Hop til indhold

Gudrun (Dyrlæge)


Gæst Sitto
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg spørgsmål, om den meget omtalte Gudrun :blink:

 

Sagen er den, kency, westie på knap 17 mdr, er allergihund. Hun er ikke i dyrlægebehandling for det, da jeg helst ikke ser hende fyldes med masse af usunde piller, hvis der findes andre muligheder! Hun bliver fodret med hjemmelavet hundemad, efter Anne-maries opskrift.

 

Det holder allergien væk, selvfølgelig kommer den igen hvis hun får noget hun ikke kan tåle, men så lige 2-3 dage på hjemmelavet mad og godbidder jeg VED hun kan tåle, og så falder allergien til ro igen.

 

Men, bettehunden er kommet i sin første løbetid, det kom hun den 15. april. Efter løbetidens start, er allergien blusset op igen. Hun klør sig, bider i poterne og på hendes skulder. Hun har ca 1 uge tilbage af løbetiden, så jeg ser tiden an. Stopper allergien når løbetiden er sluttet, så er det jo løbetiden som har provokeret det - det er meget normalt for tæver med allergi, at det sker.

 

Jeg tror egentlig selv mest at det er løbetiden, men det kan jo være foråret, med bl.a. det pollen osv.

Men hvis det viser sig ikke at være løbetiden, har jeg egentlig ikke lyst til at smutte til alm dyrlæge med det samme, så kender man jo næsten svaret; blodprøve og medicinsk behandling derefter! Så hellere prøve andre muligheder af først; alternativ behandling.

 

Jeg må indrømme at jeg har læst om jeres oplevelser med Gudrun mange gange nu, og i starten tænkte jeg at i seriøst var småtosset! Undskylder mange gange til jer allesammen.. :oops:;) men min søster får alternativ behandling for hendes eksem, allergi osv., og det har hjulpet helt FANTASTISK! Hvorimod al den medicin lægerne bare har fyldt hende med, i årenes løb, faktisk også har gjort noget af det værrer.. så jeg er begyndt at tro på alternativ behandling, og indset at i nok egentlig ikke er så tosset som jeg troede.. :blink:

 

Så her kommer mine spørgsmål;

- Hvis det viser sig ikke at være løbetiden der provokere kencys allergi, vil Gudrun så evt kunne hjælpe med noget behandling?

- Hvad er jeres erfaringer med Gudrun mht allergi?

- Hvor bor Gudrun henne?

- Hvad koster en konsultation? Bliver det dækket af sygeforsikringen? (Jeg har TopDanmark)

 

Det sidste sprøgsmål, er IKKE fordi det skal komme an på penge - kency skal bare have det godt, uanset om jeg selv skal betale eller om jeg kan få noget af det dækket. Det er bare for at vide hvad jeg ca kan forvente hvis det er. :-D

 

Jeg ser lige tiden an mht løbetiden+allergien, hvis det viser sig ikke at være løbetiden, så vil jeg bestemt overveje Gudrun - hvis i mener hun evt kan hjælpe os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Det gør for min skyld ikke noget, at du har syntes vi har lydt tossede. Det KAN være en stor mundfuld at sluge vore lovprisninger!

 

Gudrun arbejder med at genoprette hundens balance på alle fronter: Hormonelle samt andre funktioner, balance i organerne, i muskler og skelet, mentalt og følelsesmæssigt.

 

De fysiske ubalancer i organerne korresponderer med andre fysiske punkter f.eks. i rygraden - samt med adfærd/følelser.

F.eks. er en angst hund typisk en med ubalance i nyrerne, for bare at tage et eksemnpel.

 

Nyrerne har en sammenhæng med hundens hørelse, leveren med huden osv. osv.

 

Derfor vil den ubalance i systemerne allergi er også kunne behandles.

