Hop til indhold

Snusen og hopperi


Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Nu ved jeg jo godt, at hunde gerne snuser hinanden i måsen,meeeen vores 1 årige hanhund snuser familien, gæster ja kort sagt alt i måsen og han er meget svær at stoppe:damn:.

Han forstår godt et nej men har svært ved at lade være - nogle gode råd til at få ham til at stoppe eller er det bare alderen nu hvor hormonerne løber løbsk:shock:.

 

Ligeledes er han på det sidste blevet slem til at hoppe op og når vi som altid vender ryggen til, så hopper han da bare op af ryggen:pift:.

Er det igen bare kådhed eller hvad:vedikke: eller de pokkers hormoner der gør ham kulret:stupid:.

 

Ellers er han faktisk en rigtig dejlig og lækker hund, der gør hvad man beder ham om;-).

 

V.H.

Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm, ja, jeg ville nok forsøge at aflede ham, inden han nåede at snuse - og hvis han kom til det, så forsøge at tvinge ham ud af det, ved at tvinge ham til at tænke på noget andet. Lægge op til leg, blive farligt interesseret i noget andet osv., hehe (dog forsøge at undgå, at det når dertil, så han måske ser det som en belønning? :hmm:).

 

Teenage-hunde får jo mange sjove idéer, nogle går over med tiden, andre bliver vane.

 

Der er nok ikke andet for end tålmodighed og atter tålmodighed og så være konsekvent om, at det der skal man ikke :mrgreen:

 

Ok, ikke den store erfaring jeg har på området, men nu fik du da et svar på dit indlæg - så kan det være, at der kommer et klogere hoved end mig :mrgreen: Omend, det er noget i den retning jeg ville forsøge mig med :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...