Gæst Ida Skrevet April 14, 2010 Rapporter Share Skrevet April 14, 2010 Ja som overskriften siger har vores hund fået overdrevet diarre. Hun er otte mdr. I mandags var hun besøg hos nogle vi kender, og fik overspist af deres mad ved et uheld, vi måtte dog heldvis erfarre at stort set det hele øjeblikkeligt blev kastet op igen inden den var fordøjet. Da hun var yngre havde hun ind imellem lidt dårlig mave, men ikke i det her omfang, hun har pruttet lidt siden i mandags, men ellers har der ikke været de store ændringer, hun har så været alene hjemme ca. syv timer idag, og har stort set overskidt hele huset og selvom der er vasket med rodalon og sæbe og luftet godt ud stinker der stadig ganske ulideligt. Hun har brudt en dør op for at komme ud, men har heldigvis ikke kunne komme helt ud, og har sågar haft afføring i sin seng, ja faktisk som sagt overalt. Det ligner hende ikke, hun har aldrig haft afføring indenfor, og kun omkring to gange om dagen uden, men her var der adskillige gange. Jeg bliver så bekymret for jeg havde forventet en reaktion, men lidt hurtigere og lidt mere moderat. Nu er jeg så blevet lidt over pylret og vil nu høre om der er nogen risiko for at der er sket noget alvorligt?!? Eller om jeg bare skal lade hende få grøntsager og hakket kød samt kogt vand? eller hvad skal jeg gøre? Håber i har nogle bud. Og undskyld det lidt klamme indlæg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret April 14, 2010 Rapporter Share Besvaret April 14, 2010 Hvis hun ellers er frisk og i vigør så giv hende det mad hun normalt får. Du kan evt suplere med lidt A-38 og zoolack som kan købes hos dyrhandler eller dyrlægen. Det er super godt og retter op på den dårlige mave. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maustique Besvaret April 14, 2010 Rapporter Share Besvaret April 14, 2010 Jeg ville give hunden noget A38 - måske med noget at hundens eget mad blandet i. Masser af vand og så ville jeg tage kontakt til en dyrlæge, hvis det ikke er overstået indenfor 24 timer. Jeg tror alle hundeejere på et eller andet tidspunkt prøver at komme hjem til sådan et hus - der er ikke andet at gøre end at rydde op og lufte ud. Heldigvis går det for det meste meget hurtigt over.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ida Besvaret April 15, 2010 Rapporter Share Besvaret April 15, 2010 Hun har det heldigvis meget bedre idag... Jeg blev bare lidt meget bekymret. Vi har altid haft hund i hjemmet, men aldrig oplevet noget lign. Naturligvis har vi oplevet at de har haft dårlig mave, men ikke i det omfang, og hvis hun så i det mindste havde drukket noget havde jeg nok ikke været så bekymret. Idag er hun heldigvis stort set sig selv, jeg var bare bange for om hun kunne have fået en forgiftning af en art, men det ser fornuftigt ud nu. Tak for svarene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ida Besvaret April 16, 2010 Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 Nu har den så været gal igen idag, og jeg må ærlig indrømme at jeg ikke så noget alm. afføring igår! Nu ved jeg så ikke om jeg bør kontakte dyrlægen, der er jo gået 24 timer??? På den anden side virker hun til at være fint tilpas, så de kan jo ikke rigtig gøre noget. Jeg regner med at køre ud og købe noget zoolak nu, og så håbe på at det hjælper. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret April 16, 2010 Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 Skånekost og Pro-kolin. Pro-kolin virker stoppende og skånekosten skåner hendes slimhinder i tarm og de små fimmerhår som optager væksen i tarmen. Hendes mave/tarm er tydeligt irreteret og det skal der tages hensyn til. Kogt kyllingebryst og kogt ris er en af de ting jeg bruger samt Pro-kolin. Jeg har dårlig erfaring med A38 og er ligeledes blevet rådet til at undlade dette af flere dyrlæger. Hvis hun stadig har dårlig mave og tynd afføring imorgen vil jeg ikke tøve med at kontakte dyrlægen. i en alder af 8 mdr er der mange ting der stadig kan sætte sig kronisk meget hurtiger end ved en voksen og ældre hund. God bedring med hende ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Camilla Kim Klausen Besvaret April 16, 2010 Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 Hej HURTIGE SUPER GODE RÅD. A 38, Zoolack som tidligere nævnt. Ca pris 150-170 kr. Imodium (børne dosering) pilleform. ca 30-50 kr Kogt vand og ris (skal være koget helt ud) så skal der ikke arbejdes så meget for hunden krop til at optage det. Intet andet. Det skal nok stoppe hurtigt, der er royal canin skåne kost det er det samme, bare meget nemmere at have med at gøre. Held og lykke Camilla Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret April 16, 2010 Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 Dyrlæge!!!!! Min hundeveninde mistede sin lille pommeranier-dame sidste år fordi hun kom for sent med dårlig mavse. De havde været til Sct. hansfest sidste sommer, og alle hunde havde fået lidt ekstra godt at hygge med.. Rosie fik dårlig mave. Et par dage efter var det bedre. Så startede det igen.. Og gik lidt i ro. EN uge efter Sct. Hans fik Rosie det rigtig dårligt. Hun røg i cykelkurven og direkte ned til dyrlægen der indlagde hende helt akut. Efter et døgn med indlæggelse og drop så det ud til at gå bedre..... Men dagen efter var hun død:cry:. Rosie blev 8 år. Men hvalpe og unghunde er meget sartere.. Små hunde kan IKKE