Jeg har selv fået alternativ behandling i mange år og fik kureret min astma gennem 18 år udelukkende ved at få "renset ud" i noget følelsesmæssigt som lå i baggrunden og nagede.

Sådan er det også med dyrene. Følelser kan skabe sygdomme.

 

Med det kendskab jeg har til Gudruns måde at behandle på er jeg sikker på, at hun kan gavne Kency.

 

Gudrun er flyttet til Beder ved Århus

 

Startkonsultationen koster vist 600 - 700 kr men derefter er hun faktisk billigere end de fleste dyrlæger idet en konsultation koster omkring 500 kr og varer ca 3 kvarter.

 

Sygeforsikringen dækker Pelles behandlinger.

 

Gudrun har tlf 8635 2589 og telefontid kl 13 - 14. Det skader ikke at tage ensnak med hende :)

Redigeret af Ninjamor
Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør for min skyld ikke noget, at du har syntes vi har lydt tossede. Det KAN være en stor mundfuld at sluge vore lovprisninger!

 

Gudrun arbejder med at genoprette hundens balance på alle fronter: Hormonelle samt andre funktioner, balance i organerne, i muskler og skelet, mentalt og følelsesmæssigt.

 

De fysiske ubalancer i organerne korresponderer med andre fysiske punkter f.eks. i rygraden - samt med adfærd/følelser.

F.eks. er en angst hund typisk en med ubalance i nyrerne, for bare at tage et eksemnpel.

 

Nyrerne har en sammenhæng med hundens hørelse, leveren med huden osv. osv.

 

Derfor vil den ubalance i systemerne allergi er også kunne behandles.

Jeg har selv fået alternativ behandling i mange år og fik kureret min astma gennem 18 år udelukkende ved at få "renset ud" i noget følelsesmæssigt som lå i baggrunden og nagede.

Sådan er det også med dyrene. Følelser kan skabe sygdomme.

 

Med det kendskab jeg har til Gudruns måde at behandle på er jeg sikker på, at hun kan gavne Kency.

 

Gudrun er flyttet til Beder ved Århus

 

Startkonsultationen koster vist 600 - 700 kr men derefter er hun faktisk billigere end de fleste dyrlæger idet en konsultation koster omkring 500 kr og varer ca 3 kvarter.

 

Sygeforsikringen dækker Pelles behandlinger.

 

Gudrun har tlf 8635 2589 og telefontid kl 13 - 14. Det skader ikke at tage ensnak med hende :)

Tak for dit svar :-D Mente nok at hun var flyttet derud af omkring Århus - så er det også meget nemmere at komme derud. Vi kan jo tage toget til Århus (kender nogen derude som vil kunne køre mig til Beder, men der går jo også busser) og Kency kan være i en taske/bur, så hun kan komme gratis med, og jeg køre stadig på børnebillet 8-) hehe..

 

Vil prøve enten at ringe eller sende en mail (fra hendes hjemmeside) til hende en af dagene :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Jeg håber dig og kency får en god tur og at i finder ud af noget med hendes allergi :)

 

For mit vedkommende, er det svært at være tilfreds med andre dyrelæger efter jeg har været ved Gudrun :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Tak for dit svar :-D Mente nok at hun var flyttet derud af omkring Århus - så er det også meget nemmere at komme derud. Vi kan jo tage toget til Århus (kender nogen derude som vil kunne køre mig til Beder, men der går jo også busser) og Kency kan være i en taske/bur, så hun kan komme gratis med, og jeg køre stadig på børnebillet 8-) hehe..

 

Vil prøve enten at ringe eller sende en mail (fra hendes hjemmeside) til hende en af dagene :blink:

 

Du skal ikke sende hende mail, Gudrun er på fysisk og psykisk, mail duer ikke, hun svarer som regel ikke :)

 

Så ring i hendes telefontid mellem 13-14, hils endeligt fra os :-D

 

Gudrun er en vidunderlig dejlig dyrlæge og som Snevinter skriver kan man ikke rigtigt blive tilfreds med andre når man først har prøvet den form for behandling hun giver hundene :)

 

Hun er en ægte hundenes advokat, og jeg er forundret over det jeg har set og hørt, dejlig det er hun :)

 

Hun taler ikke ned til hunde og ejere, hun taler med hunden, du selv bliver også inddraget, hun har lært mig mange ting, bla at mine følelser og psykiske tilstand har stor indvirkning på mine hunde :)

 

Fx er det ikke tilfældigt at jeg taler om at hunden har brug for at falde til i nye hjem, at hunden ikke skal presses, at hunden reagere psykisk på ændringer, at hunden bliver påvirket af selv små ændringer og meget andet, meget af det vidste jeg i forvejen, men nu begynder jeg at forstå i hvilket omfang det faktisk er tilfældet.

 

Det er noget der virker på mig, det kan få mig til at ændre ting i mit liv, at hundene har brug for det ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået langt bedre forståelse for Toffi og hendes sommetider hormonsvingende sind og adfærd, takket være Gudrun.

Og det har gjort at vi har fået et tættere forhold, altså vovsen og mig :-D.

 

Adfærd og egenskaber, som jeg før fandt uforståelige, og var tvivl om hvordan jeg skulle tackle, fatter jeg nu, og Toffi skal ikke længre bruge energi på at "forklare sig" for mig.

 

Man kan kalde det sidegevinster, men for mig er det uhyre væsentligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Tak for jeres svar.

 

Jeg ved i hvertfald nu, at hvis det fortsætter med hendes allergi, så vil jeg tage hende en tur ud til Gudrun, ingen tvivl. Men jeg synes hendes allergi er ved at falde lidt til ro igen. Ellers må vi en tur til Gudrun. Men ér hendes allergi ved at falde til ro nu, tyder det jo på at løbetiden provokere - så vil jeg tage en snak med dyrlægen (vores alm dyrlæge).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Nå.. nu er Kency ved at være ovre hendes løbetid, og allergien er ved at falde til ro - så det tyder jo på at løbetiden har provokeret allergien! Kan Gudrun gøre noget ved det? Ellers er løsningen jo sterillisering, hvis det fortsætter sådan i næste løbetid også. Men jeg tænkte så på om Gudrun kan hjælpe, hvis det er løbetiden der har provokeret allergien? Vil helst undgå at have mine hunde under kvinen, det er jeg sgi ikke så glad for - var såååå nervøs da Sitto var det! :???:

 

Jeg vil nok få mere svar ved at ringe til Gudrun, og det vil jeg også prøve at gøre evt i morgen. Det kan jo aldrig skade at ringe og evt lade hende se på Kency, og vudere om hun tror hun kan gøre noget. Men nu sprøger jeg lige herinde alligevel, det kunne jo være nogen ved noget.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Nå.. nu er Kency ved at være ovre hendes løbetid, og allergien er ved at falde til ro - så det tyder jo på at løbetiden har provokeret allergien! Kan Gudrun gøre noget ved det? Ellers er løsningen jo sterillisering, hvis det fortsætter sådan i næste løbetid også. Men jeg tænkte så på om Gudrun kan hjælpe, nu hvor det næsten helt sikkert er løbetiden der har provokeret allergien? Vil helst undgå at have mine hunde under kvinen, det er jeg sgi ikke så glad for - var såååå nervøs da Sitto var det! :???:

 

Jeg vil nok få mere svar ved at ringe til Gudrun, og det vil jeg også prøve at gøre evt i morgen. Det kan jo aldrig skade at ringe og evt lade hende se på Kency, og vudere om hun tror hun kan gøre noget. Men nu sprøger jeg lige herinde alligevel, det kunne jo være nogen ved noget.. :)

 

Ja, Nicole, der er rigtigt gode muligheder for at Gudrun kan afhjælpe problemerne :)

 

