Hop til indhold

Bivirkning ved ormekur?

Gæst kbaggen
 Share

Recommended Posts

Gæst kbaggen

Hej,

er der nogle der har styr på bivirkningerne ved ormekur? Sif har lige igår fået en ormekur da vi skal til Bornholm den 15 juni og nu ligger hun i sin kurv og ryster her til morgen (hun så ellers frisk ud på morgentur)! Hun har kastede op et par gange siden og ser skidt ud nu! Vi forsøger at ringe til dyrelægen lige nu også selvfølgelig!

DESUDEN har jeg så lige læst idag på nettet at man fra den 14 Juni ikke længere behøver at give hunde ormekur for transit til Bornholm, det burde KASTRUP Dyreklinik sgu da vide og have informeret os om! FJOLSER!

kbaggen

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

er der nogle der har styr på bivirkningerne ved ormekur? Sif har lige igår fået en ormekur da vi skal til Bornholm den 15 juni og nu ligger hun i sin kurv og ryster her til morgen (hun så ellers frisk ud på morgentur)! Hun har kastede op et par gange siden og ser skidt ud nu! Vi forsøger at ringe til dyrelægen lige nu også selvfølgelig!

DESUDEN har jeg så lige læst idag på nettet at man fra den 14 Juni ikke længere behøver at give hunde ormekur for transit til Bornholm, det burde KASTRUP Dyreklinik sgu da vide og have informeret os om! FJOLSER!

kbaggen

Hundene kan godt blive ret sløje af ormekur.. yndskid, opkast og rystelser..

Dyrlæger kan jo ikke vide alt (selvom man synes de burde).. Jeg tjekker altid selv op på alting..bare for en sikkerheds skyld :mrgreen:

Og jeg vidste fx ikke at man ikke længere skal have ormekuren ved transit..Gider du sende et link?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kbaggen

Nej, de kan ikke vide alt, men alligevel så bør de jo være de første der får det at vide og bør stå i den information de får fra de vetrinære myndigheder, medlemsorganisationer osv.!

Nå, men jeg var også bare lige lidt sur og meget bekymmeret! Har læst om "Milbemax Vet" og bivirkningerne på følgende link --> http://www.produktresume.dk/docushare/dsweb/GetRendition/Document-27455/html og de minder meget om dem Sif har og du beskirver!

De nye regler kan blandt andet ses her:

Hund/Kat til Bornholm

Bemærk det kun gælder TRANSIT og ikke decideret ophold i Sverige!

Det skal dog lige siges at der ikke kan ses nogle opdatering af reglerne endnu på jordbundsverket.se --> http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/hundarochkatter/atttainhundarochkatterfranutlandet/tainhundarochkatterfranovrigaeulander/resatillochfranbornholm.4.50cb902d1234ca17a7e80001944.html

Redigeret af kbaggen
Link til indlæg
Del på andre sites