Hop til indhold

Hjælp min hund ville ikke aflevere

Gæst Lotte Jakobsen
 Share

Recommended Posts

Gæst Lotte Jakobsen

Jeg har en 6 mdr gammel engelsk bulldog som har problemer med at aflevere.. kan i trådene se at jeg ikke er den eneste, men mit problem er at han elsker pinde og ikke vil slippe dem igen, og han holder sig lige uden for rækkevidde når han går med den og kan ikke kaldes ind og få eks. snor på. har prøvet at lokke med godbidder, kaste med andet legetøj, ignorere ham og er ved at løbe lidt tør for ideer. Håber i vil hjælpe med lidt ekspertise :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Er det fordi du kaster pinden, eller er det pinde han selv samler op?

Hvis det er det første, ville jeg nok øve aflever eller slip hjemme med noget legetøj, og når han er god til det, så tage det legetøj med på tur. Ikke øve pinde før slip/aflever sidder rigtigt godt fast.

Hvis det er nummer 2, ville jeg have snor på og øve "la den ligge". Bruge snoren til at undgå at hunden kan komme til at samle pinden op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lotte Jakobsen

Tak for besvarelsen :-)

Det er egentlig lidt begge dele, men det er mest irriterende når han selv samler dem op og på den måde selv starter legen.

Han rører aldrig pinde når han er i snor, eller hvis han gør tygger han kun kort i dem, og så smider dem igen. Men uden snor der vender han bare det døve ører til når det gælder leg.

så ved ikke om du har en anden måde det kan øves?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Orv den var svær :hmm: Tror stadig jeg ville øve slip rigtig, rigtig meget, eventuelt først med legetøj og så med en pind du tager med ind, med de bedste godbidder du overhovedet kan støve op eller lave.

Når han er glad for at aflevere i stuen, kan du flytte det ud i haven/kendt sted i lufter.

Når han er uden snor.. Den er svær, så skal du jo konstant gå lige ved siden af ham og holde øje. Hvad hvis i bare ignorerer ham og går videre/gemmer jer bag noget? Eller hvis i har en meget lang line på ham?

Han vil heller ikke slippe hvis i kaster en ny pind?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lotte Jakobsen

tror jeg vil prøve det med at øve indenfor, men har du gode råd til en fantastisk godbid? synes jeg har prøvet med alt.. ost, pølser, kød,diverse godbidder fra dyrehandlere...

Hvis vi kaster en anden pind eller løber rundt og fjoller, gemmer os for ham, løber han bare med, men smider aldrig sin egen pind

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Godbidder, næhh.. Motor er også rimelig svær på det punkt. Lige nu får han tørrede kyllingestrips som vi har købt fra zooplus, dem er han faktisk rigtig glad for.

Ellers ting som nylavede frikadeller, kolde fiskefrikadeller, stegt hakket kød, torskerogn, kødpålæg...

De der små sticks man kan købe i superbrugsen (vildt dyr kilopris), dem får han sjældent, men så virker de også ret godt.

Du skal nok også træne det når han er sulten. Hvis han får morgenmad, så træn det lige før han forventer at få det. Samme med aftensmaden.

Link til indlæg
Del på andre sites