og Lucky accepterer iøvrigt ikke rigtigt et nej.. Og de bliver altså både stimuleret fysisk, psykisk og følelsesmæssigt.. Så hvorfor det enorme behov for at "slåsse" med Flossy helst hele tiden? (Bevares, lige nu sover de da alle tre i en klump - men det er virkelig sjældent medmindre jeg "tvinger" dem.) En anden ting til det der er, at i starten legede de meget almindeligt, hvor de nu bliver underligere og underligere. Når de leger den klassiske "bideleg" er Lucky begyndt at gø, knurre og skælde helt vildt ud - mere eller mindre konstant ! I starten troede jeg rædselsslagen det var gået galt, og skilte dem straks, indtil jeg så de faldt i leg igen og startede forfra.. og nu er det mere eller mindre altid sådan, eller bliver det på et eller andet tidspunkt. Han lyder viiirkelig gal - altså som hvis han virkelig prøvede at slå Flossy ihjel. Stopper dem som regel fordi jeg bliver lettere bekymret, og for at tilbyde Lucky at stoppe legen hvis han nu ikke selv kan finde ud af det, men han flyver lige hen og bider Flossy i halen/kinden osv igen.. :stupid:Men altså, ikke agressivt, så starter det nærmest forfra.. Som regel slutter hans sindssyge skælden ud ved at FLossy stopper hele legen med et enkelt højt "VOV" og så færdig. Og så starter de som regel forfra 5 minutter senere og kører det mere og mere op, indtil jeg stopper dem, eller Flossy gør.. Hvorfor skal han lyde så gal? Han har meget en tendens til at gø når han bliver ivrig eller ophidset eller vil have opmærksomhed, og man kunne synes det kom lidt derfra, men det er ikke bare gøen, det er virkelig... GRAaARrararRARrarR.... Så en sidste ting.. Flossy har en anden "leg" som jeg simpelthen heller ikk forstår.. Synes ellers jeg er rimelig godt inde i hundeadfærd, men de har altså taget mig med bukserne nede denne her gang.. Han finder et eller andet uimodståeligt, feks. Lucky's elskede pivedyr, eller rusketorv eller lignende (altid Lucky's legetøj han bruger til dette, 9/10 gange i hvert fald) og så stikker han det tilstrækkeligt i hovedet på Lucky indtil han vil lege "ruskeleg" - så knurrer Flossy lidt/meget, og løber rundt, især rundt om spisebordet, med Lucky i hælene, eller laver sindssyge 180 graders vendinger når Lucky skal lige til at bide sig fast i den anden ende - men alt sammen i en meget stiv og egentlig "truende" holdning hvis jeg selv skulle sige det - han kan også finde på at vise tænder, og knurre noget mere dybt, med stiv hale og så ellers løbe rundt igen - altså fuldstændig som en hund ser ud med et ben den ikke vil dele som et lidt ringe eksempel - det bekymrede mig også lidt, og jeg stoppede dem som regel, men enten når jeg gør det, eller hvis Lucky selv giver op og ligger sig hen og feder den - vupti, så står Flossy der igen, og "dypper" legetøjet i hovedet på ham, nærmest "fisker" med ham, indtil han til sidst giver sig og jagter den "gale" hund igen - hvad er det for noget?! :shock: Er det en underlig leg, mærkelig form for dominans, opdragelses et-eller-andet, eller hvad i alverden går det ud på ?? Har aldrig set ham opføre sig sådan før. De leger da også ganske almindelig ruskeleg og lignende, men den her underlige varriant er absolut favoritten for tiden.. :stupid: Jeg håber jeg har forklaret mig nogenlunde forståeligt i den her roman, ellers så spørg endelig.. vil prøve at få noget film af det, lidt svært kun med en mobil, men vil prøve, men håber virkelig nogen ligger inde med et bud på hvad de to tossehoveder har gang i ? Der iøvrigt lige nu ligger de og sover i ske i sengen. Og ja, så lige en sidste ting, hvor meget / hvis i da overhovedet lader den gamle hund tumle med den nye, hvornår er det nok ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Februar 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2010 Jeg kender ikke "10 minutters reglen", og har aldrig brugt den Men ellers lyder det ganske som da min egen hvalp var lidt yngre - fuld power på dagen lang, afbrudt af dødlignende søvn med jævne mellemrum Efter din beskrivelse at dømme har begge hunde glæde af legen, så jeg ser intet bekymrende ved det. Nogle hunde har meget lyd på når de leger, og jeg tror da gerne at en Aussie-blanding er en af dem der bjæffer/knurrer en del. Det har intet med aggression at gøre, men er en del af legen. Nogle går ind for at "skåne" hvalpe ved at stoppe deres leg og tvinge dem til at hvile. Jeg mener personligt det gør ondt værre, for hvalpen vil ikke få en naturlig afslutning på legen, og vil derfor have nogle uforløste drifter der vil få den til at køre i endnu højere gear når der bliver mulighed for at lege igen. På den måde er man selv med til at stresse hvalpen op til at køre i et alt for højt tempo. Summa summarum: Jeg synes du skal lade dem styre det selv. Den ældre hund vil helt sikkert sige fra når han ikke gider mere. Det har mine i hvert fald gjort. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Februar 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2010 Hej folkens ! Vi har jo fået den gudeskønne blandingsklump, også kaldet Lucky, som vi nu har haft i 1½ uge nu cirka, og jeg har altså et par spørgsmål, fordi jeg ikke selv rigtig kan hitte ud af det.. Men først kræver det lige en kort præsentation af de andre to hunde. Vi har Molly, rolig, cool, totalt nede på jorden chow chow tæve, på 2 år, og Flossy, som er "lånehund" (det er egentlig mine forældres, som vi så passer når de flyver meget, feks nu hvor de er afsted i 2 uger) som er 3 år, madglad, putteglad, kælen, æææææælsker at lege, og god som dagen er lang.. Og det er egentlig Flossy og Lucky det her drejer sig om. Dvs, 3 årig labrador, og 10 uger blandings aussie hvalp.. Hej - og glædelig hvalp Mit spørgsmål er så, allerede fra dag et var Flossy og Lucky "best buddies" og Flossy tog ham under en beskyttende pote, og de har elsket hinandens selskab lige siden. De hujer rundt ved hver en chance de får, og kunne lege 24/7 hvis de fik lov! (hvorfor har ingen fortalt dem om 10 min reglen ?! :stupid:) - MEN, de har efterhånden nogle ret underlige lege.. For det meste er deres leg sådan typisk hundeleg. Du bider mig, jeg bider dig, du fanger mig, jeg fanger dig.. osv.. Og Flossy er faktisk utroligt forsigtig, og smider sig som regel høfligt på ryggen, så lille Lucky kan føle sig stor og farlig - men holder selvfølgelig altid øje med dem, for der er så meget om at det er for voldsomt for en hvalp at lege med andre voksne hunde, og igen, 10 min's reglen så den ikke bliver overbelastet osv.. og det er så her mine spørgsmål starter ! For det første, Lucky vil IKKE acceptere 10 mins reglen , det er ALTID ham der starter legen, ved at bide Flossy i halen, haserne, bagbenene, siden, eller maven hvis han virkelig ikke kan få Flossy's opmærksomhed, og når jeg så synes det bliver for vildt eller nok stopper jeg dem, men er simpelthen nød til at sætte dem i hver sit rum for at stoppe legen, for Lucky bliver ved.. og ved.. og ved.. Og Flossy er kun helt med på den - nogen tips her? Ja at skille dem ad som du allerede gør hvis afledning ikke er nok Så jo gerne de alle sammen kunne være sammen, og man skulle mene Flossy på et tidspunkt ville sige fra, men det ender bare med at han så bare leger med - Og Lucky accepterer iøvrigt ikke rigtigt et nej.. Og de bliver altså både stimuleret fysisk, psykisk og følelsesmæssigt.. Så hvorfor det enorme behov for at "slåsse" med Flossy helst hele tiden? (Bevares, lige nu sover de da alle tre i en klump - men det er virkelig sjældent medmindre jeg "tvinger" dem.) Fordi det er naturligt og sjovt. En anden ting til det der er, at i starten legede de meget almindeligt, hvor de nu bliver underligere og underligere. Når de leger den klassiske "bideleg" er Lucky begyndt at gø, knurre og skælde helt vildt ud - mere eller mindre konstant ! I starten troede jeg rædselsslagen det var gået galt, og skilte dem straks, indtil jeg så de faldt i leg igen og startede forfra.. og nu er det mere eller mindre altid sådan, eller bliver det på et eller andet tidspunkt. Han lyder viiirkelig gal - altså som hvis han virkelig prøvede at slå Flossy ihjel. Stopper dem som regel fordi jeg bliver lettere bekymret, og for at tilbyde Lucky at stoppe legen hvis han nu ikke selv kan finde ud af det, men han flyver lige hen og bider Flossy i halen/kinden osv igen.. :stupid:Men altså, ikke agressivt, så starter det nærmest forfra.. Når hvalpe/hunde er trygge ved hinanden kan de tillade sig at lade legen ligne den rigtige vare: Slåskamp som jo er det legen simulerer. Leg er ritualiseret kamp! Derfor vil der