Hop til indhold

Aslan - 1 år gammel Schæfer


Lonny
 Share

Recommended Posts

Da ejeren ikke kan udskyde beslutningen meget længere, så lægger jeg Aslans historie herind og håber, at der er nogen der gerne vil have en ung schæfer. Så vidt jeg har forstået på internatet, så drejer snapperiet sig om lege- og kontakt snapperi, ikke om aggressivitet

 

billed.asp?PrivatBilled=7972830

 

HELPADOG

 

Aslans "far" fortæller:

 

Vi fik Aslan, da han var 8 uger gammel fra Kennelen Normanner i Hundested. Fra starten knyttede han sig tæt til familien og særligt mig, som havde mest kontakt med ham. Det viste sig meget hurtigt, at han havde en højt energi niveau, hvilket kunne udnyttes til at træne lydighed. Han var stort set renlig med det samme og han lærte hurtigt hvad han måtte og ikke måtte. F.eks. har en enkelt antenne været det samlede tab for alle de timer han har været alene hjemme. Generelt er han utrolig eksemplarisk, bortset fra én ting. Fra starten nappede han utroligt meget i arme og ben, når han havde lyst til at lege, hvilket han havde, næsten konstant.

 

 

Han var lidt reserveret overfor fremmede, men ikke noget der virkede alvorligt. Når vi fik gæster, så gøede han og løb omkring dem, mens han nappede efter hænderne. Vi spurgte mange til råds og arbejdede ihærdigt på at løse problemet med napperi. Vi så dog kun langsomt fremskridt, hvorfor vi oftere holdt ham på afstand af fremmede. På et tidspunkt fik vi besked om at vores yngste søn måske havde allergi, men der skulle en række test til endeligt at afgøre dette. Nogenlunde samtidig i efteråret 2009 havde vi en oplevelse, som i kombination med mistanken om alleregi, fik os overbevidst om, at vi måtte finde et nyt hjem til Aslan. Vi fik vi en dag gæster og da Aslan ikke gøede lod jeg ham gå gæsterne i møde. Da en af gæsterne ville give min kone et kram nappede han hende i hånden. Vores gæst led ikke overlast, men jeg blev bekræftet i at vores anstrengelser ikke havde løst problemet og jeg blev nervøs for hvordan det ville udvikle sig.

 

Gennem de sidste 5 måneder har vi løst problemet med napperiet, men jeg har ikke også haft overskud til at arbejde med hans reaktion overfor fremmede. Jeg må derfor lukke ham ind i et rum, når der kommer gæster, som han ikke kender godt. Ligesom ture i trafikken kan være anstrengende, fordi han er utrolig opmærksom og til tider finder en eller anden, som han vælger at gø af - oftest cykelister. Jeg har dog ikke disse problemer, når jeg møder mennesker med hunde.

 

 

I januar fik vi endeligt konstateret allergi hos vores søn og nu kan vi snart ikke udskyde beslutningen længere, men jeg kan naturligvis ikke bare give ham videre til hvem som helst. Derfor kontaktede jeg jer.

 

 

Det blev lidt langt, men kort fortalt har Aslan disse gode sider:

 

 

    <LI style="MARGIN-LEFT: 15px">Han er god til at lystre <LI style="MARGIN-LEFT: 15px">Han er lærevillig <LI style="MARGIN-LEFT: 15px">Glad for mad og legetøj/bolde <LI style="MARGIN-LEFT: 15px">Kan de almindelige lydighedsøvelser (tilkald, sit, dæk (også på afstand), plads osv.) <LI style="MARGIN-LEFT: 15px">Han er god til at være alene. Han ødelægger intet inventar i huset og sover alt den tid han er alene <LI style="MARGIN-LEFT: 15px">Han er energisk, men accepterer også, når han bliver afvist <LI style="MARGIN-LEFT: 15px">Han er god til omgås vores egne børn og inviterer til leg, så snart han ser en mulighed <LI style="MARGIN-LEFT: 15px">Han er i fysisk god form og har aldrig været syg
  • Han er legesyg og omgås nemt andre hunde

Alt i alt er han en utrolig dejlig familie hund, men til gengæld skal man træne med:

    <LI style="MARGIN-LEFT: 15px">hans forhold til fremmede, uanset om de kommer på besøg eller mødes på tur i trafikken.
  • Hvis han er i snor, når han møder andre hunde, og indser, at han ikke får lov at hilse på dem, er hans reaktion ofte at gø af dem.

 

 

Som nævnt i telefonen har jeg ikke travlt, men det kan omvendt heller ikke udskydes meget længere, fordi vores søn må tage medicin for at dæmpe symptomerne.

 

 

Jeg vedlægger billeder, der måske kan give indtryk af hvad vores familie ser i Aslan. Nu håber vi så, at du kan se en anden mulighed for ham og ser derfor frem til at høre fra dig. Har prøvet at sende billeder, men får besked om det evt. kan være pladsproblem og jeg har derfor ikke kunne sende denne mail med billeder. Vil meget gerne sende billeder, så hvis du evt. har en andet emailadresse, vil jeg meget gerne forsøge det igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...