Hop til indhold

olie ?


martin
 Share

Recommended Posts

hej jeg har et spørsmål omkring olie.

lige nu bruger jeg en olie hvor der er omega 3/6/9. hørfrøsolie

men jeg har læst et planten natlys skal mad passe på med og det er der i denne olie jeg bruger

 

er der andre olier som kan bruges/suplere med ud over den jeg bruger i forvejn sådan at jeg kune bruger den her ande dag

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg har før brugt hørfrø olie fra Livets olie, men er nu skiftet til Royal Jelly fra Isle of Dogs...

 

Aldrig har Freyas pels været så lækker som den er nu:5up:

 

Jeg bruger ikke lakseolie da det farver hvide pelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Flipsedyret får jo Selected fish fra Olivers og revet gulerødder med alm. madolie på, men så er jeg kommet i tanke at det måske er at overgøre det, for der er jo allerede tilsat Olivers omega3 Boost?

 

Han skulle jo nødigt blive så fedtet at han smutter ud af halsbåndet :slem::mrgreen::rolleyes:

 

 

 

EDIT: ja, undskyld at jeg sådan kom til at tyvstjæle din tråd... håber det er ok :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

når man kigger på forskælige hjemmesider FRK: naturligehundefodder og alaskan-malamuts som har opdrat bruger de op til 3 til 5 forskælige olier

Er der nogen speciel grund til at du ønsker at give din hund olie ?

 

Rå-fodre du? eller hjemmefodre eller giver du tørfoder eller hvordan ?

 

Giver du et godt sammensat foder bør din hund få hvad den har brug for, men som supplement og som ekstra kræs til hud og pels, kan du med fordel give enten fiskeolie fra fed fisk eller raps olie.

 

Olie fra laks/fed fisk kan også være godt for en gigt hund, ligeledes godt for en allergi hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Den allergitest vi fik lavet viste udslag på alle slags fisk, så det kommer vel lidt an på hvilken slags allergi hunden har?

Ja sorry, det har du fuldkommen ret i, jeg glemmer (:oops:) at nogle allergihunde ikke tåler fisk.

 

De aller fleste allergihunde gør, men du har helt ret, der er nogle som ikke gør!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja sorry, det har du fuldkommen ret i, jeg glemmer (:oops:) at nogle allergihunde ikke tåler fisk.

 

De aller fleste allergihunde gør, men du har helt ret, der er nogle som ikke gør!

 

Det var da heller ikke noget jeg ville have tænkt over hvis vi ikke havde fået lavet den test - jeg ville jo bare tænke at omega 3/6/9 måtte være godt og at nærmest alle hunde ville have godt af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen speciel grund til at du ønsker at give din hund olie ?

 

Rå-fodre du? eller hjemmefodre eller giver du tørfoder eller hvordan ?

 

Giver du et godt sammensat foder bør din hund få hvad den har brug for, men som supplement og som ekstra kræs til hud og pels, kan du med fordel give enten fiskeolie fra fed fisk eller raps olie.

 

Olie fra laks/fed fisk kan også være godt for en gigt hund, ligeledes godt for en allergi hund...

 

 

jeg fodder RÅT med lam/hest/okse/kalkun

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Malene Nielsen
Kan jeg give Bella fiskeolie i pilleform ???? og HVIS hvilken ??? hun fælder utroligt meget, og også begyndt at klø sig, og nu hun ikke rigtig vil spise kan jeg ikke få olie i hende.

 

Ja det kan du.

 

Du kan bare købe de billigste, fx i Netto - indholdet er stort set det samme, uanset hvad du vælger :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Jeg bruger rød tobisolie. Denne form for olie gør pigmenteringen mørkere i pelsen og gør at de farver mine hunde har bliver mere intense. Desuden gør det at trædepuderne forbliver bløde så de ikke udsættes for revner - og det er jo godt om vinteren

 

Omega 9 betyder at det sænker det skadelige kolesterol (LDL) hos mennesker - men jeg har aldrig hørt om hunde der har forhøjet kolesterol

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...