komme mere og mere lyd på og mere og mere "aggressivitet" i legen. Som regel slutter hans sindssyge skælden ud ved at FLossy stopper hele legen med et enkelt højt "VOV" og så færdig. Hvormed Flossy fortæller Lucky at nu er det nok Og så starter de som regel forfra 5 minutter senere og kører det mere og mere op, indtil jeg stopper dem, eller Flossy gør.. Hvorfor skal han lyde så gal? Han har meget en tendens til at gø når han bliver ivrig eller ophidset eller vil have opmærksomhed, og man kunne synes det kom lidt derfra, men det er ikke bare gøen, det er virkelig... GRAaARrararRARrarR.... Han gør det fordi han kan og ikke bliver stoppet Så en sidste ting.. Flossy har en anden "leg" som jeg simpelthen heller ikk forstår.. Synes ellers jeg er rimelig godt inde i hundeadfærd, men de har altså taget mig med bukserne nede denne her gang.. Han finder et eller andet uimodståeligt, feks. Lucky's elskede pivedyr, eller rusketorv eller lignende (altid Lucky's legetøj han bruger til dette, 9/10 gange i hvert fald) og så stikker han det tilstrækkeligt i hovedet på Lucky indtil han vil lege "ruskeleg" - så knurrer Flossy lidt/meget, og løber rundt, især rundt om spisebordet, med Lucky i hælene, eller laver sindssyge 180 graders vendinger når Lucky skal lige til at bide sig fast i den anden ende - men alt sammen i en meget stiv og egentlig "truende" holdning hvis jeg selv skulle sige det - han kan også finde på at vise tænder, og knurre noget mere dybt, med stiv hale og så ellers løbe rundt igen - altså fuldstændig som en hund ser ud med et ben den ikke vil dele som et lidt ringe eksempel - det bekymrede mig også lidt, og jeg stoppede dem som regel, men enten når jeg gør det, eller hvis Lucky selv giver op og ligger sig hen og feder den - vupti, så står Flossy der igen, og "dypper" legetøjet i hovedet på ham, nærmest "fisker" med ham, indtil han til sidst giver sig og jagter den "gale" hund igen - hvad er det for noget?! :shock: Er det en underlig leg, mærkelig form for dominans, opdragelses et-eller-andet, eller hvad i alverden går det ud på ?? Har aldrig set ham opføre sig sådan før. De leger da også ganske almindelig ruskeleg og lignende, men den her underlige varriant er absolut favoritten for tiden.. :stupid: Det er opdragelse! Flossy lokker Lucky til at ville have legetingen og demonstrerer derefter at han er stærkest, hurtigst og størst. En vigtig lektie for hvalpe. Jeg synes bare det er rigtig tidligt at Flossy benytter sig at det kort. Og ja, så lige en sidste ting, hvor meget / hvis i da overhovedet lader den gamle hund tumle med den nye, hvornår er det nok ? Det er nok og for meget når den lille hvalp bliver opkørt af legen og ikke kan falde til ro igen rimelig hurtigt. Ud fra din beskrivelse ville jeg begrænse legen og sideløbende opsæge hvalpe på Luckys alder og størrelse han kan lege med helst dagligt. Leger han mest med Flossy er der en risiko for at han ikke lærer at respektere mindre og svagere hundes legeform og sigen fra. Det er utrolig vigtigt at hvalpe leger mest med andre hvalpe i samme vægtklasse af samme grund. Hvalpe som leger mest med større hunde får desværre ofte et alt for voldsomt legesprog, som mindre hunde bliver utrygge ved og resultatet er som regel, at disse ikke gider lege med "banditten" med den voldsomme leg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Februar 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2010 Min egen personlige erfaring er at det klarer hundene selv. Mine hunde har også leget sådan som du beskriver op gennem Oscars hvalpetid. Vi har ladet dem styre det selv og det som er kommet ud af Oscar, er en rolig social omgængelig hund som sagtens kan lege med andre hunde uden problemer. Han stopper selv legene når han ikke gider mere og her tror jeg at min Charlie har haft en rigtig god indflyelse på ham. Jeg vil sandelig også lade dem om det når jeg får min nye hvalp. Så jeg mener ikke du behøver at være bekymret - men bare lade dem om at styre løjerne selv. -Ina Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zeph Besvaret Februar 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2010 Jeg kender ikke "10 minutters reglen", og har aldrig brugt den Men ellers lyder det ganske som da min egen hvalp var lidt yngre - fuld power på dagen lang, afbrudt af dødlignende søvn med jævne mellemrum Efter din beskrivelse at dømme har begge hunde glæde af legen, så jeg ser intet bekymrende ved det. Nogle hunde har meget lyd på når de leger, og jeg tror da gerne at en Aussie-blanding er en af dem der bjæffer/knurrer en del. Det har intet med aggression at gøre, men er en del af legen. Nogle går ind for at "skåne" hvalpe ved at stoppe deres leg og tvinge dem til at hvile. Jeg mener personligt det gør ondt værre, for hvalpen vil ikke få en naturlig afslutning på legen, og vil derfor have nogle uforløste drifter der vil få den til at køre i endnu højere gear når der bliver mulighed for at lege igen. På den måde er man selv med til at stresse hvalpen op til at køre i et alt for højt tempo. Summa summarum: Jeg synes du skal lade dem styre det selv. Den ældre hund vil helt sikkert sige fra når han ikke gider mere. Det har mine i hvert fald gjort. Tusind tak for svar ! :5up: Nej du har nok ret.. Blev bare lidt forbløffet, for har virkelig aldrig set hunde te sig sådan før. "10 minutters reglen" er den med hvalpe der er så unge er mere eller mindre som spædbørn, og kun skal luftes ti minutter, lege ti minutter, møde fremmede ti minutter, "motioneres" ti minutter osv osv (altså, af gangen).. Fordi mange overmotionerer og totalt overvuderer hvad en hvalp kan holde til i den alder. Det er skam heller ikke noget jeg følger til punkt og prikke, og det er heller ikke fordi jeg vil tvinge dem til ikke at lege, men det kan virkelig stå på i flere timer har jeg erfaret - hvis ikke jeg på et eller andet tidspunkt stopper dem. Havde været i byen og handle ind og ordne andre småting, og da jeg tog afsted legede de på livet løs, hvilket jo kun var fint, da jeg kommer hjem - 3 timer senere(!!) - var de stadig igang, og naboen fortalte de havde kørt på uafbrudt.. Det lyder lige liiidt voldsomt for en hvalp på 10 uger.. om jeg forstår hvor han har energien fra.. For tvivler ikke et sekund på Flossy lader ham være når han ikke vil mere. Men han bliver bare ved.. Ninjamor: Tusind tak for svar til dig også ! Du fik sat gevaldigt lys på sagen ! Tusind, tusind tak ! :5up::5up::5up: Det forklarer jo en del ! Lige angående Flossy's opdragelses anstalt der, skal jeg afbryde dem ? Altså, du siger det er rimelig tidligt, og synes også selv det lyder ret tidligt han prøver at pille Lucky lidt ned, han er jo trods alt så lille/ 10 uger, eller skal jeg bare lad dem styre det selv ? Der er ikke "som sådan" noget agressivt i det, Flossy kunne ikke drømme om at gøre ham ondt (og ja, det vil jeg påstå jeg ved 120%) men det ser voldsomt ud - en veninde jeg havde på besøg der aldrig har haft hund gjorde også store øjne - og Lucky virker ikke til at kunne se alvoren i det, han fiser bare rundt og prøver at fange hans legetøj - men alligevel? Og hvornår begynder de normalt på opdragelsen på den måde der? (nu spørger jeg blot af nysgerrighed ) Ang. min bissehvalp så venter vi spændt på vores hvalpehold starter (dåååmme sne! :stupid: Det er forsinket start fordi der var så meget sne på træningspladsen at hvalpene efter sigende forsvandt.. ) så vi kan møde nogle jævnaldrende, for indtil videre har jeg ikke lige kunne finde andre hvalpe.. Men så er det jo godt der netop er sådan nogle hold, så vi kan lære nogle andre at kende ! Ina: Tak til dig også - sådan var det også dengang med Sika (vores gamle labrador der desværre ikke lever mere) og Flossy da han dengang var hvalpen, men de lavede bare aldrig det her totalt tossede nummer - de hverken skældte så tosset ud, eller opdragelsesritualet der.. Derfor jeg lige ville spørge ! :5up: Men mange tak! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Februar 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2010 Tusind tak for svar ! :5up: Nej du har nok ret.. Blev bare lidt forbløffet, for har virkelig aldrig set hunde te sig sådan før. "10 minutters reglen" er den med hvalpe der er så unge er mere eller mindre som spædbørn, og kun skal luftes ti minutter, lege ti minutter, møde fremmede ti minutter, "motioneres" ti minutter osv osv (altså, af gangen).. Fordi mange overmotionerer og totalt overvuderer hvad en hvalp kan holde til i den alder. Jeg kan kun være enig i at mange hundeejere kommer til at overstimulerede deres hvalpe i iver efter at gøre det så godt som muligt. Men 10 minutter er altså ikke ret meget. Det er naturligvis en holdning og ikke en videnskab. Selv er jeg af den holdning, at hellere én god længerevarende oplevelse dagligt end 5 hurtigt overståede. Gåture f.eks. der synes jeg det er genialt at tage hvalpen med på tur 1 - 2 timer. bare for at opleve. Oplevelserne kan sagtens ske fra en bænk, et tæppe eller andet. Så man går lidt med hvalpen og finder et godt sted at slå sig ned og her lader hvalpen undersøge og opleve i dens eget tempo. Finder man det rigtige sted vil hvalpen lægge sig til at sove efter endt escurtion og man kan selv læse lidt, drikke te eller hvad man vil. På denne måde erfarer hvalpen i høj grad at vi er en enhed og ikke mindst at den kan slappe af og endda sove i et fremmed miljø. Mht. møder med andre hunde er det min erfaring, at det er godt at lade ligeværdige hvalpe lege til de selv er trætte eller stopper legen af andre årsager end træthed. Dette kræver at man giver sin hvalp nok hvalpeleg så den ikke er understimuleret på dette punkt. SKAL legen afbrydes, finder jeg det velegnet at droppe små lækre godbidder mellem hvalpene så de selv stopper for at søge. Det er skam heller ikke noget jeg følger til punkt og prikke, og det er heller ikke fordi jeg vil tvinge dem til ikke at lege, men det kan virkelig stå på i flere timer har jeg erfaret - hvis ikke jeg på et eller andet tidspunkt stopper dem. Havde været i byen og handle ind og ordne andre småting, og da jeg tog afsted legede de på livet løs, hvilket jo kun var fint, da jeg kommer hjem - 3 timer senere(!!) - var de stadig igang, og naboen fortalte de havde kørt på uafbrudt.. Det lyder lige liiidt voldsomt for en hvalp på 10 uger.. om jeg forstår hvor han har energien fra.. Det ville jeg helt klart ikke lægge hvalp til. Prøv at tænke på at hvalpe er konstruerede fysisk til at holde til leg med andre hvalpe på samme alder og vægt. Hvalpens krop er ikke beregnet til at skulle mase på i flere timer. For tvivler ikke et sekund på Flossy lader ham være når han ikke vil mere. Men han bliver bare ved.. Ja Ninjamor: Tusind tak for svar til dig også ! Du fik sat gevaldigt lys på sagen ! Tusind, tusind tak ! :5up::5up::5up: Velbekomme Det forklarer jo en del ! Lige angående Flossy's opdragelses anstalt der, skal jeg afbryde dem ? Altså, du siger det er rimelig tidligt, og synes også selv det lyder ret tidligt han prøver at pille Lucky lidt ned, han er jo trods alt så lille/ 10 uger, eller skal jeg bare lad dem styre det selv ? Jeg synes, det lyder som om Flossy har helt styr på det. Jeg blander mig helst ikke når mine voksne hunde opdrager på hvalpe, de ved bedst. Der er ikke "som sådan" noget agressivt i det, Flossy kunne ikke drømme om at gøre ham ondt (og ja, det vil jeg påstå jeg ved 120%) men det ser voldsomt ud - en veninde jeg havde på besøg der aldrig har haft hund gjorde også store øjne - og Lucky virker ikke til at kunne se alvoren i det, han fiser bare rundt og prøver at fange hans legetøj - men alligevel? Og hvornår begynder de normalt på opdragelsen på den måde der? (nu spørger jeg blot af nysgerrighed ) Mine voksne hunde plejer først at tage den del af opdragelsen omkring 16 - 18 uger, men det afhænger naturligvis af de individuelle forskelle der er mellem hundene. Din Lucky lyder vel meget fremme i skoene og hellere få sat ham "på plads" nu end vente til han måske bliver for strid Ang. min bissehvalp så venter vi spændt på vores hvalpehold starter (dåååmme sne! :stupid: Det er forsinket start fordi der var så meget sne på træningspladsen at hvalpene efter sigende forsvandt.. ) så vi kan møde nogle jævnaldrende, for indtil videre har jeg ikke lige kunne finde andre hvalpe.. Men så er det jo godt der netop er sådan nogle hold, så vi kan lære nogle andre at kende ! Ja, god fornøjelse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mio Besvaret Februar 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2010 Hej Zeph! Sikke en spændende tråd du her fik oprettet! Jeg er selv "nybegynder" og har slet ingen gode råd eller kommentarer Dog vil jeg bare lige sige: HOLD KÆFT ET FLOT BILLEDE! Hvor er de dog kære!! Hejhej:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts