Hop til indhold

Træningstræt hund?


Freudika
 Share

Recommended Posts

Kan det passe at jeg oplever at Tulle er blevet noget træningstræt? ... det er som om hun ik rigtigt gider for tiden - og det er ok - så presser jeg hende ikke ...

 

Jeg tænker der kan være flere grunde - dels er hun kommet i løb - og det påvirker hende noget ... hun virker trættere - men meget i ro med sig selv på trods ... og så tænker jeg også at det, at vi har fået bettebimsen kan betyde, at Tulle faktisk bruger en hel masse energi på at være storesøster - og så er der måske mindre overskud til træning ...

 

Giver det overhovedet mening? og kan tingene hænge sådan sammen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Kan det passe at jeg oplever at Tulle er blevet noget træningstræt? ... det er som om hun ik rigtigt gider for tiden - og det er ok - så presser jeg hende ikke ...

 

Jeg tænker der kan være flere grunde - dels er hun kommet i løb - og det påvirker hende noget ... hun virker trættere - men meget i ro med sig selv på trods ... og så tænker jeg også at det, at vi har fået bettebimsen kan betyde, at Tulle faktisk bruger en hel masse energi på at være storesøster - og så er der måske mindre overskud til træning ...

 

Giver det overhovedet mening? og kan tingene hænge sådan sammen?

 

Ja, det giver da fint mening, intakte tæver skifter osse mere :)

 

Måske blev sådan tre stævnedage også lige i overkanten?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det giver da fint mening, intakte tæver skifter osse mere :)

 

Måske blev sådan tre stævnedage også lige i overkanten?

 

Det var jo "kun" 2 ... fredag og søndag ... og søndag var jo ikke mere end en time eller 1½ på træningspladsen - fordi de var igang da vi kom og vi løb vores to løb på mindre end en halv time ...

 

Men klart det også har sat sig ... og at vi så brugte lørdagen på at køre langt og besøge venner der har kat ... det sætter sig jo altsammen ... men tilgengæld har der været 400% ro på siden ... fordi jeg har været sløj hele ugen - så det har været små-gå-ture og ingen træning ... har kun forsøgt lidt i haven - og der har hun tydeligt vist, at det gad hun egentlig ikke ... og så skal hun jo ikke :)

 

Nåja - og så var vi jo i skoven og på stranden ude ved Gudrun i går - og det nød hun - og selvom hun ikke gider træning - så er der jo noget lydighed indbefattet, når man går med hunden uden snor - og det fungerer fint - hun venter når jeg siger hun skal det og kommer når jeg sir hun skal det ... så det er ik sådan, at hun har besluttet, at jeg ikke længere er værd at høre på ... heldigvis ;D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det var jo "kun" 2 ... fredag og søndag ... og søndag var jo ikke mere end en time eller 1½ på træningspladsen - fordi de var igang da vi kom og vi løb vores to løb på mindre end en halv time ...

 

Men klart det også har sat sig ... og at vi så brugte lørdagen på at køre langt og besøge venner der har kat ... det sætter sig jo altsammen ... men tilgengæld har der været 400% ro på siden ... fordi jeg har været sløj hele ugen - så det har været små-gå-ture og ingen træning ... har kun forsøgt lidt i haven - og der har hun tydeligt vist, at det gad hun egentlig ikke ... og så skal hun jo ikke :)

 

Nåja - og så var vi jo i skoven og på stranden ude ved Gudrun i går - og det nød hun - og selvom hun ikke gider træning - så er der jo noget lydighed indbefattet, når man går med hunden uden snor - og det fungerer fint - hun venter når jeg siger hun skal det og kommer når jeg sir hun skal det ... så det er ik sådan, at hun har besluttet, at jeg ikke længere er værd at høre på ... heldigvis ;D

nu har jeg en betændt finger i sæbe vand og skriver med en finger :shock:

 

jeg tror hunde og ikke mindst tæver har brug for længere tid at fordøje mange indtryk i end vi umiddelbart er klar over ofte :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså når Lua er nær løb og i løb og efter løb så gider hun bare slet ikke at træne..:roll: Seriøst jeg kan hoppe og springe fra nu af og til juleaften og have alverdens guffer, hun er ugidelig.:roll:

Men hun bliver ikke ulydig, gider bare ikke agility eller lydighedstræning.

Af samme grund går vi ikke til noget pt. så går vi bare og træner for os selv og det synes jeg faktisk går fint:) Jeg kan heller ik rigtigt finde nogle gode hold her der passer med mit 4 ugers skema:???: Men anyways tror jeg sagtens at det kan være hendes løbetid.

 

Men det er vel også energi krævende sådan at være blevet storesøster;) Alle de gode manere man skal lære fra sig;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sheila hvade sådan en ugidelig træningsdag sidste gang:lol: Intet gad hun, gik bare etfer mig som æslet fra peter plys:lol: Jeg kunne kun kortvarigt få hende i hopla ved at stresse hende op med en pind, men det gik hurtigt over...

 

Men sådan bliver hun hvergang hun får "hvalpe" og det har hun lige fået og omkring en løbetid kan det godt være det samme. Så jeg holder på at det bare er løbetiden, så hold bare på som du gør med ikke at stille krav:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LKollerup

Det giver masser af mening, hvad du skriver. Vi har haft mange hunde inde, hvor ejeren har været frustreret, fordi hunden ikke gider træne. I langt de fleste tilfælde har det hjulpet at give hunden en pause - nogle har brug for længere pauser end andre.

 

Brug tid på at hygge dig med hende - så skal lysten til at træne nok komme igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sheila hvade sådan en ugidelig træningsdag sidste gang:lol: Intet gad hun, gik bare etfer mig som æslet fra peter plys:lol: Jeg kunne kun kortvarigt få hende i hopla ved at stresse hende op med en pind, men det gik hurtigt over...

 

Men sådan bliver hun hvergang hun får "hvalpe" og det har hun lige fået og omkring en løbetid kan det godt være det samme. Så jeg holder på at det bare er løbetiden, så hold bare på som du gør med ikke at stille krav:)

 

Det er det samme med Toffi :)

Det der "Tror-du-virkelig-jeg-gider-blik" man kan få, når man med glad stemme giver et signal med en lækkerbid i hånden, det er en videooptagelse værd :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det samme med Toffi :)

Det der "Tror-du-virkelig-jeg-gider-blik" man kan få, når man med glad stemme giver et signal med en lækkerbid i hånden, det er en videooptagelse værd :lol:

 

Jeps, jeg skulle måske have filmet mine anstrengelser i søndags, vi var kilde til gode grin fra de andre i hvertfald:lol:

 

Jeg var helt forpustet af at fræse rundt med en pind, bare for at få hende til at gøre nogle få øvelser hurtigere end slowmotion:lol: Og hver gang jeg sagde sit eller plads, så lagde hun sig ned:roll:

 

Pia synes det var godt kæmpet:lol: Resten af timen trænede vi æresplads, det går nemlig bare ud på at hunden skal holde ex dæk positionen mens en anden hund går banen og det kunne sheila lige klare:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg oplever meget, at mange hunde efterhånden er vanskeligere at motivere til "øvelser" end tidligere.

 

Helt generelt tror jeg, det hænger sammen med den gode bløde ideologi og omsorgsfuldhed vi udviser overfor vore hunde. Forstået på den måde, at vi generelt er blevet meget bedre til at opfylde vore hundes behov - udenfor træningspladsen - hvilket kan give mindre motivation PÅ træningspladsen.

 

I forhold til tidligere tider hvor mange hunde desværre kun oplevede en rigtig god "du og jeg tid" når der blev trænet.

Træningen blev på denne måde det optimale hunden kunne ønske sig og var derfor utroligt motiverende for den.

 

Vi kan være tilbøjeligt til at hoppe og springe for at opfylde vore hundes mindste krav/ønske og dette kan give hunde, som ikke kan tro, at DE skal yde noget..

 

Med Tulle lyder det som om hun bare er mæt af oplevelser...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu var vi afsted til AG-træning i dag ... og det gik fint ... Tulle gad godt - og hun bliver glad når hun har løbet et fint gennemløb og får ros og hjertegodbid ... og jeg var superobs på, at stoppe lige så snart hun viste tegn på, at nok var nok ... og så gik vi bare ud hen og legede i stedet for at træne ... det fungerede rigtig godt for os ... og Tulle nøøøøød at være på træningsbanen - så kunne man jo i det mindste "møøøde nogen" ... og det vil Tulle rigtig gerne for tiden ;D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...