Hop til indhold

Freya er blevet kulturel...


Gæst freya3010
 Share

Recommended Posts

Gæst freya3010

Eller ihvertfald gøet af noget kulturelt i dag:lol:.

 

Vi er lige kommet hjem fra en super lækker solskinstur, hvor vi i dag gik ned til mosen. Der er ikke noget som en tur derned, når vejret er så lækkert som i dag. Blå himmel, blåt vand og en masse ænder, svaner og engang imellem en hjort eller to.

 

Freya eeeelsker at sidde og spejde ud over vandet og se svanerne "sejle" rundt, og i dag var da ingen undtagelse.:engel:

 

Efter et kvarters tid med at kigge, gik vi videre hen i mod området hvor der er mose på den ene side og krat og hegn på den anden. Der er en massiv skratten inde fra krattet af og lige pludselig, ca. 2 meter foran os stikker der så en lang svanehals frem. Den har forvildet sig ind bag hegnet og tror nu at den kan komme igennem maskerne i hegnet. Videre skal vi jo, og jeg kan godt se at Freya aller hest igen vil sidde stille og kigge på den store hvide fugl.

 

Da vi ca. er 1 meter fra svanen, rejser den sig op, basker med vingerne og hvæser. Freya trækker sig hurtigt og stiller sig oven på mine fødder, kigger op på mig og derefter hen på svanen. Uhhh den var lidt farlig synes hun.

 

Derefter pladrer svanen 2 meter længere langs hegnet. Hvorefter vi igen går fremad på stien, for jeg hader altså at vende om. Derudover vil jeg jo ikke at Freya til en anden gang skulle være bange for de store hvide fugle. Svanen gentager sit basken og hvæsen, men denne gang vælger Freya at spille stor pige. Hun går frem i linen og står og gør om kap med svanen.

 

Svanen blev ikke bange for Freya, men jeg tror bare at den lidt ligesom opgav kampen, for en lige så hvid, højrystet og ikke mindst fire benet vatklump på 19kg. :lol:... Den vadede derefter længere ind i buskadset og ind til mosen der gemmer sig længere inde (ved jeg:mrgreen:). Derefter snæner Freya frem og tilbage langs hegnet, for hun vil egentlig gerne se lidt mere til den forvoksede andesteg.:lol:

 

Så ja... Freya har været kulturel i dag og har diskuteret med Danmarks national fugl.:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hih en sød historie :lun: og ja, nok meget godt med det hegn ;-)

 

 

Jeg har dyyyb respekt for vores faste svane-par hernede, de har ynglet i et par år og har lært at "skyde før de spørger" :shock:

 

Misja har aldrig jagtet dem, hun har lært fra lille hvalp at det er en af de ting der "ikke eksistere" så hun ser dem praktisk taget ikke og går derfor glad og gerne ud for at bade lige ved siden af dem.

 

DET MÅ HUN IKKE!!! Er du gal de kan både bide og slå hårdt med næb, vinger og hals og de er bare kolde i deres bareste - æm - fjer og angriber alt hvad de mener kommer for nær :shock:

 

For et par somre siden så jeg hannen drukne en gåse-unge der var kommet for tæt på dens svane-unger :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

I kan tro at jeg også var glad for at der var et hegn... hvis ikke havde jeg med garanti vendt om...:lol:... for mange år siden mødte jeg nogle nede på stranden.. og ja der fandt jeg ud af at de ikke er til at bide skeer med:lol:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Svaner er livsfarlige, men bekendt havde en dobber, af den store slags.... og svanen? den var skide ligeglad med kuperede ører og hale, så ejer og hund måtte retrive meget meget hurtigt :mrgreen:

 

Ja og kamphunde vil man forbyde, og samtidig vil man fortsat hylde den livsfarlige "kampsvane:lol:".

 

Ej men det er da lidt grotesk.:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja og kamphunde vil man forbyde, og samtidig vil man fortsat hylde den livsfarlige "kampsvane:lol:".

 

Ej men det er da lidt grotesk.:shock:

 

 

 

ja, og sidste sommer da ringe svanerne havde unger, teoriserede de stien om søen, godt nok for at passe på ungerne, men de jagtede biler, no mercy siger jeg dig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...