Gæst Ditte-Bana-Mira Skrevet Juni 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2010 Hej med jer, Jeg har et spørgsmål, omkring brug af frontline.. Vi bruger produktet for at holde La'Mira vores skønne Golden Retriever på 4år fri for hovedsagdeligt flåter og tæger i forår,sommer og efterårs perioden.. Vi bor nemlig på en gård, og har derfor temmelig meget plads, i vekslende terræn (kort græs, langt græs, buske, trær, vådområder, og søer) som hun render og hygger sig på dagligt.. Desuden går vi til DCH træning og træner derfor også mange forskellige steder.. MEN, det helt store problem er, at når hun skal have det, så starter hun allerede når vi åbner pipetten ved at dukke nakken og søge væk.. Hun kommer tilbage til os når vi kalder, men viser tydelig at hun ikke er meget for situationen.. Når hun så har fået væsken mellem skulderbladene, så bliver hun helt mærkelig.. Urolig, og virker utryg.. Det virker faktisk lidt som om hun hallucinere, altså ser ting der ikke er der.. Vi plejede frohen at tage hende med ud, og så rigtig lege så hun kunne blive træt og falder så i søvn = ingen reaktion.. Problemet med det var bare at den var sikker hver gang, at hun smed sig ned og rullede sig i græsset og så tænkte at det ikke var smart - for hvad så med virkningen.. Da hun jo uundgåeligt ville få noget af produtket tværret af i græsset.. Det undgår vi nu ved at give hende det en time eller to inden vi skal i seng, hvor hun så bare får lov at ligge ved vores fødder (det plejer hun ikke, hun plejer selv at ønske og ligge og flade ud på hendes maddras) Men hun har det bestemt ikke godt.. Men falder tros alt i søvn eller i hvert fald til ro, når vi går i seng - når hun lige har haft et par "pyller timer" Giver vi det direkte inden vi går i seng, kan hun slet ikke falde til ro, og vandre rundt.. Desuden er det nok lige vigtig at nævne at vi HAR forsøgt lidt forskelligt, feks at pyller om hende, at være opmundrende, fjerne fokus med lidt træning men godbidder gider hun slet ikke i situationen, og helt at ignorer hende.. Intet har dog virket og pyller og puslende om hende, virker til at berolige hende mest.. Men det ændre jo ikke på at det er et "helved" 1gang hver måned for den stakkels pige.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Krainer Besvaret Juni 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2010 Jeg ville stoppe med at bruge frontline! give hende hvidløgsdråber i stedet og se om det har en effekt mod flåterne... Frontline er jo noget giftigt stads, og det er jo tydeligt at der er et eller andet ved det hun finder ubehageligt.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Juni 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2010 Hvis i har prøvet andre produkter (advantage/bayvantage, spot-on, ect.) reagerer hun så på samme måde? Måske hun er specielt overfølsom, ved ikke om det er noget man kan tjekke for hos dyrlægen? :hmm: Mio bryder sig heller ikke om behandlingen, ved ikke om det svier når det kommer på?! Men han plejer hurtigt at være ok igen, når pipetten er tom. Jeg tror ikke det er et problem for virkningen, at hunden ruller sig efter en behandling, for det skal jo puttes på huden nede under pelsen, men måske der kan komme spor af giften på jorden, og det ved jeg ikke om kan være "farligt"? :hmm: Jeg har ofte undret mig over hvad det er for noget gift-stads, og hvorfor man som menneske ikke må bruge det.. Jeg ved at vores kat ikke må få de produkter vi bruger til Mio, da katte har en anden måde at optage/bearbejde stoffer på, og derfor kan dø af noget en hund godt kan klare. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ditte-Bana-Mira Besvaret Juni 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2010 Jamen det er da ikke umuligt at prøve hvidløgsdråber - men jeg kunne godt lige tænke mig lidt mere information om det.. Skal det gives i fodret eller hvordan?? Hun er nemlig íkke nogen "madhund" og spiser ikke hvad som helst - knap hendes almindelige foder.. Er det noget der har virket for andre, for et eller andet sted, så vil jeg synes at det er mere synd at stoppe med det som "piner" hende 1 gang om måneden, hvis jeg så skal sidde og fjerne diverse fra hende dagligt - det bryder hun sig bestemt heller ikke om.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Juni 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2010 Min kat reagerer på præcis samme måde på Frontline. Der er tydeligvis noget, der går direkte ind i nervesystemet på ham. Udover samme adfærd som din hund får han også ticks i ansigtet. Hele hans reaktion på loppebehandlingen varer en hel dag, hvor han er bange og kryber rundt og opfører sig mystisk. Jeg er gået over til hvidløgspulver. Det er jo et forsøg værd at se om det kan være et alternativ. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Juni 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2010 Hvis i har prøvet andre produkter (advantage/bayvantage, spot-on, ect.) reagerer hun så på samme måde? Måske hun er specielt overfølsom, ved ikke om det er noget man kan tjekke for hos dyrlægen? :hmm: Mio bryder sig heller ikke om behandlingen, ved ikke om det svier når det kommer på?! Men han plejer hurtigt at være ok igen, når pipetten er tom. Jeg tror ikke det er et problem for virkningen, at hunden ruller sig efter en behandling, for det skal jo puttes på huden nede under pelsen, men måske der kan komme spor af giften på jorden, og det ved jeg ikke om kan være "farligt"? :hmm: Jeg har ofte undret mig over hvad det er for noget gift-stads, og hvorfor man som menneske ikke må bruge det.. Jeg ved at vores kat ikke må få de produkter vi bruger til Mio, da katte har en anden måde at optage/bearbejde stoffer på, og derfor kan dø af noget en hund godt kan klare. Der er også mange børn der bliver behandlet med det - det er bare ikke godkendt til mennesker. ..... Ok den kunne misforståes jeg mente selvfølgelig, at børn bliver behandlet pga lus, som voksne jo ikke så tit har - ikke fordi børn ikke er mennesker... men det er jo en helt anden diskussion Frontline svier hvis man har et åbent sår, men på hel hud kan det ikke mærkes Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juni 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2010 Aslan er overfølsom for bayvet, og han begynder at klø i hovedet og ender med en masse sår (dette kom førsst 3 gang vi gav ham det). Derimod er der indtil videre ikke sket noget ved combo frontline. Så jeg tænker om jeres hund måske har en allergis reaktion ved frontline? I kunne jo prøve et andet produkt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juni 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2010 Jeg har aldrig anvendt frontline eller noget lign til mine hunde - min opdrætter har på det kraftigste advaret mig mod at bruge det efter en af hendes afkom fik hjernebetændelse - det er ikke for at jage en skræk i livet på jer herinde - men det et noget ekstremt giftigt stads. Af spray kan man anvende tic spray. Dette er et helt naturlig baseret spray som man kan spraye i nakken på hunden og kan den ikke lide det kan man komme det på ved at spraye det på hænderne og så komme det i pelsen. sprayen holder sig cirka 48 timer også selvom hunden kommer i vandet. Derefter er der hvidløg som man kan lade trække i madolie/fiskeolie og komme på maden. Jeg bruger selv sprayen og luposan flåt pulveret som mine hunde får i A-38 sammen med deres foder. Jeg har anvendt dette gennem de sidste 3 uger og i over 14 dage har hundene ikke haft flåter på sig - hvor jeg før måtte fjerne et par stykker hver dag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts