Hop til indhold

Åååh nej altså, stakkels lille Møffe :-(


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Tak for et opmuntrende indlæg, A9! :kys:

 

Det var virkelig dejligt at læse! Så føler jeg, at der er håb!

 

 

 

Hehe, nej, Møffe vejer 53kg nu :engel:

 

 

 

Jep, har godt hørt det med bernere og HD :cool:

 

Men det forhindrer jo ikke én i at gå i panik, når det er ens egen :genert:

 

 

 

Skræmmende :shock:

 

Nej det har du da så evigt ret i. Det er lige som noget andet, når det er ens egen "lille" vovse-mand :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 174
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nej det har du da så evigt ret i. Det er lige som noget andet, når det er ens egen "lille" vovse-mand :hjerte:

 

Præcis!

 

Heldigvis hjalp det gevaldigt at få sovet på det, få en frisk hund, der var klar på spilopper og gå en tur lidt langs Damhussøen :-D Nu er jeg ikke længere så sortseende :engel: Og det var en dejlig tur! Møffe trak slet ikke, men vi gik ved søen! Han plejer ellers altid at gå linen ud, sådan helt tilfældigt, ved et uheld, nogle gange. Det ventede han så med, til vi var i den gode, gamle, kendte park :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Tillykke med de fine albuer og skulder :klap:. Og når Møffe ikke er påvirket af hofterne så fint med dem ;-) Der er hunde, der er fit for fight, med en god muskulatur omkring hofterne, der ikke bliver mærket af C og D hofter og det lyder Møffe jo heller ikke til at være. Man kunne i hvertfald ikke se det på ham, da jeg så ham i egen høje hund :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Så har vi fået svar fra DKK om AD og OCD - de kan godt lide ham :mrgreen:

 

0/0 og ikke påvist :banan:

 

Så er det bare HD, men den blive så tilgengæld nok grim.

 

Og HD tager en uge, eller hvordan? Altså svaret.

 

MEGA tillykke med det andet :klap2: Krydser for et godt hoftesvar :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Så har vi fået svar fra DKK om AD og OCD - de kan godt lide ham :mrgreen:

 

0/0 og ikke påvist :banan:

 

Så er det bare HD, men den blive så tilgengæld nok grim.

 

Har slet ikke fulgt med i tråden :oops:

 

Der er en grund til at dyrlæger anbefaldes ikke at udtale som om HD billeder: fordi de ofte tager grueligt fejl af bedømmelserne.

 

Man høre oftest om den forkerte vej - muligvis fordi hundeejeren bliver sur over at DKK bedømmer dem hårde end den almindelig praktiserende dyrlæge - men jeg kender til flere den anden vej rundt også, så selv om det er svært, så prøv at slå koldt vand i blodet ind til der er svar fra DKK

... og som der jo bliver skrevet, så kan han have et glimrende liv hvis dyrlægen skulle have ret :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og HD tager en uge, eller hvordan? Altså svaret.

 

MEGA tillykke med det andet :klap2: Krydser for et godt hoftesvar :x:

 

Ingen anelse angående HD :vedikke:

 

Hehe, ved ikke, om jeg krydser for et godt hoftesvar - synes, at det vil være ret skræmmende, hvis han bliver bedømt til A eller B :genert: Så vil en god del af tilliden til DKK's bedømmelsespanel ligesom lige sige *flyv-flyv, lille fugl!*

 

Har slet ikke fulgt med i tråden :oops:

 

Der er en grund til at dyrlæger anbefaldes ikke at udtale som om HD billeder: fordi de ofte tager grueligt fejl af bedømmelserne.

 

Man høre oftest om den forkerte vej - muligvis fordi hundeejeren bliver sur over at DKK bedømmer dem hårde end den almindelig praktiserende dyrlæge - men jeg kender til flere den anden vej rundt også, så selv om det er svært, så prøv at slå koldt vand i blodet ind til der er svar fra DKK

... og som der jo bliver skrevet, så kan han have et glimrende liv hvis dyrlægen skulle have ret :blink:

 

Hehe, samme svar som til Buddha ;-)

 

Sidder bare og venter spændt! Er pisse nysgerrig, om de giver Møffe C, D eller E! Tror dog næppe E? :hmm: Så skulle der vist være noget slid/forkalkning i følge dr. dyr.

 

Har du nogen anelse om, hvorfor DKK bedømmer så meget ved siden af dyrlægens vurdering?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

 

Hehe, ved ikke, om jeg krydser for et godt hoftesvar - synes, at det vil være ret skræmmende, hvis han bliver bedømt til A eller B :genert: Så vil en god del af tilliden til DKK's bedømmelsespanel ligesom lige sige *flyv-flyv, lille fugl!*

 

 

Hehe nu mente jeg heller ikke ligefrem et A. Men C og D er da bedre end E, og E er bedre end uden for bedømmelse. Det er dét jeg krydser for :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Da jeg fik taget HD på lillepesten sagde dyrlæge (som tidligere har siddet i DKK's HD bedømmelsespanel), at på en god dag kunne det nok blive en lille B. DKK bedømte dem til A. Forstår absolut ikke hvorfor og hvordan.

 

Men det kan måske hænge sammen med, at dyrlægen udtaler sig mere negativt for at man som hundeejer kan få en positiv oplevelse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe nu mente jeg heller ikke ligefrem et A. Men C og D er da bedre end E, og E er bedre end uden for bedømmelse. Det er dét jeg krydser for :-D

 

Ah, på den måde! Tror ikke, at DKK kan bedømme et billede uden for bedømmelse :-P Jeg er bare nysgerrig efter at vide, hvad de bedømmer :genert:

 

Da jeg fik taget HD på lillepesten sagde dyrlæge (som tidligere har siddet i DKK's HD bedømmelsespanel), at på en god dag kunne det nok blive en lille B. DKK bedømte dem til A. Forstår absolut ikke hvorfor og hvordan.

 

Men det kan måske hænge sammen med, at dyrlægen udtaler sig mere negativt for at man som hundeejer kan få en positiv oplevelse?

 

Det kan da godt være :vedikke: Men selv jeg kunne se, at de der lårknogler sad noget forkert, så mon dog, at det er tilfældet? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sammar
Da jeg fik taget HD på lillepesten sagde dyrlæge (som tidligere har siddet i DKK's HD bedømmelsespanel), at på en god dag kunne det nok blive en lille B. DKK bedømte dem til A. Forstår absolut ikke hvorfor og hvordan.

 

Men det kan måske hænge sammen med, at dyrlægen udtaler sig mere negativt for at man som hundeejer kan få en positiv oplevelse?

 

Forstår det godt nok heller ikke, når det er noget så alvorligt, burde man så ikke kunne lave nogen fastere rammer for hvilket bogstav der skal bruges? Begynder da så småt at tænke over, om man overhovedet kan bruge det til noget som helst, når en hund som den ene da kan være b eller c og den anden kan være fejlfri? For den er vel ikke fejlfri hvis dyrlægen mener det højest er b? Så må han vel kunne se et problem?

Link til indlæg
Del på andre sites

DKK mener vidst, at Møffe er dødsdømt. E-hofter, har de bedømt ham til. Det kom heldigvis ikke voldsomt bag på mig, jeg havde forberedt mig, hehe. Heldigvis ved jeg jo, at det intet betyder for Møffe :lun:

 

Og min opdrætter mener også, at jeg skal prøve at omfotograferer ham. Én hun kender, fik omfotograferet sin hund 1-1½ år senere og gik fra D til B. Og vi begynder til svømning på torsdag :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

DKK mener vidst, at Møffe er dødsdømt. E-hofter, har de bedømt ham til. Det kom heldigvis ikke voldsomt bag på mig, jeg havde forberedt mig, hehe. Heldigvis ved jeg jo, at det intet betyder for Møffe :lun:

 

Og min opdrætter mener også, at jeg skal prøve at omfotograferer ham. Én hun kender, fik omfotograferet sin hund 1-1½ år senere og gik fra D til B. Og vi begynder til svømning på torsdag :banan:

 

E-hofter :hmm:

 

Altså det er jo absolut SUPER, at Møffe ikke er plaget :klap: men var det min hund, greb jeg nok knoglen til DKK og hørte, hvordan de var kommet frem til de resultat :oops:

 

Altså han ER fotograferet meget ung, og dr. dyr siger, der ikke er knogle forandringer :5up: men E er trods alt "yderligt" på skalaen :???: såe bare af rent og skær nysgerrighed ville jeg nok ofre tid på et lille opkald til DKKs bedømmer .............

 

Svømning ér altså bare super - held og lykke med det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
DKK mener vidst, at Møffe er dødsdømt. E-hofter, har de bedømt ham til. Det kom heldigvis ikke voldsomt bag på mig, jeg havde forberedt mig, hehe. Heldigvis ved jeg jo, at det intet betyder for Møffe :lun:

 

Og min opdrætter mener også, at jeg skal prøve at omfotograferer ham. Én hun kender, fik omfotograferet sin hund 1-1½ år senere og gik fra D til B. Og vi begynder til svømning på torsdag :banan:

 

:-D Dejligt at du tager det sådan, for ja, så længe Møffen ikke ved det, så er alt jo som før!

Og feeeedt at du (eller Møffe er det jo) begynder til svømning!

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg fik taget HD på lillepesten sagde dyrlæge (som tidligere har siddet i DKK's HD bedømmelsespanel), at på en god dag kunne det nok blive en lille B. DKK bedømte dem til A. Forstår absolut ikke hvorfor og hvordan.

 

Men det kan måske hænge sammen med, at dyrlægen udtaler sig mere negativt for at man som hundeejer kan få en positiv oplevelse?

 

Nej, det plejer nu at være omvendt.. DKK er strengere end dyrlægerne, og det er derfor de helst ser at dyrlægerne ikke kommer med en status.

 

Men jeg har oplevet det samme..

Link til indlæg
Del på andre sites

E-hofter :hmm:

 

Altså det er jo absolut SUPER, at Møffe ikke er plaget :klap: men var det min hund, greb jeg nok knoglen til DKK og hørte, hvordan de var kommet frem til de resultat :oops:

 

Altså han ER fotograferet meget ung, og dr. dyr siger, der ikke er knogle forandringer :5up: men E er trods alt "yderligt" på skalaen :???: såe bare af rent og skær nysgerrighed ville jeg nok ofre tid på et lille opkald til DKKs bedømmer .............

 

Svømning ér altså bare super - held og lykke med det :-D

 

Det ku' godt være, at man burde - men altså, nej. Har ikke rigtig "lyst". Jo, kunne da måske nok godt tænke mig en forklaring - men er nok lidt for konfliktsky, om man så må sige :genert:

 

Tak for held og lykke - tror vi har brug for det! *skæver skeptisk til Møffe*

 

:-D Dejligt at du tager det sådan, for ja, så længe Møffen ikke ved det, så er alt jo som før!

Og feeeedt at du (eller Møffe er det jo) begynder til svømning!

 

Præcis, og Møffe er stadig, samme glade jeg :hjerte:

 

Og nævn ikke ordet fedt og svømning i samme sætning til Møffe :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Godt du tager det sådan :5up: En hund kan godt have en godt liv med HD. F.eks. er to af de bedste BC lydighedshunde herhjemme henholdvis E og D på hofterne - og de holdte/holder fint til LP på absolut topplan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt du tager det sådan :5up: En hund kan godt have en godt liv med HD. F.eks. er to af de bedste BC lydighedshunde herhjemme henholdvis E og D på hofterne - og de holdte/holder fint til LP på absolut topplan.

 

Fedt nok at høre de historier! :5up:

 

Godt nok har jeg forliget mig med det, men der er jo altid den der lille snert af bekymring, der gemmer sig et eller andet sted - så det er rart, med de positive historier :klap:

 

Har forresten lige fået diagnosekort fra DKK. Det er hans højre hofte, som er E, men den vestre er D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Rigtig god idé med svømning! Så syntes også du skal prøve en omfotografering om et halvt års tid eller lidt mere.

 

Der er nu et meget firkantet bedømmelsesskema for HD, så da jeg tidligere skrev at jeg ikke helt forstod hvorfor de havde bedømt min lille til A, når dyrlæge mente lille B, så var det mere i forhold til, at jeg undrer mig over hvilken en af vinklerne de har tillagt mere værdi end det umiddelbart så ud til den havde.

 

Et eller andet sted her på forum har jeg lagt en kort beskrivelse af hvad de ser på i panelet, og hvordan billedet vurderes. Der er både noget med hvor godt lårbenshovedet sidder i hofteskålen, hvor dyb hofteskålen er, hvordan de to mødes og hvilke vinkel der er mellem de to lårbenshoveder og kanten af hoften.

 

Så hvis Møffe ikke har dybe hofteskåle eller lårbenshovedet ikke er rundt nok, så kan svømning muligvis ikke hjælpe på status, men kan hjælpe meget på muskulaturen og dermed undgå han får gener af det skeletale.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi kommet tilbage fra første gang med hundesvømning :banan:

 

Det var en... Man kan vidst godt kalde det en succes :lol: Møffe var dog så absolut ikke begejstret ved det, men hvor var han bare dygtig :klap:

 

Han fik sammenlagt svømmet 240 meter.

