Hop til indhold

Gode steder at lufte hund i København.......


Gæst Enol
 Share

Recommended Posts

Er der så nogen der kan fortælle mig om gode steder man kan lufte sin hund i København. Vi har ikke bil så det vil foregå med metro. Ejerne bor på Holmen og Nørrebro ved Åboulevarden. Vi kender Holmen ud og ind det er et godt sted. Man kan komme helt med til vandet, hvis man kender de små stier.

 

Hilsen Enol.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog

Hvis du gider køre med andet end metro, så er der flere gode steder:blink:

 

De mest oplagte steder er vel Søndermarken (overfor Frederiksberg have). I Søndermarken er der et friløbsområde for hunde. Frederiksberg have er også skøn, men der skal hunden være i snor. Man kan gå dertil på få minutter fra Valby station.

 

Så er der Valbyparken, som er lidt længere væk. Der er også områder med friløb for hunde. Her kan man også gå langs vandet fx. ud mod Amager(Kongelunden og strandparken derude er også oplagte områder):)

 

Bernstorffsparken har også friløbsområde for hunde.

 

Når deres side kommer op og køre igen, så kan du finde hundeskove m.m. her:

http://www.friluftskortet.dk/

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Verawang

Der er også et dejligt stort fritløb område laaangt ude på Amager. Man kan tage metroen til vestamager station og gå ind på vestamager. Efter ca to km kommer man til en stort fritløbsområde.

 

Der er også en "hundestrand" som findes i nærheden af Øresund Metrostation.

 

Mvh Vera

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst scheindel

der er mange gode steder i kbh synes jeg. der er jo udover de steder i frederiksberg og de fritløbsområder som allerede er nævnt bland andet Amager Fælled (metro til Islads brygge) og Amager strandpark (også metro).

 

så er der jo Grønningen og Kongens have i indre by. der er også en rigtigt hyggelig men ret lille have ved Østerport st på andre siden vejen ved Oslo Plads. der i nærheden er der også et lille sted med stakit rundt hvor man må have hunde løse, men det er ikke større end en villa-have.

 

Jeg synes også Ørstedsparken ned Nørreport er ok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst scheindel

en god tur som jeg gik meget men glemte at skrive om er fra islandsbrygge (stå af metroen og gå ud til vandet) til langebro, så går man ved amager boulevard og føljer stadsgraven hele vejen til Torvegade, så går man enten tilbage igen anden side vandet, eller ind til chrsitianshavn metrostation.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...