Hop til indhold

hest


martin
 Share

Recommended Posts

hej jeg har et spørsmål jeg har fåndet et sted hvor jeg kan købe:

 

 

(1) 5 kg løsfrost kød i praktisk kasse. Indhold: Hestekød, indmad fra hest, lidt fisk, ca. 20% kallun

 

(2) 5 Kg Grofthakket Hestemix.

Indhold: kæbekød, tunger, lever, hjerter, lunger

 

kan jeg bruge dette ? de fortæller mig at nr 1 er et fuldfoder og der er en dyrlæge ind over og ders dyrlæge han foder selv kun med ders produkt det kan købes hus Barf Kragborg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg køber ikke fra Kragborg. Har haft alt for dårlige oplevelser begge gange jeg købte derfra. Dog var det med oksekød, men stadig...

 

Det var brunt allerede da jeg fik det og det STANK råddent, når det var tøet op og Luna skulle have en portion.

 

Men andre siger at deres benprodukter er gode :-D Og hest har jeg så ikke prøvet at købe der. Men prøv at købe og se:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg køber ikke fra Kragborg. Har haft alt for dårlige oplevelser begge gange jeg købte derfra. Dog var det med oksekød, men stadig...

 

Det var brunt allerede da jeg fik det og det STANK råddent, når det var tøet op og Luna skulle have en portion.

 

Men andre siger at deres benprodukter er gode :-D Og hest har jeg så ikke prøvet at købe der. Men prøv at købe og se:-D

 

Kragborgs produkter er i min mening blevet meget dårligere her på det sidste. I starten var det god kvalitet til små penge, men nu falder forhandlerne på Sjælland fra pga. en kvalitet, de ikke kan stå inde for.

 

Bl.a. Kragborgs "fuldfoder"produkt har fået kritik, fordi man blander kallun med andre emner. Kallunen forringer derved kvaliteten af de øvrige produkter allerede mens det bliver frosset ind. Det er meget bedre at fodre kallun for sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kragborgs produkter er i min mening blevet meget dårligere her på det sidste. I starten var det god kvalitet til små penge, men nu falder forhandlerne på Sjælland fra pga. en kvalitet, de ikke kan stå inde for.

 

Bl.a. Kragborgs "fuldfoder"produkt har fået kritik, fordi man blander kallun med andre emner. Kallunen forringer derved kvaliteten af de øvrige produkter allerede mens det bliver frosset ind. Det er meget bedre at fodre kallun for sig.

 

Og det her var så endda for et lille års tid siden, så ikke noget nyt heller.. :???: Men det er sgu ærgeligt at stå og smide en masse kød ud.. Jeg turde bare ikke give Luna det

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

kennel kragborg (ham der laver produkterne) ligger et par kilometer fra hvor jeg bor og jeg har derfor tit tænkt på at købe produkter derfra, da det ville være super nemt. Men jeg har også hørt at kvaliteten er blevet noget ringere siden han startede desværre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Martin - hvis det er fordi du gerne vil have noget helst ind i foderplanen, så kan rent hestekød (og hesteben) købes billigt flere steder.

 

Jeg er ikke så kendt på Sjælland, men var det ikke Vipperød slagtehus, der også slagter heste....Jeanette?! :-)

 

Jeg giver 18 kr pr kg hakket hestekød beregnet til menneskeføde - pt har jeg rigeligt med hest i lunser til hundene, men jeg køber bla hakket hest (og andet fra hest) til os selv, da vi ikke spiser så meget okse.

Link til indlæg
Del på andre sites

kennel kragborg (ham der laver produkterne) ligger et par kilometer fra hvor jeg bor og jeg har derfor tit tænkt på at købe produkter derfra, da det ville være super nemt. Men jeg har også hørt at kvaliteten er blevet noget ringere siden han startede desværre.

