Hop til indhold

Hvor køber I BARF?


skruthberg
 Share

Recommended Posts

Jeg købte for et par år siden en vædder og et moderfår til 20 kr. kiloet. Men det er jo brugt op, og jeg ville elske at finde et nyt sted, hvor man kunne indynde sig.

 

Rigtig Hundemad's kvalitet er jeg ikke helt tilfreds med - især ikke kallunen i 500 g pakkerne. Men jeg bruger kødprodukterne til misserne, når de skal have afveksling fra Allegårdens kyllingeskrog.

 

Mit problem er, at vores "faste" leverandør har startet sin egen (meget lækre) produktion. Men produkterne er okse og hest, og det er altså for mørke kødtyper til at kunne fodre det ret meget. Især også når vi kan få gratis okseben og afskær et andet sted...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bayou
Jeg købte for et par år siden en vædder og et moderfår til 20 kr. kiloet.

 

Det var vist nogle år siden til den pris ;-)

 

det er billiger at købe en hele får/lam hvis man har plads i fryseren... det er nok en slagter du skal ha fat i...hvis ikke man kan selv for at hold priserne i bund :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var vist nogle år siden til den pris ;-)

 

det er billiger at købe en hele får/lam hvis man har plads i fryseren... det er nok en slagter du skal ha fat i...hvis ikke man kan selv for at hold priserne i bund :genert:

 

 

Ja, de to, jeg fik der, var halve dyr, som jeg selv skulle dele ud i passende stykker. Hårdt arbejde, men det var jo også billigt:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Find en fåreavler - vi har selv får (og geder :lun:) og vi slagter af og til et får.... det er der også mange andre der gør, så ud i nærområdet :5up:

 

Jeg vil tro, at du kan få fårekød til ca 35 kr kiloet - vædderkød lidt billigere.... begge dele er selvfølgelig, så man også selv vil kunne spise det - fårekød er MUMS :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Find en fåreavler - vi har selv får (og geder :lun:) og vi slagter af og til et får.... det er der også mange andre der gør, så ud i nærområdet :5up:

 

Jeg vil tro, at du kan få fårekød til ca 35 kr kiloet - vædderkød lidt billigere.... begge dele er selvfølgelig, så man også selv vil kunne spise det - fårekød er MUMS :-)

 

Ja, her i huset er der kun een, der synes, at lam og får smager godt - og han har 4 ben:banan:

 

Mit problem er at få kontakt med en fåreavler. Dyrene lever jo ikke op og ned af gården som fx. køer.

 

Jeg har set telefonnummeret på ham som har får ude ved den lokale hundeskov. Men jeg har det lidt dårligt med at ringe og spørge, om de glubske hunde inde i hundeskoven kan få lov til at æde hans får.:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Ja, her i huset er der kun een, der synes, at lam og får smager godt - og han har 4 ben:banan:

 

Mit problem er at få kontakt med en fåreavler. Dyrene lever jo ikke op og ned af gården som fx. køer.

 

Jeg har set telefonnummeret på ham som har får ude ved den lokale hundeskov. Men jeg har det lidt dårligt med at ringe og spørge, om de glubske hunde inde i hundeskoven kan få lov til at æde hans får.:lun:

 

Vores folde ligger rundt om gården (på de 3 af siderne), så vi har fuldt udkig til både heste, får og geder... kender mange andre fåreavlere, der også har dyrene gående hjemme, men nok om det :-)

 

Den fåreavler du har kig på... hvis h*n har mere end et par moderfår, kan jeg ikke forestille mig, at vedkommende vil syntes, at det er et underligt spørgsmål - tværtimod... alle er nødt til med mellemrum at sætte dyr ud af besætningen, enten pga alder eller fx. læmningsbesvær osv - så tag du bare kontakt til en :5up:

En god ide er altid, at høre ind til dyrene og spørge efter udsætterdyr og så først nævne senere i samtalen, at det er til hundefoder - ikke fordi jeg tror at folk vil stejle over det, men mere at de kan syntes det er underligt at fodre hunde på den måde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores folde ligger rundt om gården (på de 3 af siderne), så vi har fuldt udkig til både heste, får og geder... kender mange andre fåreavlere, der også har dyrene gående hjemme, men nok om det :-)

 

Den fåreavler du har kig på... hvis h*n har mere end et par moderfår, kan jeg ikke forestille mig, at vedkommende vil syntes, at det er et underligt spørgsmål - tværtimod... alle er nødt til med mellemrum at sætte dyr ud af besætningen, enten pga alder eller fx. læmningsbesvær osv - så tag du bare kontakt til en :5up:

En god ide er altid, at høre ind til dyrene og spørge efter udsætterdyr og så først nævne senere i samtalen, at det er til hundefoder - ikke fordi jeg tror at folk vil stejle over det, men mere at de kan syntes det er underligt at fodre hunde på den måde :-)

 

Jeg takker for rådene:klap:

 

Det er nok lidt samme problem, som man har med at skaffe kaniner til hundefoder. Jeg har også prøvet at kontakte diverse avlere, men kun een ville sælge slagtede kaniner. Og da syntes jeg stadigvæk, at 50 kr for en lille kanin på under 1 kg. er for dyrt. Især når Ricki ikke er specielt vild med smagen.:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg takker for rådene:klap:

 

Det er nok lidt samme problem, som man har med at skaffe kaniner til hundefoder. Jeg har også prøvet at kontakte diverse avlere, men kun een ville sælge slagtede kaniner. Og da syntes jeg stadigvæk, at 50 kr for en lille kanin på under 1 kg. er for dyrt. Især når Ricki ikke er specielt vild med smagen.:roll:

 

Jeg har jo godt læst det med kaninerne fra andre herinde og fatter det alligevel ikke rigtigt :vedikke: alle dem jeg snakker med, der opdrætter kaniner til udstilling og kælekaniner har ikke det fjerneste imod, at sælge til slagtning :???:

 

Det er lidt sjovt med kaniner og hunde - vores Super var heller ikke ubetinget vild med dem i starten, så han fik de unge og i parterede stykker (forben, bagben, ryg). I dag sluger han lystigt selv de ældste mest seje hankaniner, som godt kan 'dufte' lidt vel meget af kanin - så kaniner kræver nok lidt tilvænning, hvis de ikke har fået det som hvalpe eller de som vores Zacho æder alt, der engang har haft en puls :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...