Gæst Dogue1 Skrevet Maj 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Maj 6, 2008 Det var lidt synd for lexus til sportræning i går. Det startede så godt. Men sluttede så skidt:( Han gik rigtig godt som han altid gør, men så skete der et eller andet og han tabte fuldstændig tråden. Han gik udenfor sporet og som altid bliver han vist ind på sporet igen, og det går normalt helt som det skal. Men i går da lene rettede ham ind melde han pas og kunne slet ikke finde udaf hvad han skulle:( Ved samtalen efter sporet var hen helt udenfor rækkevide, så jeg overtog ham så lene ikke skulle brænde hænderne på sporlinen. Det går normalt også helt uden problemer. Men ikke denne gang, på en eller anden måde var min lillefinger snoet ind i linene, så da lexus trak lidt var linene ved at brænde og knække min finger, så for at stoppe lexus får han et "STOP SÅ!" der går det da helt galt og lexus melder helt fra og gå i "baby-mode" han lignede en hund der havde fået tæsk:cry: Vi prøvede så med lidt positivt, små ting som han kan uden problemer dæk og bliv, sit, plads. Han var nu lidt sær, og ikke før vi kom hjem var han ved at være sig selv igen. Det var sq lidt synd for ham den lille hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Maj 6, 2008 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2008 Det var lidt synd for lexus til sportræning i går. Det startede så godt. Men sluttede så skidt:( Han gik rigtig godt som han altid gør, men så skete der et eller andet og han tabte fuldstændig tråden. Han gik udenfor sporet og som altid bliver han vist ind på sporet igen, og det går normalt helt som det skal. Men i går da lene rettede ham ind melde han pas og kunne slet ikke finde udaf hvad han skulle:( Ved samtalen efter sporet var hen helt udenfor rækkevide, så jeg overtog ham så lene ikke skulle brænde hænderne på sporlinen. Det går normalt også helt uden problemer. Men ikke denne gang, på en eller anden måde var min lillefinger snoet ind i linene, så da lexus trak lidt var linene ved at brænde og knække min finger, så for at stoppe lexus får han et "STOP SÅ!" der går det da helt galt og lexus melder helt fra og gå i "baby-mode" han lignede en hund der havde fået tæsk:cry: Vi prøvede så med lidt positivt, små ting som han kan uden problemer dæk og bliv, sit, plads. Han var nu lidt sær, og ikke før vi kom hjem var han ved at være sig selv igen. Det var sq lidt synd for ham den lille hund For hulan da! Det er bare så, ja jeg kan egentlig ike finde et ord som dækker det! Jeg bhar selv oplevet at min unghund blev stoppet to gange på sporet af en dommer selv om jeg VIDSTE Rasmus var på sporet. Dommeren var klogere, jeg blev ærgerlig, Rasmus blev lille og så kom sporlæggeren ellers spurtende og sagde, at Rasmus VAR i sporet! Jeg stod i samme situation som du nu gør så jeg er helt med. Frustration og ærgrelse og det er synd for vapsen. Tilliden er brudt. Der ligger så noget arbejde forude og jeg håber det hurtigt retter sig ind igen, så Lexus igen vil gå spor. Tip: Jeg har altid haft succes ved at lade Rasmus gå spor efter en figurant som så legede med ham. Måske en idè hvis Lexus er figurantglad - eller farglad Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst BongoJungle Besvaret Maj 6, 2008 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2008 Nårh Lexus da Håber det går bedre næste gang. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Maj 6, 2008 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2008 :ae: stakkels Lexus, nogle gange skal der af uforklarlige grunde bare ikke så meget til at vippe en ellers sikker hund af pinden Håber ikke denne oplevelse giver traumer på sporet fremover :ae: det ville være synd Og må jeg anbefale en lædersporline a la denne eller en anti slip a la denne for at undgå brændmærker :blink: Jeg har læderlinen, den er læææææækker, lækker, lækker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret Maj 6, 2008 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2008 Jeg tror hunde har gode og dårlige dage, ligesom vi har. Og i den tid hvor de vokser, så kan det mere gå op og ned end når de er helt på plads mentalt og fysisk. edit: resten slettet...jeg misforstod vist emnet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Maj 7, 2008 Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2008 :ae: stakkels Lexus, nogle gange skal der af uforklarlige grunde bare ikke så meget til at vippe en ellers sikker hund af pinden Håber ikke denne oplevelse giver traumer på sporet fremover :ae: det ville være synd Og må jeg anbefale en lædersporline a la denne eller en anti slip a la denne for at undgå brændmærker :blink: Jeg har læderlinen, den er læææææækker, lækker, lækker Jeg tror ikke det giver problemer fremover, han er jo vild med at gå spor i det heletaget er han utroligt glad for at bruge næsen....viste jeg ikke bedre ville jeg tro han vare en støver:lol: Vi har bestilt en 10m læderline i marts, problemet er bare at de først har den i slutningen af maj begyndelsen af juni så derfor låner vi en nylonline af træneren Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Maj 7, 2008 Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2008 Jeg tror som snevinter siger også at hunde har gode og dårlige dage... Ligesom os. Oscar har dem også en gang imellem. Der bliver længere og længere imellem dem, heldigvis da. Men sidst han havde var til rally. Vi havde lige gået banen, og det var egentlig gået fint. Så vi ville prøve en gang til, hvilket ikke plejer at være noget problem. Oscar meldte helt pas, fuldstændig lige som du beskriver med Lexus. Så vi droppede banen og lavede lidt hyggeøvelser istedet... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Karumski Besvaret Maj 7, 2008 Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2008 Op med humøret. Det går helt sikkert bedre æste gang. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Maj 7, 2008 Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2008 Øv øv, men sådan kan det gå nogle gange... Måske der har været et krydsspor indover, som du jo ikke kan vide (et rådyr, ræv eller andet vildt) og i den alder skal der ikke meget til at de nogle gange mister fokus. Caisar begyndte for 14 dage siden at nægte at markere trægenstande, og har også nægtet at tage knæk Men igår var vi så ude at gå spor igen, og han tog bare knækkene så godt - behøver jeg at fortælle at jeg var høj Hvor meget mad ligger I på sporet nu??? Måske I skulle prøve at gå et skridt tilbage, og ligge lidt mere mad, afhængigt af hvor I har fjernet self... Mere for en sikkerheds skyld... Utroligt så meget vi kan vanskeliggøre det spor der, he he :blink: Vi ses jo i næste uge... Og du tager altså Lexus med :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Maj 7, 2008 Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2008 Jeg aner ikke en knus om at gå i spor, men jeg tror som de andre, der siger, at der er gode og dårlige dage. Nu kom du så af gode grunde til at tale til kræet i en uvant tone og han blev lille, meeeen mon ikke sådan en basse-dreng som Lexus hurtigt kommer forbi den episode. Han virker jo ikke lige just som en bette forknyt stakkel. Det går garenteret bedre næste gang og så meget des mere fordi Lexus åbenbart kan li´ det der spor-halløjsa ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Maj 7, 2008 Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2008 For hulan da! Det er bare så, ja jeg kan egentlig ike finde et ord som dækker det! Jeg bhar selv oplevet at min unghund blev stoppet to gange på sporet af en dommer selv om jeg VIDSTE Rasmus var på sporet. Dommeren var klogere, jeg blev ærgerlig, Rasmus blev lille og så kom sporlæggeren ellers spurtende og sagde, at Rasmus VAR i sporet! Jeg stod i samme situation som du nu gør så jeg er helt med. Frustration og ærgrelse og det er synd for vapsen. Tilliden er brudt. Der ligger så noget arbejde forude og jeg håber det hurtigt retter sig ind igen, så Lexus igen vil gå spor. Tip: Jeg har altid haft succes ved at lade Rasmus gå spor efter en figurant som så legede med ham. Måske en idè hvis Lexus er figurantglad - eller farglad Jeg er ret sikker på at han nok skal "komme sig" Lige nu er han en kylling og tøsedreng... Selv tørrestativet som han har se 100gange er lige nu MEGET farligt og ikke noget man hen til pyyha Han kan ikke finde hovede eller hale i noget. Han er jo molosse og 10 mdr om en uge.. såååå øøøh:pift::lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Maj 7, 2008 Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2008 