Hop til indhold

Selvtræning og lidt andet

Gæst MikaelS
 Share

Recommended Posts

Gæst MikaelS

Hej med jer allesammen,

jeg går og venter på at komme i betragtning til at kunne blive medlem af Politihundeforeningen og hermed også starte op på træning i deres regi.

Mens jeg venter så vil jeg jo gerne gøre lidt hjemmearbejde.

Jeg har mig en schæferhan på nu godt 10mdr og vi har gået til hundetræning før, men er stoppet grundet flytning.

Han kan alle de basale ting som sit, dæk, pote, plads osv - men mangler selvfølgelig rutinen så det bare kommer første gang hver gang.

Hvordan ville I skrue et træningspas sammen til sådan en som ham? Det jeg er lidt bange for er at jeg kommer til at træne for mange forskellige ting med ham i løbet af de par timer vi er ude og træne - er det noget der har noget på sig eller er det bare mig?

Derudover så savner jeg en metode til at lære ham at gå plads uden snor. Han er begyndt at gå rigtig pænt med snor, men han ved godt hvornår snoren ikke er på :) Jeg bruger kommandoen "plads" til at få ham på plads ved siden af mig, men hvordan pokker kommer jeg så videre?

Håber der er nogle der gider tage sig tid til at hjælpe lidt :)

Mikael og Zimba

Link til indlæg
Del på andre sites