Hop til indhold

"Dyrlægens hvalpefoder" fra Føtex


Gæst Anonymous
 Share

Recommended Posts

Gæst Anonymous

Hej allesammen

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig lidt her. Min fars labrador har lige fået 7 hvalpe for knap tre uger siden. Vi havde så en lille snak om foder idag. Da jeg spørger hvad de kommer til at skulle have af tørkost, siger han at han har købt "Dyrlægens" fra Føtex. Jeg ville ihvertfald ikke fodre mine kattekillinger med deres killingefoder, så jeg går ud fra at hvalpefoderet heller ikke er optimalt. Min far argumenterede med at der på posen står at de forskellige %´er i foderet opfylder næringsbehovet... Meen jeg er temmelig skeptisk.

Er der nogen der kan sige mig hvad den optimale %-mæssige fordeling i foderet skal være, og hvilke ingredienser man evt skal gå udenom?

Min far havde desværre ikke gemt varedeklarationen.

 

Tror han har brug for at se beviser sort på hvidt, før han dropper foderet, så derfor ville det også være rart med eventuelle links til de mere tørre facts.

 

Hundemoderen får det også nu, og jeg tænker at det måske også ville være godt for hende at få noget kvalitetsfoder.

 

Hvad kan i evt anbefale af foder istedet?

Jeg har foreslået at han kigger lidt på Olivers hjemmeside, eller går en tur i dyrehandleren...

 

Mvh

Marie

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Marie.

Ja jeg kan kun give dig ret i at vil man lave kvalitetshvalpe så skal de også have et kvalitetsfoder. Men det kan da godt være at føtex foder opfylder de krav der er til indhold, men det er også hvordan har de fået det til at passe. Ja for mig nok med det dårligste produkt af fedt og lignende.

Men en god måde at finde ud af om foderet indeholder gode ting er at der ikke skal komme ret meget ud den anden vej, for så kan hunden jo bruge og udnytte foderet optimalt. Billigt foder er som regel fyldt op med ligegyldigt fyldfoder. Måske han skal lære at opservere hvad der kommer retur før han skifter foder, men du kan da gøre dit til at påpeje mængden der skal bæres væk for tæven stopper jo snart med at rydde op efter dem.

Hilsen Karen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anonymous

Hej Karen.

Ja det er lige præcis alle de dårlige biprodukter jeg tænker kan være proppet i.

 

Jeg henviste min far til Olivers, og nu har han sørme købt foder derfra :D Er rigtig glad for måske at have gjort en forskel for de små hvalpes og moderens sundhed.

 

Jeg ved ikke om han vil smide det andet foder ud, men det håber jeg da.. Ellers skal jeg nok gøre opmærksom på de med hvor meget der kommer ud igen :wink:

 

Mvh

Marie

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst malene
Hej Karen.

Ja det er lige præcis alle de dårlige biprodukter jeg tænker kan være proppet i.

 

Jeg henviste min far til Olivers, og nu har han sørme købt foder derfra :D Er rigtig glad for måske at have gjort en forskel for de små hvalpes og moderens sundhed.

 

Jeg ved ikke om han vil smide det andet foder ud, men det håber jeg da.. Ellers skal jeg nok gøre opmærksom på de med hvor meget der kommer ud igen :wink:

 

Mvh

Marie

 

Hej Marie

 

Jeg opdrætter labradors og har gjort det i 19 år. Vi har de sidste 10 år brugt FROMM Family, når vi har et kuld hvalpe, og med sundhedsmæssigt meget gode resultater.

En labrador må under opvæksten aldrig vokse for hurtigt, da knoglerne så ikke kan følge med, og hunden kan udvikle hofteleds dysplasi.

Det er derfor vigtigt at fodre med et foder, hvor protein indholdet ikke er for højt. FROMMs hvalpefoder ligger kun på 26% protein og 12% fedt, og er derfor ideelt til hurtigt voksende hunde.

Det er lavet på frisk kylling, og uden brug af forsøgsdyr.

 

Mange venlige hilsener

 

Malene http://www.partridge.dk

 

http://www.hundefoder.webbyen.dk/

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...