Øv øv, men sådan kan det gå nogle gange...Måske der har været et krydsspor indover, som du jo ikke kan vide (et rådyr, ræv eller andet vildt) og i den alder skal der ikke meget til at de nogle gange mister fokus. Caisar begyndte for 14 dage siden at nægte at markere trægenstande, og har også nægtet at tage knæk Men igår var vi så ude at gå spor igen, og han tog bare knækkene så godt - behøver jeg at fortælle at jeg var høj Hvor meget mad ligger I på sporet nu??? Måske I skulle prøve at gå et skridt tilbage, og ligge lidt mere mad, afhængigt af hvor I har fjernet self... Mere for en sikkerheds skyld... Utroligt så meget vi kan vanskeliggøre det spor der, he he :blink: Vi ses jo i næste uge... Og du tager altså Lexus med :blink: Vi veksler meget med mad i sporet, han finder lynhurtig ud af det hvis vi ligger mad fast i hver andet eller 3. så vi ligger selvfølgelig i start og så veksler vi i hver 2. 4. 2. 2. 3. 4. 2. 4. 3. 3. 2... Altså så der ikke er et system. Han er lidt sjov på spor, for når han går, går han rigtig godt. Men så kan det ske han stopper og ligesom tænkte.. Hov!? jeg har glemt hvad jeg laver Hvis varmen er den samme som den er i disse dage så kommer han ikke med. Men du er da mere end velkommen til at komme her forbi når du aligevel er i landsdelen Lene og jeg kommer jo op og hjælper, har jeg fået mit kamera tilbage skal jeg jo tage billeder Lørdag og søndag Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Maj 7, 2008 Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2008 Jeg aner ikke en knus om at gå i spor, men jeg tror som de andre, der siger, at der er gode og dårlige dage. Nu kom du så af gode grunde til at tale til kræet i en uvant tone og han blev lille, meeeen mon ikke sådan en basse-dreng som Lexus hurtigt kommer forbi den episode. Han virker jo ikke lige just som en bette forknyt stakkel. Det går garenteret bedre næste gang og så meget des mere fordi Lexus åbenbart kan li´ det der spor-halløjsa ! Jeg er nu også sikker på at det nok skal gå altsammen. Det var bare "lidt" ubehageligt i det, det stod på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Maj 8, 2008 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2008 Vi veksler meget med mad i sporet, han finder lynhurtig ud af det hvis vi ligger mad fast i hver andet eller 3. så vi ligger selvfølgelig i start og så veksler vi i hver 2. 4. 2. 2. 3. 4. 2. 4. 3. 3. 2... Altså så der ikke er et system.Han er lidt sjov på spor, for når han går, går han rigtig godt. Men så kan det ske han stopper og ligesom tænkte.. Hov!? jeg har glemt hvad jeg laver Hvis varmen er den samme som den er i disse dage så kommer han ikke med. Men du er da mere end velkommen til at komme her forbi når du aligevel er i landsdelen Lene og jeg kommer jo op og hjælper, har jeg fået mit kamera tilbage skal jeg jo tage billeder Lørdag og søndag Prøv at holde øje med om der er et mønster i hvornår han får den der "hov, jeg glemte hvad jeg skulle". For hvis der er det, så evt lav sporet kortere, og se om det hjælper! For det skulle nødigt sætte sig som en vane I må da snart se at få købt jer en kæmpe dyt, med kæmpebur så Bassen bare kan komme med :blink: Måske du også vil tage nogle billeder af mine to små sorte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Maj 9, 2008 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2008 Prøv at holde øje med om der er et mønster i hvornår han får den der "hov, jeg glemte hvad jeg skulle". For hvis der er det, så evt lav sporet kortere, og se om det hjælper! For det skulle nødigt sætte sig som en vane I må da snart se at få købt jer en kæmpe dyt, med kæmpebur så Bassen bare kan komme med :blink: Måske du også vil tage nogle billeder af mine to små sorte Det er ikke bilens størrelse der er grunden til han ikke kommer med. Men varmen og så den periode han er i lige nu;) Men du har ret i at en kæmpe dyt med AC og et stort bur ville hjælpe.... Jeg har også kikket lidt på bil meeen....:hmm: Jeg står ikke lige med 75.000.- der står bil på. Men hvis du skulle få lyst er du velkommen til at sende en check *GGGGG* Jeg vil da gerne tage billeder af de to sorte. Men lige nu ser det ikke ud til jeg får kameraet tilbage inden fox-cupen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts