Hop til indhold

Nysgerrighed - hvor madmotiveret er din(e) schæfere?


Gæst Culpa
 Share

Recommended Posts

Gæst Culpa

Jeg kan forstå at der er stor individuel forskel på, hvor madmotiverede schæfere er, så det kunne være meget sjovt at høre, hvilke erfaringer folk herinde har:

 

Hvor madmotiveret er din(e) hund(e)? Hvilke linje er det (højavl, brugslinje, blanding)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan forstå at der er stor individuel forskel på, hvor madmotiverede schæfere er, så det kunne være meget sjovt at høre, hvilke erfaringer folk herinde har:

 

Hvor madmotiveret er din(e) hund(e)? Hvilke linje er det (højavl, brugslinje, blanding)?

 

 

Mine to første schæferhunde var meget lidt mad-glade. De spiste sjældent op og en godbid i træningsøjemed var ikke rigtig en belønning (det ændrede sig lidt da min søde dejlige schæferhan kom på medrol pga allergi - men rigtig madglad i træningsøjemed blev han aldrig. Det var klart bold, bold og atter bold. Han slugte heller ikke sin mad, men spiste op efter han kom på medrol). Min nuværende 6 mdr gamle schæferdreng er ufattelig madglad. Han kaster maden i sig og nogle gange spekulerer jeg på, om der ikke er labrador i ham, da han er så glad for mad, at han kan begynde at savle ved udsigten til mad. Jeg har aldrig oplevet noget lignende :blink:

Så lidt forskelligt herfra. Alle er de og var de fra "højavlslinier".

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine schæfere, tidl. og nuværende, har aldrig været ret mad glade :roll: en faste dag er jævnligt forekommende og så trækker selv BARF ikke :fornaermet: :damn:

 

Godbidder til belønning i træningsøjemed kan gå an, hvis de er GOOOOODE, dvs. kogt skinke/kylling/lever/hjerte eller kyllingepølser :???: men bold/bidepølse/skin/div. naturlige forstærkere er klart at foretrække :ivrig:

 

Godbidder bruger jeg nu rigtig meget i træningen, da tøsen har en "tendens" *host underdrivelse host* til at stresse :genert:

 

Mine tidl. og nuværende har været og er af brugslinier.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst cv2002

Min gør alt for selv den mest kedelige godbid. Jeg havde 11 kg I/D fra dyrlægen, da hun havde dårlig mave. Det bruger jeg som godbidder nu og hun elsker det. Skal der ske noget særligt står en på skinketern eller andre bløde godbidder.

 

Jeg har en hvid schæfer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...