 

 

det forstår jeg ik for de bliver dyrlæge tjækket i alt ders kød

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
det forstår jeg ik for de bliver dyrlæge tjækket i alt ders kød

 

Alle dyr der bliver slagtet på slagteriet, bliver dyrlægekontrolleret, så en sådan kontrol vil ikke opdage evt fordærvet kød flere dage/uger efter :-)

 

Jeg kender ikke selv til Kragborg´s produkter, men har også hørt fra en del der råfodrer, at det ikke skulle være optimalt mht friskhed :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg køber ved et slagteri i Vipperød ved Holbæk. Der kan man få

 

hestekød uden ben (kæbekød) til 18 kr pr kg

hestekød med ben (det er mere kød end ben) til 15 kr pr kg

hesteben til 10 kr pr kg

 

Man skal dog købe minimum 10 kg af det. Altså 10 kg kæbekød eller 10 kg ben osv..

 

Man bestiller, så han har mailen mandag morgen og så får man besked tilbage om hvornår man kan hente det. For mit vedkommende er det kl 15 på fredag:-D

 

Men jeg kan godt smide hans mailadresse og en liste over hvad han har, hvis det er du er interesseret, Martin?

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle dyr der bliver slagtet på slagteriet, bliver dyrlægekontrolleret, så en sådan kontrol vil ikke opdage evt fordærvet kød flere dage/uger efter :-)

 

Jeg kender ikke selv til Kragborg´s produkter, men har også hørt fra en del der råfodrer, at det ikke skulle være optimalt mht friskhed :???:

 

jeg har ind til vider kontaktede 17 slagter uden hæld !!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg køber ved et slagteri i Vipperød ved Holbæk. Der kan man få

 

hestekød uden ben (kæbekød) til 18 kr pr kg

hestekød med ben (det er mere kød end ben) til 15 kr pr kg

hesteben til 10 kr pr kg

 

det må du meget gerne de har vil også andet kød Smiler

 

Man skal dog købe minimum 10 kg af det. Altså 10 kg kæbekød eller 10 kg ben osv..

 

Man bestiller, så han har mailen mandag morgen og så får man besked tilbage om hvornår man kan hente det. For mit vedkommende er det kl 15 på fredag:-D

 

Men jeg kan godt smide hans mailadresse og en liste over hvad han har, hvis det er du er interesseret, Martin?

 

 

det må du meget gerne de har vil også andet kød Smiler

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
jeg har ind til vider kontaktede 17 slagter uden hæld !!!

 

Der er ikke så mange slagterier tilbage, der slagter heste - danskerne spiser desværre ikke ret meget hestekød, så hestene ryger på transporter sydpå over grænsen :cry:

 

Hestens værn har en fin liste over slagterier, der tager heste ind :5up:

 

Håber du finder noget godt kød :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne du ikke også sende det til mig???

 

Vi kan evt. finde ud af noget fælleskørsel, hvis det skulle være...

 

hvis der er nogle der bor omkring Hårlev det ligge 15 min i bil fra køge.

som også kunne tænke sig at køde hest/lam/okse så send en besked til mig da jeg er meget interseret !!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jeg da. Men fælleskørsel kan jeg ikke være med i. Du bor i forkert retning, desværre;-)

 

Tjoeh, men vi kommer da til/forbi Køge fra tid til anden:slem:

 

Bl.a. på vej til dyrlæge:genert: - og i den forbindelse vil jeg lige fortælle om/anbefale Barfklinikkens grå pulver til at drysse på småsår, flåtbid, hotspot osv. Det er effektivt, skulle jeg lige hilse og sige (fra mig selv:stupid:):klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjoeh, men vi kommer da til/forbi Køge fra tid til anden:slem:

 

Bl.a. på vej til dyrlæge:genert: - og i den forbindelse vil jeg lige fortælle om/anbefale Barfklinikkens grå pulver til at drysse på småsår, flåtbid, hotspot osv. Det er effektivt, skulle jeg lige hilse og sige (fra mig selv:stupid:):klap:

 

Nå ja på den facon:-D Det lyder da effektivt det pulver:mrgreen:

 

Men jeg deler med en, der bor i Ringsted, så jeg kører hen og henter hende i Ringsted, og så kører vi til Vipperød efter kød, tilbage til Ringsted, deler kød og ben og så kører Luna og jeg hjem igen:-D

 

Det er ikke så tit jeg ser hende, så det er ren hygge.. Men finder du et sted, hvor man kan få noget vildt eller andet billigt, så er jeg da helt sikkert med på noget samkøb:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bayou
Jeg køber ikke fra Kragborg. Har haft alt for dårlige oplevelser begge gange jeg købte derfra. Dog var det med oksekød, men stadig...

 

Det var brunt allerede da jeg fik det og det STANK råddent, når det var tøet op og Luna skulle have en portion.

 

Jeg har set hans annoncer rundt omkring, sidste på dansk fåreavl, men får den indtryk at dyrene behøver ikke at være i liverne tilstand inden de bliver afhentet, men det er svært at sige :vedikke:

 

Der kan man få hestekød uden ben (kæbekød) til 18 kr pr kg

 

Jeg giver 18 kr pr kg hakket hestekød beregnet til menneskeføde..

 

Øv.. :cry: jeg giver 20kr per kilo hestekød, men tilgengæld få jeg en stort sække (ca 40kg) ribben og diverse andet ben med til en 50´er.

 

 

det forstår jeg ik for de bliver dyrlæge tjækket i alt ders kød

 

:hmm:Sådan nogle Påstander som den der skal man da vist tage med en gran salt... når man køber direkt fra slagteren ved man at den er blevet kontrolleret/frisk/man ved lige precis hvad man få, og ikke mindste meget billiger :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja på den facon:-D Det lyder da effektivt det pulver:mrgreen:

 

Men jeg deler med en, der bor i Ringsted, så jeg kører hen og henter hende i Ringsted, og så kører vi til Vipperød efter kød, tilbage til Ringsted, deler kød og ben og så kører Luna og jeg hjem igen:-D

 

Det er ikke så tit jeg ser hende, så det er ren hygge.. Men finder du et sted, hvor man kan få noget vildt eller andet billigt, så er jeg da helt sikkert med på noget samkøb:-D

 

Angående vildt, så ville jeg ønske jeg boede lidt tættere på ham her:

 

BFV - Vildt i butikken

 

Han har lidt til rimelige priser (menneskeæde, der er nede på hundeædeprislege ;-)), synes jeg, det ser ud til (dog langt fra alt og har ikke forstand på dyrene størrelse). Og så, citat fra hans side:

 

Ligeledes fører Bjarne Frost Vildt et stort udbud af kød og kallun til dyrefoder.
Link til indlæg
Del på andre sites

Angående vildt, så ville jeg ønske jeg boede lidt tættere på ham her:

 

BFV - Vildt i butikken

 

Han har lidt til rimelige priser (menneskeæde, der er nede på hundeædeprislege ;-)), synes jeg, det ser ud til (dog langt fra alt og har ikke forstand på dyrene størrelse). Og så, citat fra hans side:

 

Nu har jeg ikke lige plads til mere kød, når jeg kommer hjem i eftermiddag.

 

Men næste gang jeg skal købe ind, vil jeg da have lidt af det. Hvis jeg kører derned, vil du så have noget med? Så kan vi finde ud af at mødes her ved mig eller sådan? Der går nok lige et par måneder:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Angående vildt, så ville jeg ønske jeg boede lidt tættere på ham her:

 

BFV - Vildt i butikken

 

Han har lidt til rimelige priser (menneskeæde, der er nede på hundeædeprislege ;-)), synes jeg, det ser ud til (dog langt fra alt og har ikke forstand på dyrene størrelse). Og så, citat fra hans side:

 

 

har talt med ham han tager 15 kr Killo for indmad og kallun og resten koster det der står på hans hjemme side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Angående vildt, så ville jeg ønske jeg boede lidt tættere på ham her:

 

BFV - Vildt i butikken

 

Han har lidt til rimelige priser (menneskeæde, der er nede på hundeædeprislege ;-)), synes jeg, det ser ud til (dog langt fra alt og har ikke forstand på dyrene størrelse). Og så, citat fra hans side:

 

når hund må få kylling skog/ben må de så også spise fasan skog/ben???

due skog/ben??? grågås skog/ben ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...