Gæst Minni G`s Skrevet Juni 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2010 Hej, ved ikke om det er under det rigtige emne jeg lægger dette ind. Men, er der nogen der kan fortælle mig, hvilken uddannelse man skal have for at arbejde på internat eller lignende? gerne en uddannelse man kan tage mellem horsens og århus? kan nemlig se at dyrepasser er den nærmeste uddannelses sted kolding, og det er lige lidt for langt væk. men tænkte på om der ikke er en uddannelse der minder meget om dyrepasser? vil helt vild gerne arbejde med hunde men også katte. hjælp? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Minni G`s Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Er der slet ingen, der vil hjælpe? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst andreadot Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Jo da. Jeg er uddannet dyrepasser og du skal til kolding og hvis det er veterinærsygeplejerske er det også kolding. Så der er ingen vej uden om. Mange internater bruger ulønnet personale og resten er vist også dyrepasser eller veterinærsygeplejerske heidi Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Minni G`s Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 øv øv. så kan jeg ikke få den uddannelse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst andreadot Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 hvorfor ikke, der er skolehjem og så langt er der da ikke fra horsens til kolding? og ikke mindst skal man være mere end villig til at flytte for en elevplads. Jeg har ikke et øjeblik fortrudt min uddannelse. og jeg har været i faget i snart 14 år. Og det er trods alt "kun" små 4 år det tager Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Minni G`s Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Har 3 hunde som jeg ikke vil undvære, og min kæreste der ikke vil undvære mig, og har ikke penge til at køre frem og tilbage mellem horsens og kolding. og har bestemt ikke penge til at bo på skolehjem. så den uddannelse må vente til jeg engang får økonomi til det, rigtig rigtig øv, for elsker dyr og vil så gerne arbejde med dem. men kan se at man kan tage grundforløbet til dyrepasser i horsens, som tager et år. så det kan muligvis lade sig gøre alligevel, skal ringe til dem imorgen på skolen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Har 3 hunde som jeg ikke vil undvære, og min kæreste der ikke vil undvære mig, og har ikke penge til at køre frem og tilbage mellem horsens og kolding.og har bestemt ikke penge til at bo på skolehjem. så den uddannelse må vente til jeg engang får økonomi til det, rigtig rigtig øv, for elsker dyr og vil så gerne arbejde med dem. men kan se at man kan tage grundforløbet til dyrepasser i horsens, som tager et år. så det kan muligvis lade sig gøre alligevel, skal ringe til dem imorgen på skolen. Jeg er ikke 100% sikker, men med en SU på 7000-14000 (SU/praktikløn), burde der så ikke være råd til det? Jeg kender jo ikke din økonomiske situation Det var bare lige, hvis det kunne hjælpe dig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst andreadot Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Grundforløbet kan tages forskellige steder, men de 4 hovedforløb er i kolding. Man får refunderet noget at transporten af arbejdssgiver. Hvis det er det du vil, er det da tosset at vente. Man får faktisk en ok løn også mens man er på skole. Men du skal finde en elevplads først Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst andreadot Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Men vær obs på at en elevplads er svær at finde og de elever jeg har haft de sidste 3 gange kom henholdsvis fra kolding til århus hver dag. En flyttede fra frederikshavn til århus og ham jeg har lige nu kommer fra esbjerg. Det siger lidt om elev situationen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Jeg vil også anbefale dig at finde en elevplads først :5up:. Det kan være rigtig svært at finde en, jeg er selv uddannet dyreassistent . Blev udlært i 2004. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Minni G`s Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Jeg er ikke 100% sikker, men med en SU på 7000-14000 (SU/praktikløn), burde der så ikke være råd til det? Jeg kender jo ikke din økonomiske situation Det var bare lige, hvis det kunne hjælpe dig __________________ Hilsen Rikke og potedask fra Møffe-dyret Har en husleje på 8100 og så skal vi have mad og ting til vores vuffer og opsparing hvis noget en dag skulle ske med vores hunde osv, så har ikke lige så mange penge til det. men tror jeg vil prøve og se om der er til at finde en læreplads, også måske starte grundforløbet i horsens, for mon ikke jeg om et år har fået sparet sammen så jeg kan tage uddannelsen færdig i kolding :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miosmor Besvaret Juni 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2010 Hej, Min kæreste er i lære som dyrepasser nu. Han tog grundforløb lige syd for Århus, og skal så til Kolding i de fremtidige skoleperioder. Det sværeste ved uddannelsen er helt sikkert at finde en læreplads, så det kan være en fordel at starte der. Mange skifter under grundforløbet over til landmandsuddannelsen fordi der simpelthen ikke er nogen lærepladser at få. (men det skal ikke tage modet fra dig. Min kæreste fik det samme at vide, og pludselig havde han én). Som det er, hvor min kæreste er i lære, så får han skolehjem betalt af lærepladsen. Så det skulle da gøre det økonomiske lidt nemmere. Vi står dog også i samme situation med to hunde og en bondegård der skal passes, så skoleforløbene bliver en prøvelse, men det er jo kun 10 uger ad gangen... Håber det hjalp.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts