Hop til indhold

Ih, jeg har dummet mig

Lonny
 Share

Recommended Posts

Luna skal jo have medicin via en inhalator flere gange om dagen, og jeg har rigtig dummet mig i forbindelse med at hun får sin medicin :stupid:

Hun finder sig i at få sin medicin, men vi skal fange hende først, så hver gang skal vi først bruge et par minutter på at gå rundt efter hende i huset. Vi fandt jo så ud af at det var meget lettere bare at give hende medicin når hun alligevel lå i sofaen og sov, så kunne man jo "overrumple" hende og nå at holde hende fast i sofaen og så tage medicinen der ligger på stuebordet...

Det var en rigtig god plan til at starte med (for os...), vi slap for at gå rundt efter hende indtil hun besluttede at det var ok, og medicineringen var meget hurtigere overstået :5up:

Men i dag har det så resulteret i, at hver gang jeg bare læner mig en lille smule frem i sofaen, så springer hun op som en fjeder og skynder sig væk, og det selvom hun ligger i den dybeste søvn :ae:

Så nu er jeg begyndt at tage hendes medicin, rejse mig op og vise hende den, så hun ved hvornår den kommer, og ikke sådan længere bliver taget på sengen. Jeg syntes nemlig at det er rigtig synd at hun sådan hele tiden skal være på vagt :cry: Så må jeg jo bare finde mig i at trave rundt efter hende, hellere det end at hun konstant tror at "nu er det nu"...

Der er vel ikke rigtig andet jeg kan gøre for at overbevise hende om at hun ikke behøves at være på vagt hele tiden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Hvor er det hele bare synd for Luna - øv med hunde, der skal 'tvinges' til at have noget de ikke syntes om.

Mht ideer, så kan du også have en (lukket) krukke med godbidder stående på sofabordet og så af og til række ud efter den, åbne den og give hende en - så finder hun vel ud af, at ikke al 'sofabevægelse' fra din side er af det dårlige :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det hele bare synd for Luna - øv med hunde, der skal 'tvinges' til at have noget de ikke syntes om.

Mht ideer, så kan du også have en (lukket) krukke med godbidder stående på sofabordet og så af og til række ud efter den, åbne den og give hende en - så finder hun vel ud af, at ikke al 'sofabevægelse' fra din side er af det dårlige :-)

Det var en god idé, den vil jeg helt sikkert bruge :5up:

Hun får to forskellige slags medicin, og den ene får hende til at ville nyse, men hun skal nyse før vi er færdige med at give hende medicinen og hun skal derfor tilbageholde sit nys (alt medicinen forsvinder ud i luften hvis vi fjerner inhalatoren), og derfor kan hun ikke lide den. Den anden medicin kan hun såmænd finde på at lægge sig til at sove imens vi giver den :-D

Link til indlæg
Del på andre sites