Hop til indhold

Huset klar til hvalpe invasion :)


Gæst Larsen'
 Share

Recommended Posts

Gæst Larsen'

Hej allesammen

 

Som nogen sikkert har læst, henter kæresten og jeg vores første hvalp - en Cavalier King Charles torsdag eftermiddag :klap:

 

Vi er er igang med at gøre huset klar til den lille nye, og vil derfor høre jer om der er noget specielt vi skal tænke på?

 

-Har i nogle erfaringer, som kunne være rare at have med i baggagen, inden den lille ny er her, så lutter vi øre :vuf:

 

På forhånd tak for hjælpen:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er selv ved at skrive en "to do" liste, som jeg skal have gennemført herhjemme inden hvalpen flytter ind...

Lige pt står der på listen:

 

- Fjerne alle løse ledninger - fastmonter og skjul de, som ikke kan fjernes

- Ned i hvalpehøjde og se om noget af inventaret indbyder til hvalpetænderne, så man er forberedt.

- Sætte børnegitter op til det rum hun skal være alene hjemme i (her er det køkkenet jeg laver alene hjemme træning i)

- Få ryddet op - helt i bund! Så der ikke ligger gamle kvitteringer under en reol hvor hvalpen liiiige kan nå den :roll:

- Gjort vakkelvorne ting vælte-sikkert eller fjernet

- Finde et sted til kattenes mad, så hunden ikke spiser det

- Finde plads til kurv(e), legetøj osv.

- indkøbe lidt mere legetøj :klap:

- Forberede alle i opgangen på hvalpens ankomst (4 ud af 7 klaret - og de glæder sig! :banan:)

- Gå rundt i nabolaget og find de bedste områder at lufte hund i. Tage tid på, hvor langt de enkelte ture ca. tager at gå i meget roligt tempo. Især morgenturen inden skoletid, skal jo "planlægges" ift. hvornår man skal stå op og stadig kunne nå i skole/på arbejde

- hænge krogen op til hundesnoren og selen

- finde pladsen til hundefoder og høm-høm poserne

- indkøber liiiidt mere legetøj :lol:

 

Det er det jeg har indtil videre... :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Larsen'

Fantastisk indlæg :mrgreen:

 

Jeg kan bruge det hele, så er det bare igang med mission hvalpesikkert hjem :)

 

Når du snakker om at foreberede andre på at hvalpen kommer, tænker du så på at fortælle dem hvordan de skal agere i situationer, så som når hvalpen hopper op af en bider, osv? :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har fået Cavalier sidste uge..

 

Udover de normale hvalpeting.. Så er vi hverdag igennem med en kam og en børste med svine?hår på den ene side også nogen børster til menneskeagtige på den anden side :genert:

 

Udover det har vi købt øjebad fra KW, da det ellers var nærmest UMULIGT at få søvn ud af hendes øjne(ved øjnene) :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Larsen'

Vi har sådan en hånd børste med mikrofiber, som skulle være god til at tage de løse hår - Kan du anbefale en kam for at få det ret ud ??

- Vi har oplevet at de godt kan have nogle solide hårknuder:roll:

 

ang. øjebad, virker det ?? - For det vil være en rigtig god investering ! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har sådan en hånd børste med mikrofiber' date=' som skulle være god til at tage de løse hår - Kan du anbefale en kam for at få det ret ud ??

- Vi har oplevet at de godt kan have nogle solide hårknuder:roll:

 

ang. øjebad, virker det ?? - For det vil være en rigtig god investering ! :)[/quote']

 

Jeg bruger kam indtil videre, men har en karte klar til når der er lidt mere pels.. Så må jeg se til den tid hvad der er bedst kam eller karte :blink: Indtil videre er det mest "bukserne" der bliver børstet hverdag så vi undgår der overhovedet kommer knuder, også for at vænne hende til sådan er det altså! :drille:

 

Ja det virker!!.. Jeg er meget glad for den investering :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Larsen'
Jeg bruger kam indtil videre, men har en karte klar til når der er lidt mere pels.. Så må jeg se til den tid hvad der er bedst kam eller karte :blink: Indtil videre er det mest "bukserne" der bliver børstet hverdag så vi undgår der overhovedet kommer knuder, også for at vænne hende til sådan er det altså! :drille:

 

Ja det virker!!.. Jeg er meget glad for den investering :-D

 

Det lyder som en fair måde at gøre det på :) Så undgår du problemer senere hen med at hun ikke gider eller kan lide det :blink:

 

Hvor har i købt øjebadet henne ?? :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Larsen'
Plantorama ;-) Men ellers kan man vidst mere eller mindre købe det over alt hvor KW forhandles :blink:

 

Tusinde tak for hjælpen ! Sådan en vil jeg smutte ud og handle imorgen - Den lille skal ikke mangle nogle :)

 

Jeg smider nogle billeder ind på torsdag, når den lille fyr er kommet hjem :klap: - Det bliver såå spændende !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusinde tak for hjælpen ! Sådan en vil jeg smutte ud og handle imorgen - Den lille skal ikke mangle nogle :)

 

Jeg smider nogle billeder ind på torsdag' date=' når den lille fyr er kommet hjem :klap: - Det bliver såå spændende !![/quote']

 

 

Hvad er det for en farve? :lun: Og du kan ROOLIGT glæde dig :blink: Ærgeligt du bor så langt væk, ellers kunne småerne jo have mødtes.. Men måske på et træf engang? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Larsen'
Hvad er det for en farve? :lun: Og du kan ROOLIGT glæde dig :blink: Ærgeligt du bor så langt væk, ellers kunne småerne jo have mødtes.. Men måske på et træf engang? :vedikke:

 

Ja det er da egentlig lidt æegerligt :cry: kunne ha' været rigtig hyggeligt !

- Men hvem ved, måske på et træf engang, kunne være sjovt :)

 

Det er en tricolor :) simpelthen så fin en farve :lun:

 

Hvad er din :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fantastisk indlæg :mrgreen:

 

Jeg kan bruge det hele' date=' så er det bare igang med mission hvalpesikkert hjem :)

 

Når du snakker om at foreberede andre på at hvalpen kommer, tænker du så på at fortælle dem hvordan de skal agere i situationer, så som når hvalpen hopper op af en bider, osv? :roll:[/quote']

 

Ja både og - jeg bor i lejlighed i en meget "social" opgang, og jeg vil gerne starte "positivt" ud, med at fortælle folk at jeg får hvalp - inden de selv opdager fordi den gør af dem, når de går op ad trappen (f.eks.;-))

 

Folk her i opgangen bliver så glade når man "forbereder" hinanden på nye dyr. F.eks. kom en længere oppe ned og ville "bare lige" fortælle, at de fik en chihuahua... Min nabo skulle lige fortælle at de fik papegøje osv...

Gg de med den lille hund ville også lige fortælle, at de var altså ikke altid nået ned fra 4. sal i tide inden den lille tæve "skulle" - og hvis der lå en lille sø, så VAR de altså på vej for at tørre op, men de ska jo lige op på 4. efter papiret og hele vejen ned igen :lol:

 

Så er man forberedt og på den måde faktisk tage ret mange "problemer"/irritationer på hinanden i opløbet, når man allerede inden har vist sin "velvilje" til at snakke om det - især hvis der opstår problematikker... Så føler naboerne måske lettere, at de kan komme til en, og snakke om ting de måske ønsker anderledes i den måde, vi "opfører" os på med vores dyr. Så man viser sin velvilje til at snakke om hunden/katte/papegøjen/gnaverne osv. - og på den måde kan få løst de der "små ting" inden det bliver en klage til udlejeren :5up:

 

Så er man i opgangen også enig om, hvem der er der skal vaske mudderpoter af trapperne om vinteren - og tørre hvalpetisset op hvis ikke man nåede ud af hoveddøren i tide :lol: :5up:

 

vi har f.eks. i opgangen nu samlet os - os hundeejere (og "to be") - og købt en fælles spand og moppe til at stå i opgangen. Så selvom der er trappevasker hver 14. dag, så skal der ikke være mudderpoter efter 3 hunde i opgangen til vinter :5up: så vasker vi efter os selv (godt man bor i stuen, så er der ikke så mange trapper at vaske :drille: )

 

Det er 100% den slags nabo"forberedelser" og -enighed, som gør, at vi kan få lov til at have vores dyr i lejlighederne for vores udlejer - selvom husordenen egentlig siger "ingen husdyr" - og at vores udlejer generelt er enormt large med rigtig mange ting, og gerne laver skriftlige undtagelser for alt muligt skægt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Larsen'

Nåååååååårh ja :stupid:

 

Det har jeg fuldstændig glemt ! Der har simpelthen været så meget go på :)

 

Jeg smider lige et par stykker ind :klap:

Redigeret af Larsen'
stavefejl :)
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Larsen'

Som lovet kommer her nogle billeder af vores lille nye Cavalier - som har fået navnet Chester :lun:

 

Vi hentede ham i torsdags, og huset har bare været fuld af liv siden :)

- Han er enorm lærenem, og vil gerne oplevenye ting.

 

Han har været med i Føtex, på banegården, i byparken, og besøgt Mormor :-D

 

Udover vores lille problem, med at han bider i alt, så har der bare ikke været nogle problemer - også er han snart næsten renlig :engel: !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Som lovet kommer her nogle billeder af vores lille nye Cavalier - som har fået navnet Chester :lun:

 

Vi hentede ham i torsdags' date=' og huset har bare været fuld af liv siden :)

- Han er enorm lærenem, og vil gerne oplevenye ting.

 

Han har været med i Føtex, på banegården, i byparken, og besøgt Mormor :-D

 

Udover vores lille problem, med at han bider i alt, så har der bare ikke været nogle problemer - også er han snart næsten renlig :engel: !![/quote']

 

 

Hvor han sød :lun::lun: Tilde er også enoormt lærenem :blink: Tager han også tingene i stiv pote? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Larsen'

Det er en vidunderlig race :hjerte:

 

Ja det gør han ! Han skulle lige vænne sig til larmen fra motorcykler og ambulancer - men nu er der ingen problemer.

 

Han har også været med ude og cykle i kurv, og i indkøbsvogn i Føtex, uden nogen form for brok eller lignende.

Han er skide god til at møde nye og fremmede mennesker, dog har vi lidt problemer med fremmede hunde :vuf:

 

Men udover det, er han en sej gut:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en vidunderlig race :hjerte:

 

Ja det gør han ! Han skulle lige vænne sig til larmen fra motorcykler og ambulancer - men nu er der ingen problemer.

 

Han har også været med ude og cykle i kurv' date=' og i indkøbsvogn i Føtex, uden nogen form for brok eller lignende.

Han er skide god til at møde nye og fremmede mennesker, dog har vi lidt problemer med fremmede hunde :vuf:

 

Men udover det, er han en sej gut:cool:[/quote']

 

Jaa!... Må hunde komme i Føtex :hmm: Tilde syntes de der poter er viiildt farlige :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Larsen'
Jaa!... Må hunde komme i Føtex :hmm: Tilde syntes de der poter er viiildt farlige :engel:

 

Det må de ikke nej :roll: meeeeeeeeen, den lille fis kunne ikke bare stå derude alene, så han røg lige med i vognen :oops:

 

Hun ser godt nok sød ud din Tilde :lun: ( dit profilbillede ? )

- en rigtig puttepige :engel:

 

Hvilke "tricks" træner du Tilde i ? måske kunne du inspirerer lidt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må de ikke nej :roll: meeeeeeeeen' date=' den lille fis kunne ikke bare stå derude alene, så han røg lige med i vognen :oops:

 

Hun ser godt nok sød ud din Tilde :lun: ( dit profilbillede ? )

- en rigtig puttepige :engel:

 

Hvilke "tricks" træner du Tilde i ? måske kunne du inspirerer lidt :blink:[/quote']

 

:lol:

 

Puttepige naarh.. :genert: Ihvertfal ikke nok hvis du spørg mig :oops: Hun er en tøs med gang i, og hun vil ikke sove under dynen med en... Men til gengæld indtager hun heeele min pude! :engel:

 

Hun kan sit, dæk.. også træner vi gi pote og rulle :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...