 

Han gik ikke frivilligt i vandet, desværre, men det havde jeg heller ikke regnet med. Jeg stod for den ene ende af bassinet og kaldte, mens jeg forsøgte at animere ham med en bold. Det resulterede, at han til sidst stædigt og demonstrativt kiggede den anden vej :mrgreen: Så han måtte have et par venlige 'puf' derudaf. Heldigvis er der ikke nogen ben på isen, når han først er i gang.

 

Og træneren var meget imponeret over, hvor god mit vandsky kræ faktisk var! Han svømmede rigtig flot, når han ikke forsøgte at kravle op af siderne (det gjorde han heldigvis sjældent), lillemanden :hjerte: Så på det punkt, at det faktisk var muligt at overtale ham til at gå i vandet uden ligefrem at tvinge (altså, sådan rigtig tvinge) ham og at han rent faktisk var god til det, det er det, jeg vil kalde succesen! :banan:

 

Knap så succesfuldt var Møffes egen begejstring for showet - den var ikke ligefrem stor :ae: Han kunne brokke sig meget over udsigten til at skulle blive våd! Men det kommer forhåbentligt, som han vender sig til det. Vi har tid igen nu her på onsdag.

 

Heldigvis synes Møffe, at trænerne er super søde :banan: De giver lækker mad! Bare de og han ikke befinder sig for tæt på bassinet :engel: Så skal man ikke tage fat i ham, så sætter han gang i bakgearet :lol: Det er fuldstændig som ved udsigten til at komme i bad - vand er bare forfærdeligt, synes han! But I cross my fingers, that he will addapt :x2:

 

Håber, jeg har en med, som kan tage billeder næste gang! Havde kamera væk, men kræet laver jo bomber med forpoterne, når han svømmer!

 

Og så har de forresten rigtig billigt (sådan RIGTIG billig!) fish for dogs sea jerky - så vi købte lige en hel kasse for en slik :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi kommet tilbage fra første gang med hundesvømning :banan:

 

Det var en... Man kan vidst godt kalde det en succes :lol: Møffe var dog så absolut ikke begejstret ved det, men hvor var han bare dygtig :klap:

 

Han fik sammenlagt svømmet 240 meter.

 

Han gik ikke frivilligt i vandet, desværre, men det havde jeg heller ikke regnet med. Jeg stod for den ene ende af bassinet og kaldte, mens jeg forsøgte at animere ham med en bold. Det resulterede, at han til sidst stædigt og demonstrativt kiggede den anden vej :mrgreen: Så han måtte have et par venlige 'puf' derudaf. Heldigvis er der ikke nogen ben på isen, når han først er i gang.

 

Og træneren var meget imponeret over, hvor god mit vandsky kræ faktisk var! Han svømmede rigtig flot, når han ikke forsøgte at kravle op af siderne (det gjorde han heldigvis sjældent), lillemanden :hjerte: Så på det punkt, at det faktisk var muligt at overtale ham til at gå i vandet uden ligefrem at tvinge (altså, sådan rigtig tvinge) ham og at han rent faktisk var god til det, det er det, jeg vil kalde succesen! :banan:

 

Knap så succesfuldt var Møffes egen begejstring for showet - den var ikke ligefrem stor :ae: Han kunne brokke sig meget over udsigten til at skulle blive våd! Men det kommer forhåbentligt, som han vender sig til det. Vi har tid igen nu her på onsdag.

 

Heldigvis synes Møffe, at trænerne er super søde :banan: De giver lækker mad! Bare de og han ikke befinder sig for tæt på bassinet :engel: Så skal man ikke tage fat i ham, så sætter han gang i bakgearet :lol: Det er fuldstændig som ved udsigten til at komme i bad - vand er bare forfærdeligt, synes han! But I cross my fingers, that he will addapt :x2:

 

Håber, jeg har en med, som kan tage billeder næste gang! Havde kamera væk, men kræet laver jo bomber med forpoterne, når han svømmer!

 

Og så har de forresten rigtig billigt (sådan RIGTIG billig!) fish for dogs sea jerky - så vi købte lige en hel kasse for en slik :engel:

 

Han er en rigtig Berner-dreng. Han skal bare lige vænne sig til det der svømme-pjank, så bliver han glad for det og han var da bare rigtig, rigtig dygtig. Det skal nok blive fint :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...