Selv har jeg oplevet en masse ændringer hos hundene, de er sådan en slags positive bivirkninger :lol:

 

Nu vil allergien nok være det problem du vil henvende dig med, men det Gudrun vil finde er årsagen til symptomerne, allergien kan meget vel være et af symptomerne, det er bla det der gør hende til en helt anderledes slags dyrlæge :-D

 

Jeg synes det er en god ide at kontakte hende på telefon :)

 

Susi er fx blevet utroligt god til at gå løs efter at hun startede behandlingnen hos Gudrun, det var en ting du ville blive glad for kan jeg forestille mig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Ja, Nicole, der er rigtigt gode muligheder for at Gudrun kan afhjælpe problemerne :)

 

Selv har jeg oplevet en masse ændringer hos hundene, de er sådan en slags positive bivirkninger :lol:

 

Nu vil allergien nok være det problem du vil henvende dig med, men det Gudrun vil finde er årsagen til symptomerne, allergien kan meget vel være et af symptomerne, det er bla det der gør hende til en helt anderledes slags dyrlæge :-D

 

Jeg synes det er en god ide at kontakte hende på telefon :)

 

Susi er fx blevet utroligt god til at gå løs efter at hun startede behandlingnen hos Gudrun, det var en ting du ville blive glad for kan jeg forestille mig :-D

Okay, jamen så vil jeg prøve at tage kontakt til Gudrun :)

 

Lyder spændende det hun laver! Den med at blive god til at gå løs, det vil jeg da i hvertfald ikke blive ked af hvis det bliver sådan med Kency ;) tror hun bare er inde i en periode (håber det!) for hun var jo supergod til at gå løs før - og for hendes egen skyld må hun gerne blive det igen, for hun elsker at løbe uden linen på :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Jeg har snakket med Gudrun i dag - hun tror godt hun kan hjælpe :) vi har fået en tid derude på tirsdag! Bliver spændende tror jeg. Men bliver nødt til at tage fri fra skole, kan ikke få det til at passe hvis vi får en tid efter skole. Men det er jo vel heller ikke i evigheder hun skal behandles derude, så mon ikke det går med at tage fri fra skole et par gange ;)

 

Det er jo ikke hele allergien som sådan, hun skal behandle - det er kun allergien omkring løbetiden der er problemer med, ellers er Kency jo fuldstændig symptomfri resten af tiden. Men nu må vi se hvad Gudrun mener, der skal gøres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg har snakket med Gudrun i dag - hun tror godt hun kan hjælpe :) vi har fået en tid derude på tirsdag! Bliver spændende tror jeg. Men bliver nødt til at tage fri fra skole, kan ikke få det til at passe hvis vi får en tid efter skole. Men det er jo vel heller ikke i evigheder hun skal behandles derude, så mon ikke det går med at tage fri fra skole et par gange ;)

 

Det er jo ikke hele allergien som sådan, hun skal behandle - det er kun allergien omkring løbetiden der er problemer med, ellers er Kency jo fuldstændig symptomfri resten af tiden. Men nu må vi se hvad Gudrun mener, der skal gøres.

Held og lykke med det Nicole, når Gudrun siger at hun tror hun godt kan hjælpe så er det det hun tror :)

 

Det er muligt at du vil blive overrasket over at hun ikke bare går lige præcist igang med det du mener er problemet, og det vil være fordi årsagen ligger et andet sted, det bliver spændende for jer, jeg synes at Kency er en heldig hund :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst snevinter
Held og lykke med det Nicole, når Gudrun siger at hun tror hun godt kan hjælpe så er det det hun tror :)

 

Det er muligt at du vil blive overrasket over at hun ikke bare går lige præcist igang med det du mener er problemet, og det vil være fordi årsagen ligger et andet sted, det bliver spændende for jer, jeg synes at Kency er en heldig hund :5up:

 

Hej,

 

Hvordan gik det? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...