tåle at have dårlig mave i flere dage. De bliver dehydrerede og kan også få betændelse i tarmene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maustique Besvaret April 16, 2010 Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 Birgitta skrev: Dyrlæge!!!!! Min hundeveninde mistede sin lille pommeranier-dame sidste år fordi hun kom for sent med dårlig mavse. De havde været til Sct. hansfest sidste sommer, og alle hunde havde fået lidt ekstra godt at hygge med.. Rosie fik dårlig mave. Et par dage efter var det bedre. Så startede det igen.. Og gik lidt i ro. EN uge efter Sct. Hans fik Rosie det rigtig dårligt. Hun røg i cykelkurven og direkte ned til dyrlægen der indlagde hende helt akut. Efter et døgn med indlæggelse og drop så det ud til at gå bedre..... Men dagen efter var hun død:cry:. Rosie blev 8 år. Men hvalpe og unghunde er meget sartere.. Små hunde kan IKKE tåle at have dårlig mave i flere dage. De bliver dehydrerede og kan også få betændelse i tarmene. Enig! Jeg ville også tage til dyrlæge, hvis voldsom diarre havde varet mere end et døgn. Det går sikkert i sig selv igen - men better safe than sorry. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jokeren Besvaret April 16, 2010 Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 Jeg vil absolut ikke give det normale mad. Gismo har nu 2 x siden vi fik ham hjem haft dårlig mave, og jeg mener dårlig mave. Første gang var det da vi hentede ham, og vi fik råd om at give ham kylling og A-38. 1½ døgn og afføringen begyndte at blive bedre. I denne her uge fik han igen dårlig mave og vi syntes vi så blod i afføringen. Dyrlæg med det samme. Her røg han på Pro-Kolin (pasta det sprøjtes i munden), Felimca (vist nok pencilin) og kogt kylling og udkogte ris. 1½ døgn og afføringen er igen i pølse form. Han er igen super frisk. :klap: Det værste for en hund der skider og / eller brækker sig meget er chancen for at dehydrere. Jeg ville tage til dyrlægen. God bedring. /Bo Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret April 16, 2010 Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 jokeren skrev: Her røg han på Pro-Kolin (pasta det sprøjtes i munden), Felimca (vist nok pencilin) og kogt kylling og udkogte ris.1½ døgn og afføringen er igen i pølse form. Han er igen super frisk. :klap: Er du sikker på dette navn ?? Vil nemlig gerne vide hva dette indeholder.. Mht til kosten så er det noget af det bedste at bruge sammen med Pro-kolin når der er tale om tynd mawse. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Klüssendorf Besvaret April 16, 2010 Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 Her i huset bliver der givet Pro-kolin eller Zoolac, som egentligt er to forskellige mærker, der virker for det samme. Det er mælkebakterier i meget koncentreret form. A-38 kan godt være for svag i slemme tilfælde af diarré, men har så til gengæld en masse væske, som jo let bliver et problem for hunde med diarré. Der ud over kommer hunden på skånekost, bestående af kogt kylling eller fisk og ris og grønsager, der bliver udkogt i kødets vand. Når vi servere maden sørge vi for, at der kommer noget af væsken med og så holder vi godt øje med, at de også får drikket vand ved siden af. En normal sund hund kommer sig som reglen hurtigt over en diarré, hvis den er foresaget af noget hunden har spist, men afføringen skal have form efter 3 dage. Er der blod i afførringen kan der derimod være tale om en infektion i tarmen som kræver antibiotika og så skal man være mere opmærksom, for der findes nogle tæmmelige krasbørstige bakterier, der kan ødelægge tarmen. Går der mere end tre dage med diarré bør dyrlægen kontaktes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jokeren Besvaret April 16, 2010 Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 Lusen skrev: Er du sikker på dette navn ?? Vil nemlig gerne vide hva dette indeholder.. Mht til kosten så er det noget af det bedste at bruge sammen med Pro-kolin når der er tale om tynd mawse. :5up: Ja jeg er helt sikker, men tro ikke det er noget man bare kan købe. Vil tro du skal konsultere dyrlægen, uden dog at være sikker. /Bo Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jokeren Besvaret April 16, 2010 Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 jokeren skrev: Ja jeg er helt sikker, men tro ikke det er noget man bare kan købe.Vil tro du skal konsultere dyrlægen, uden dog at være sikker. /Bo Nu er jeg ikke så sikker mere. Ser lige der står felimox på bagsiden af emballagen. Det andet har dyrlægen skrevet på posen /Bo Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret April 16, 2010 Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 jokeren skrev: Nu er jeg ikke så sikker mere.Ser lige der står felimox på bagsiden af emballagen. Det andet har dyrlægen skrevet på posen /Bo :5up: Så er jeg med igen, har nemlig aldrig hørt om det andet mens jeg arbejdede hos dyrlægen... men der kommer jo nyt hele tiden så det kunne jo være det var noget nyt på markede. -------------------- PS: Man skal være lidt varsom med Pro-kolin da der er noget stoppende i det (en form for noget porcelain ler) . så har hunden en virus/bakterie i sig som SKAL ud så er det mere tilrådeligt at undlade dette indtil dyrlægen har tilset hunde. Jeg har altid pro-kolin og ris i skabet og kogt kylling i fryseren. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts