Hop til indhold

Gode råd om race søges


Tine1
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen.

 

Jeg er helt ny herinde, er 34 år og hedder Tine. Jeg har 3 drenge på hhv 5, 6½ og 17 år og vi (mest mig og den lille) ønsker os en hund...!!

 

Jeg har haft hunde som barn/ung og har altid deltaget aktivt i dem, men har aldrig været primær ejer.

 

Den store er sådan lidt ligeglad med race - bare den kan lære at rulle rundt.. hmm..

Den mellemste er faktisk lidt bange for hunde - eller for dyr generelt... Ikke at han skriger eller noget - men han er lidt stiv i det.

Den lille på 5 eeeelsker dyr - især hunde - og er faktisk vildt god til dem. Med sikker hånd rør han dem og så er han ret god til at "læse situationenerne".

 

Vi drømmer om:

En hund, der kan være alene hjemme, mens jeg er på arbejde.

En hund, der hellere må være rar og sød end klog.

En hund, der ikke gør hele tiden (vi bor i et boligkompleks, hvor man bor tæt)

En hund, der er lille..!!

En hund, der kan nøjes med en gåtur og leg/træning i en meget lille have.

En hund, der har hår (synes absolut at lidt pjuskede hunde er bedårende).

 

Jeg har selv tænkt bomuldshund, "en slags terrier" eller måske en puddel??

 

Savner inspiration og gode råd - Det er jo en jungle det her..!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov - måske skulle det lige tilføjes at, vi altså ikke er på kig efter en hvalp lige nu og her... Har besluttet mig for, at det skal være engang til december...

 

Skal lige tænke mig grundigt om først (selvom jeg næsten ikke kan vente).

 

- så nu ikke noget med at vise mig søde hvalpe vel...? Kunne let blive fristet..:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Hej.

 

Jeg vil også anbefale Løwchen (som jeg virkelig er faldet for efter jeg er begyndt at færdes herinde :mrgreen:) eller også den jeg selv er ejer af en Westie - West highland writhe terrier, det er også en SUPER skøn og dejlig hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Ihh.. Det var lige præcist sådanne nogle råd jeg søgte... Og så er I ovenikøbet enige..

 

Vil straks finde lidt mere info om "Løwchen" (sjovt navn).

 

Navnet er faktisk logisk nok, når du ser et billede af en Löwchen :blink: Til udstilling skal de nemlig klippes på en måde så de kommer til at ligne en lille løve.. Kan kun ligesom de andre varmt anbefale dig at se nærmere på racen, jeg venter selv på at få min Löwchen hvalp hjem her om nu kun 13 dage :mrgreen: Vores skal dog ikke klippes, men får lov til at beholde pels på numsen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Du skal også næsten kigge på Cavalier - en sød og sjov lille hund, der normalt ikke kræver den vilde aktivering, men som alligevel gerne vil træne, hvis ejer vil :-D

 

Alle de Cavalier jeg har kendt, har alle som en været yderst omgængelige og meget hengivne :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Du skal også næsten kigge på Cavalier - en sød og sjov lille hund, der normalt ikke kræver den vilde aktivering, men som alligevel gerne vil træne, hvis ejer vil :-D

 

Alle de Cavalier jeg har kendt, har alle som en været yderst omgængelige og meget hengivne :lun:

 

Ja, de er super dejlige og utrolig gode til at tilpasse sig alt.

 

Men de er energi bundter som unge og selvom de ikke direkte kræver aktivering og træning, så vil de meget, meget gerne.

 

Er man klar på det så tror jeg heller ikke cavalieren er et dårligt bud.

Og så er det en super smuk hund - Omend man lige skal have med i overvejelserne at der er mange arvelige sygdomme i racen, så man bør vælge opdrætter med omhu.

 

Ellers så tænker jeg også at en westie eller en bomuldshund kunne være gode til jer - Måske især westien, fordi den er ret robust.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som nogle af de andre skriver, er löwchen et rigtig godt bud..

Det er en glad og humoristisk race, som elsker børn. Det er ikke en reserveret race, den elsker alle mennesker og har ingen problemer med andre hunde.

Løven elsker at lære forskellige tricks (den har været brugt som cirkus og gøglerhund tidligere)..Den er lærenem og arbejdsvillig. Er ikke krævende motionsmæssigt, emn elsker at gå lange ture. Den elsker alle aktiviteer som involverer hele dens familie.

Den kan sagtens lære at rulle rundt :mrgreen: sidste år havde jeg en hvalpekøber, hvis dreng ville lære deres løve at spille guitar..Jeg tror faktisk det lykkedes meget pænt :klap:

Løverne bliver meget brugt som terapihunde i udlandet. De er ret hurtige til at aflæse om folk er bange, uinteresserede eller vilde med hunde. og afpaseer fint deres opførsel til situationen.

Det er ikke en gøende race..Mange af de små hunderacer har jo ellers været brugt som alarmhunde, men ikke løven..Den har bare været til selskab :engel:

Den er lille (alt efter hvilken linje man vælger) Standarden siger 25-33 cm..Min den mindste e r21 cm og den største er 36 cm.

Den er langhåret, men fælder ikke. Allergikere kan som regel godt tåle løverne.Natascha, min datter, har ret slem allergi. Og hun tåler fint løverne, også med i seng.

hvis man vil udstilel skal hunden klippes i løveklip. Hvis det bare skal være en familie/kælehund så vælgr mange at lade enten pelsen gro over det hele, elelr at få klippet hunden i et hvalpeklip. At klippe kan man nemt selv lære.

Löwchen er forresten i familie med bomuldshunden (bichon familien) som kendetegnes ved ikke at fælde.

 

God jagt med at finde din nye race :mrgreen:

Hej allesammen.

 

Jeg er helt ny herinde, er 34 år og hedder Tine. Jeg har 3 drenge på hhv 5, 6½ og 17 år og vi (mest mig og den lille) ønsker os en hund...!!

 

Jeg har haft hunde som barn/ung og har altid deltaget aktivt i dem, men har aldrig været primær ejer.

 

Den store er sådan lidt ligeglad med race - bare den kan lære at rulle rundt.. hmm..

Den mellemste er faktisk lidt bange for hunde - eller for dyr generelt... Ikke at han skriger eller noget - men han er lidt stiv i det.

Den lille på 5 eeeelsker dyr - især hunde - og er faktisk vildt god til dem. Med sikker hånd rør han dem og så er han ret god til at "læse situationenerne".

 

Vi drømmer om:

En hund, der kan være alene hjemme, mens jeg er på arbejde.

En hund, der hellere må være rar og sød end klog.

En hund, der ikke gør hele tiden (vi bor i et boligkompleks, hvor man bor tæt)

En hund, der er lille..!!

En hund, der kan nøjes med en gåtur og leg/træning i en meget lille have.

En hund, der har hår (synes absolut at lidt pjuskede hunde er bedårende).

 

Jeg har selv tænkt bomuldshund, "en slags terrier" eller måske en puddel??

 

Savner inspiration og gode råd - Det er jo en jungle det her..!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske skulle jeg tilføje at der ikke er nogen racespecifikke sygdomme hos løverne..Det er en ret sund race.

Den er mere kvadratisk end havaneseren er, hvilket gør at dens ryg ikke bliver så belastet.

Og så lige et link til min yndlingsløve Lowchens of Australia presents the AGILITY LOWCHEN - "Pistil"! hvis du scroller ned til bunden er der en masse sider med billeder af Pistil..

Redigeret af kennel-lowchen
Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for råd igen... Kunne meget vel forelske mig i den lille løve... Og render rundt herhjemme og kigger på billeder af dem konstant..:)

 

Et par praktiske spørgsmål omkring dem:

 

Kan de tåle at gå på asfalt..?? (måske et dumt spørgsmål, men nogen sagde til mig, at det skulle undersøges og er selv rimelig blank)

 

Hvad koster en løwchen hvalp..??

 

Hvor hurtigt vokser deres pels..? (i tilfælde af jeg vælger at holde den i "hvalpeklip")

 

Jeg tænker nok lidt på det økonomiske omkring det at have hund - så det er lidt vigtigt at det kan betales i forhold til forsikring, sygeforsikring, foder, frisør osv...

 

En ting er de første investeringer... Noget andet er "driftomkostninger":)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Tak for råd igen... Kunne meget vel forelske mig i den lille løve... Og render rundt herhjemme og kigger på billeder af dem konstant..:)

 

Et par praktiske spørgsmål omkring dem:

 

Kan de tåle at gå på asfalt..?? (måske et dumt spørgsmål, men nogen sagde til mig, at det skulle undersøges og er selv rimelig blank)

 

Hvad koster en løwchen hvalp..??

 

Hvor hurtigt vokser deres pels..? (i tilfælde af jeg vælger at holde den i "hvalpeklip")

 

Jeg tænker nok lidt på det økonomiske omkring det at have hund - så det er lidt vigtigt at det kan betales i forhold til forsikring, sygeforsikring, foder, frisør osv...

 

En ting er de første investeringer... Noget andet er "driftomkostninger":)

 

Hej og velkommen til :vinken:

 

Alle hunde kan tåle at gå på asfalt :-D

 

hvor hurtigt deres pels vokser kan jeg ikke lige svare på :???: Jeg kender kun til pudlens pels...

 

Jeg betaler 1600-1700 kr årligt for ansvar + sygeforsikring. Foder hmmm det er godt nok forskelligt alt efter hvad du fodrer med. Jeg skal til at fodre Real Nature: 199 for 5 kg, Jason skal have 50 g dagligt, så det er jo ikke dyrt :-D (Jason vejer 4 kg - mener også det er deromkring en løve ligger)

 

frisør - hmmmm 500 kr vil jeg tro...

 

Löwchen koster 11.500 kr

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for råd igen... Kunne meget vel forelske mig i den lille løve... Og render rundt herhjemme og kigger på billeder af dem konstant..:)

 

Et par praktiske spørgsmål omkring dem:

 

Kan de tåle at gå på asfalt..?? (måske et dumt spørgsmål, men nogen sagde til mig, at det skulle undersøges og er selv rimelig blank)

 

Hvad koster en løwchen hvalp..??

 

Hvor hurtigt vokser deres pels..? (i tilfælde af jeg vælger at holde den i "hvalpeklip")

 

Jeg tænker nok lidt på det økonomiske omkring det at have hund - så det er lidt vigtigt at det kan betales i forhold til forsikring, sygeforsikring, foder, frisør osv...

 

En ting er de første investeringer... Noget andet er "driftomkostninger":)

De kan sagtens gå på asfalt :-D

En Löwchenhvalp koster 11500 (du kan se på min hjemmeside hvad der så følger med af ting osv).. Sommetider er der en hvalp med fejl fx underbid så er den lidt billigere. Eller en voksen hund der skal have et nyt hjem.

Pelsen vokser ca en cm om måneden. Du kan nemt lære at klippe (jeg holder jævnligt klippekursus, både hold og eneundervisning)

Foderprisen kommer jo an på hvad du fodrer med. Men en sæk foder med 15 kg vil holde ca 4-6 måneder ( en sæk koster vel fra 300-1000 kr).. Sygeforsikring og lovpligtig forsikring giver jeg vist samlet ca 1700 kr for pr hund pr år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen til :vinken:

 

Alle hunde kan tåle at gå på asfalt :-D

 

hvor hurtigt deres pels vokser kan jeg ikke lige svare på :???: Jeg kender kun til pudlens pels...

 

Jeg betaler 1600-1700 kr årligt for ansvar + sygeforsikring. Foder hmmm det er godt nok forskelligt alt efter hvad du fodrer med. Jeg skal til at fodre Real Nature: 199 for 5 kg, Jason skal have 50 g dagligt, så det er jo ikke dyrt :-D (Jason vejer 4 kg - mener også det er deromkring en løve ligger)

 

frisør - hmmmm 500 kr vil jeg tro...

 

Löwchen koster 11.500 kr

Så ikke du havde svaret :oops::mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Yvonne Frederiksen

Hej Tine

 

Det er slet ikke noget dårligt valg - held og lykke med løverne.

 

Lige en lille kommentar til Janni:

Hvornår har du set en Havanese med ryg-problemer på grund af belastning. Jeg har aldrig hørt om det problem.

 

Peter

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...