Hop til indhold

Gøen i haven

Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

Passer i disse dage to dejlige berner drenge og med 3 bernere ialt kommer der jo lidt "lyd" på engang imellem;-).

Nu er mit spørgsmål så-hvad synes I er rimeligt i forhold til lidt hundegøen??

Kan jeg ikke godt tillade mig at lukke dem ud ved 8 tiden om morgenen og også lade dem være i haven til kl. 22 om aftenen:engel:??

Det skal siges at de ikke gøer konstant men bare lidt legegøen af og til i et par minutter;-).

Jeg vil jo ikke rage uklar med naboerne:mrgreen:(giver naboerne et praj om at det kun varer en uges tid før der er ro igen).

V.H.

Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Jeg synes, at det kommer an på området og naboerne. Er det et stille kvarter eller et område med børnefamilier, hvor der konstant er hvin og skrål? Og er der andre hunde i nabolaget, som måske kan begynde at gø, hvis de 3 bernere gøer - for så kan det godt blive lidt overvældende, hvis der er et væld af hunde i området, som skal gø tilbage.

Man skal jo også tænke på, at nogle folk måske har natarbejde eller andre ting, der gør at de har brug for at sove.

Det er lidt svært at svare på, da jeg ikke har nogen fornemmelse af hvor meget de 3 legetosser gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Lidt mere info så da:oops:. Det er et parcelhuskvarter med børn på to sider(har 4 naboer der grænser op til min have). Ingen har natarbejde mig bekendt og jeg forsøger da også at begrænse deres gøen-lige nu har de været en halv time i haven uden at gø;-) og de gøer max 5 minutter af gangen.

Der er ingen andre hunde der gøer tilbage-heldigvis da:-)

Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg har jo 3 hunde (beagler) som kan have lidt melodi på deres stemme - specielt den ene af dem. Den lille på 14 uger kan også gø - men det er mest i lege situationer. Ellers render han bare efter de store beagler :lol:

Vi bor på en hjørnegrund, med omkring 800 kvm. have. Det er et almindeligt villakvarter - men vi har mange børnefamilier herude og der er mange hunde i haverne rundt omkring.

Der er nogen trafik omkring vores grund både af dem med 2 - som 4 ben - desuden har vi også dirv. løse katte som kommer forbi.

Det er forskelligt hvornår mine beagler skælder ud - men det er mest børn som larmer/skriger/løber - visse hunde som de ikke kan acceptere så godt - og andre højtråbende personer. Atter andre er de bedøvende ligeglade med.

Mine hunde leger meget i haven - i sær når vejret er godt - de bliver lukket ud omkring kl. 8 om morgenen - og så ellers i løbet af dagen. Om aftenen når de lige er ude og lette ben for natten er vi altid med dem derude - for nu er pindsvinet begyndt at komme i haven.

Vi har ingen problemer i forhold til naboer/genboer - da de fleste jo selv har hunde - og det er forekommet i sær om sommeren at hunde gøer rundt om i nabolaget og det får jo alle andre til at gø også (også menneskerne :mrgreen:)

Jeg tror bare du skal se til at det ikke går for voldsomt til - og at det er indenfor en tidsperiode mellem 8-23 så bør det ikke give problemer. Det er jo først skidt når hunde/hundene bare står og gør hele tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites