Gæst Lab'Buddy Skrevet Juni 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2010 Hej derude Da ingen i min omgangskreds med hunde, bruger olier ("Jagthunde, eller brugshunde har ikke brug for sådan noget") - så må jeg jo spørge herinde. Jeg har en skøn unghund (lab.) på 9. måneder som får Large Breed Oliver's. Men man er vel lidt "pylret", og vil gerne forbygge HD/AD især i denne vigtige vokseperiode (Skulle nok have fået idéen noget før..) Men hvilket olier er tilladt for unghunde? Synes at kunne huske noget om at nogle olier er skadelige for ungehunde, og det ene og det andet skal man sørge for. Er helt grøn på området med brug af olier. Forsat god aften Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Juni 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2010 Jeg ville bruge en god Lakseolie, den kan jeg ikke forstille mig er skadelig for nogen hunde - med mindre de ikke tåler fisk! Jeg køber selv den fra Olivers, den er i god kvalitet og koster rimeligt og så er den nem at dosere med (har også den pumpe der passer til flaskerne fra Olivers) og lige til at sætte i køleskabet når den ikke er i brug Men den bedste forebyggelse er et korrekt mængde foder, en pæn slank vægt på hunden og tilpas motion så væksten ikke "boostes". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lab'Buddy Besvaret Juni 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2010 Mange tak for svaret Hvor meget skal man give ca? (Han vejer 25kg) Og hvor tit? :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Juni 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2010 Mange tak for svaret Hvor meget skal man give ca? (Han vejer 25kg) Og hvor tit? :blink: Jeg giver hver morgen sammen med morgenmaden i hendes skål (aftensmaden får hun som foder søg rundt om i hele lejligheden) og dosering står på flasken, men han skal jo nok have det samme som Misja (hun vejer ca. 26½ kg.) og hun får 2 pump pr. dag Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lab'Buddy Besvaret Juni 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2010 Tak for info, og godt råd Buddy får egentlig begge sine måltider i fodersøg. Hvilket jeg godt kunne tænke mig at forestætte med . Så.. Hvor lidt tørfoder skal der være, før man kan tilsætte olien? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Juni 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2010 Tak for info' date=' og godt råd Buddy får egentlig begge sine måltider i fodersøg. Hvilket jeg godt kunne tænke mig at forestætte med . Så.. Hvor lidt tørfoder skal der være, før man kan tilsætte olien? [/quote'] evt. opblød lidt foder i olien og put det i et marvben eller andet og frys det og giv ham sådan et hver dag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lab'Buddy Besvaret Juni 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2010 God idé! :5up: Så er der også lidt aktivering ind over det . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Juni 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2010 Tak for info' date=' og godt råd Buddy får egentlig begge sine måltider i fodersøg. Hvilket jeg godt kunne tænke mig at forestætte med . Så.. Hvor lidt tørfoder skal der være, før man kan tilsætte olien? [/quote'] Hvis han nu elsker smagen, kan du jo give ham det på en lille tallerken han selv kan slikke ren. Mine to forrige retrivere elskede det og spiste det gerne "uden noget på" :blink: Men er han lidt lige som Misja der siger PYFFF til slige stærke sager, så er guanomos forslag ganske fint :5up: evt. opblød lidt foder i olien og put det i et marvben eller andet og frys det og giv ham sådan et hver dag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret Juni 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2010 Hej derude Da ingen i min omgangskreds med hunde' date=' bruger olier ("[i']Jagthunde, eller brugshunde har ikke brug for sådan noget[/i]") - så må jeg jo spørge herinde. Sjovt.. I mine øjne er det lige nøjagtigt dem, der har mest brug for lidt ekstra til leddene.. Jeg bruger Cortaflex Det er lidt pebret, men sparer et par 100 på at købe det i England Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lab'Buddy Besvaret Juni 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2010 (rettet) Hvis han nu elsker smagen, kan du jo give ham det på en lille tallerken han selv kan slikke ren. Mine to forrige retrivere elskede det og spiste det gerne "uden noget på" :blink: Men er han lidt lige som Misja der siger PYFFF til slige stærke sager, så er guanomos forslag ganske fint :5up: Han lapper det lige i sig med det samme på tallerkenen. Han er tilsynsladende vild med smagen. For jeg gik lidt på fingrene, og han gik efterfølgende og slikkede disse fingre Sjovt.. I mine øjne er det lige nøjagtigt dem, der har mest brug for lidt ekstra til leddene.. Jeg bruger Cortaflex Det er lidt pebret, men sparer et par 100 på at købe det i England Det synes jeg også Redigeret Juni 23, 2010 af Lab'Buddy Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lab'Buddy Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Jeg har brugt lakseolien fra Olivers i noget tid nu. Det er super godt. Hans pels er meget, meget fin, samt han fælder betydeligt mindre. Han hopper og danser når flasken bliver taget frem Jeg har set olier, beregnet til aktive, og meget aktive hunde. mit bud vil være, at i disse produkter er der mere til ledene osv. Men, hvordan ved man om ens hund er meget aktiv? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts