Hop til indhold

Hjælp min hun blev bidt

Gæst bombastic
 Share

Recommended Posts

Gæst bombastic

Min hund blev bidt af en noget større hund igår. Da jeg ikke vil hænge nogen ud kommer jeg ikke ind på episoden.

Jeg har bare brug for hjælp til hvordan jeg skal takle ham nu.

Han kom selvfølgelig til dyrlæge med det samme. Han havde flere bid huller i skulleren armhulen og hoved. Og så går han meget dårlig på det ene forben.

Han var før en meget glad hund der altid løb os i hælene, elskede kattene og normalt kun gav lyd når der kom nogle.

Men nu, jager han frem after kattene når de går forbi ham og knorre af dem. Han ligger bare i sin kurv, han har ingen glæde i øjnene og han gør hele tiden. Han virker meger bange og trist.

Jeg ved godt det nok tager tid før han bliver sit eget jeg igen ( håber jeg han bliver) Men hvordan støtter jeg ham bedst nu mens han har det skidt.

Hvordan skal jeg takle ham.

Håber nogle har nogle gode råd, jeg er så ulykkelig.

Maria

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Min hund blev bidt af en noget større hund igår. Da jeg ikke vil hænge nogen ud kommer jeg ikke ind på episoden.

Han kom selvfølgelig til dyrlæge med det samme. Han havde flere bid huller i skulleren armhulen og hoved. Og så går han meget dårlig på det ene forben.

Han var før en meget glad hund der altid løb os i hælene, elskede kattene og normalt kun gav lyd når der kom nogle.

Men nu, jager han frem after kattene når de går forbi ham og knorre af dem. Han ligger bare i sin kurv, han har ingen glæde i øjnene og han gør hele tiden. Han virker meger bange og trist.

Jeg ved godt det nok tager tid før han bliver sit eget jeg igen ( håber jeg han bliver) Men hvordan støtter jeg ham bedst nu mens han har det skidt.

Maria

Jeg kan godt forstå du er ulykkelig!

nogle hurtige spørgsmål:

Hvilken race er din hund og hvor gammel er han? Dette kan have betydning for hvordan han skal håndteres.

Var det et overfald eller en situation mellem hundene som udviklede sig til slåskamp?

Er han på smertestillende?

Fik han noget for chok?

Du skal selv være så cool som mulig og passe på ikke at virke ynkende og overbeskyttende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke noget møg :ae: Han er chokeret oven på oplevelsen, så jeg ville kontakte dyrlægen og få noget beroligende til ham til lige at tage det værste med og så er det ellers ud og møde søde hunde så han kan komme sig oven på den grimme oplevelse :cry: Dermed ikke sagt at du skal kaste ham ind i en kæmpe hundeflok, men hvis du f.eks. kender nogen som har en sød rolig hund, så få vedkommende til at være "figurant" og lad din hund møde den anden i et tempo som han kan være med i uden at blive bange. Pøj pøj med det, jeg håber at han kommer sig oven på det uden at blive bange for andre hunde :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bombastic

Han er en mellemstor blandingshund. han er 8 år gammel. Han er på smertestillene og antibiotika men ikke noget for chok, det har jeg også tænkt på selv bagefter.

Min hund var i snor det var den anden ikke, min prøvede hele tiden at slippe væk, så vil kalde det et overfald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Øv hvor træls :ae:

Det er bare ikke sjovt at se sin hund, få sådan en oplevelse.

Nu er din hund 8 år gammel, og har forhåbentlig mange positive og gode hundemøder med i bagagen, så man kan håbe de opvejer det ene overfald - Det var værre hvis han var meget ung, og ikke havde gjort sig mange erfaringer med andre hunde endnu.

Jeg synes det er lidt for farligt at begynde at rådgive for meget over et forum, uden at have set din hund og med så sparsomme oplysninger. Men de andres råd om at lade være med at pylre for meget, og opføre dig som du plejer, og så lade ham få nogle positive og rolige hundemøder, lyder fornuftigt.

Det kan jo også tænkes, at han har nogle smerter, der gør han ikke er helt på toppen, og at han derfor også reagere udfarende mod katten og ikke helt er sig selv.

Smerter kan sagtens have den effekt på hunde - Faktisk er de oftest grunden til det, og så skal han bare have fred og ro, uden at nogen overskrider hans grænser.

Hvis adfærden fortsætter og det ikke er smerter der ligger til grund for det, kan du kontakte en adfærdsbehandler, der kan hjælpe med at vurdere hvordan i bedst tackler det, og hvilke ting i skal gøre for at han får det bedre.

Håber han snart får det bedre og kommer sig helt over det uden mén af nogen slags.

Link til indlæg
Del på andre sites

Maria

Æv for noget møj :???:

Kunne du ikke give ham ro for kattene - så de ikke render forbi ham? Han har da helt klart brug for at sunde sig for han har jo fået et kæmpe chok.

Jeg ville vælge at gå små ture med ham - hvis han er interesseret i at komme ud - ellers giv ham ro et par dage. Gå evt. andre steder hen end I plejer de første par dage og lad ham møde venlige hunde. Giv ham nogle andre udfordringer i form af leg hvis han kan klare det pga. sårerne, som sikkert gør ondt på ham. Det kan også være derfor han gør af kattene fordi han har ondt.

Håber han bliver i orden igen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites