Hop til indhold

Hunde i børnehøjde


potil
 Share

Recommended Posts

Den Danske Dyrlægeforening har udarbejdet noget materiale du måske kan bruge; kender du "Hej hund" projektet?: http://www.hej-hund.dk/Sider/default.aspx

 

Under menuen "Til pædagoger" kan du f.eks. finde undervisningsmateriale med børnevenlige billeder af forskellige barn/hund situationer - og meget andet i børnehøjde:-).

 

ja, fik linket i en privat besked og det ser spændende ud :blink:

Det jeg gerne vil have er noget om hvordan man omgåes hunde generelt :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Jeg efterlyser nogle bøger eller andet om hunde FOR børn :blink:

 

både bøger og interaktivt materiale har interesse!!

 

er der nogle der har nogle gode bud?

 

Man kan spille den blå hund på det link Mettemille gav :mrgreen: Indtil videre er spillet sjovt, men jeg fatter ikk helt pædagogiken i det :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan spille den blå hund på det link Mettemille gav :mrgreen: Indtil videre er spillet sjovt, men jeg fatter ikk helt pædagogiken i det :genert:

 

 

Det vil jeg også prøve, men er ikke sikker på at den her computer magter det, så må vente til jeg kommer hjem til mig selv :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, jeg ved ikke lige om det hjælper dig så meget, men da jeg var til DKK ustilling i Fredericia sidst, havde DKK en stand hvor de viste en video der var rettet specielt mod børn omkring hvrodan man omgåes hunde......, de delte vist osse nogle foldere ud eller noget??

Det kan være det er værd at tjekke på deres hjemmeside

 

I hvilken forbindelse skal de bruge det?? For så vidt jeg husker tilbyder de vist at komme ud på skoler etc og undervise i hunde"omgang" for børn..

 

PS Jeg TROR det var DKK, men jeg er ikke heeelt sikker...:oops: (Sikken en stor hjælp, jeg har været hva'? :roll:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, jeg ved ikke lige om det hjælper dig så meget, men da jeg var til DKK ustilling i Fredericia sidst, havde DKK en stand hvor de viste en video der var rettet specielt mod børn omkring hvrodan man omgåes hunde......, de delte vist osse nogle foldere ud eller noget??

Det kan være det er værd at tjekke på deres hjemmeside

 

I hvilken forbindelse skal de bruge det?? For så vidt jeg husker tilbyder de vist at komme ud på skoler etc og undervise i hunde"omgang" for børn..

 

 

Dem vil jeg også lige tjekke... :blink:

Det er bare til mine niecer, de omgåes jo ikke hunde til daglig og det kan man altså godt mærke på dem... ikke at de er totalt umulige med hunde, men det kan stadig være temmelig grænseoverskridende for hundebasserne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke hvor gamle dine niecer er - men ellers er bogen

 

"Hundens Kropssprog, 100 signaler du skal forstå"

 

(på bagsiden står der: find ud af præcis, hvad din hund tænker med denne letlæselige bog, beskriver de 100 mest almindelige adfærdsformer hos hunde, hjælper dig med at forstå, hvordan din hund reagerer på dig og dine signaler, styrker båndet til din hund, ved at du lærer at læse dens angst og stress)

 

Rigtig god og sød bog :5up:- det er en masse billeder (børnevenligt) - og en smule tekst til hvert billed, hvorfor hunden gør som den gør - ved ikke om det er sådan noget du efterlyser ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...