Hop til indhold

Det der barf...

Gæst MissLuna
 Share

Recommended Posts

Gæst MissLuna

Jeg har overvejet meget at starte med barf til begge hunde, men skal overbevise manden om det er en god (og ikke for dyr) ide... Hvor meget giver i ca i mdr for mad til jeres hunde som får barf og hvor meget vejer de?

der var så en der frarådede mig det meget kraftigt i dag, han har hørt at mange hunde bliver aggressive af det, har i oplevet det (eller er det en and?)

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, aggressive af BARF? Er det monstro derfor ulvene er kendt som "den store stygge ulv" :slem:

Ej, spøg til side! De bliver ikke aggressive af BARF, bare rolig!

Her er det dog dyrere med BARF end med tørkost, men det kommer selvfølgelig an på, hvor man køber det! Vi har et par skuffer til det i vores fryser, hvilket giver plads til 25kg kød og ben. Der kan man få en ok rabbat hos Rigtig Hundemad forhandlerne, men med de rigtige kontakter kan det gøres RIGTIG billigt!

Jeg ved, at der er nogle stykker herinde, der køber gennem slagterierne (altså, ikke den lokale slagter, men dem, der afliver dyrene). Der bliver det rigtig billigt.

Vi bruger mellem 650-750kr. pr. gang for de 25kg - og der er til ca. 20 dage (han får 800g kød + ben eller 800g kød med ben og brusk).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Som flere andre også har skrevet, er det en and, at hunde skulle blive aggressive af råt.

Vi råfodrer også, har 3 hunde a 20 kg og bruger ca 300-400 kr ialt pr måned. Grunden til at vi kan holde det på den pris er, at alt vores kød og ben, enten er 'hjemmelavet' (vi har selv en del dyr) eller købt ved hobbyfolk (jægere, kaninavlere, lystfiskere osv) eller direkte på slagteriet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MissLuna

Jeg kunne heller ikke lige forstå det igår da jeg hørte det... blev noget paf over det, da det bestemt ikke er det indtryk jeg har fået ved at læse her...

Vi har rimlig gode forbindelser til a"vler" af både svin, kalkun og køer.. så der ville vi nok kunne købe noget billig kød...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Jeg har en berner på en 46 kilo og ham fodrer jeg for ca 800-900 om måneden inkl. ben.

Han får et kilo kød om dagen plus rå ben og til trods for, at han har fået barf siden han var 3 uger, er han ikke blevet til et frådende monster endnu

:drille:(undskyld kunne ikke lade være;-)).

V.H.

Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Tror myten omkring aggresive hunde stammer fra at mange pludselig - og helt uventet - oplever et tiltider voldsomt fødeforsvar.

Kender til folk som har opgivet BARF pga. dette - en fordi hunden sågar begundte at vogte selv køleskabet over for de andre hunde :shock:

Mht. pris så er det meget afhængig af hvor du køber det.

Personligt handler jeg ikke kød til hunden i en dyrebutik. Jeg synes simpelthen ikke det kan være rimeligt at jeg skal betale det samme for hakket "affaldskød" og biprodukter, som hvad hvad jeg betaler for kød til mig selv i supermarked :shock:

Uanset hvad de påstår/skriver - DBC :roll: - så tror jeg simpelthen ikke på at det kød de benytter er det samme som vi får: hakket culotte, mørbrad mv. Personligt har jeg også, dog i RH, fundet rester af fjer, andenæb, læber mv.

Ikke fordi jeg har noget i mod at der bliver brugt affaldskød, jeg bruger det selv til mine hunde (f.eks. når jeg får kylling så får de indmaden, halsen, vingerne og møsen :mrgreen:), men man skal bare være ærlig omkring det.

Jeg køber derfor kød i supermarkedet når det er på tilbyd, så er jeg så heldig at have en god lokal købmand også kører jeg ind i mellem omkring et slagteri.

Hvis du har øjnene åbne - og måske er lidt fræk :blink: - så kan du derfor fodre temmelig billigt med råt kød, og tilmed af en kvalitet som du selv kan spise.

F.eks. er kylling tit på tilbyd til 14,- pr. kg., der har lige været and på tilbyd til 60,- for 3 kg. og mange butikker har nedsat kød/indmad lige efter åbningstid og/eller lørdag inden lukketid.

Hvis du er interesseret i at vide mere om BARF kan jeg henvise til:

www.naturligthundefoder.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Vi fodre for mellem 600 og 800kr. mdl. Vi har ialt 24,5 kg. hund fordelt på en hanhund og en 7 mdr. gammel tæve, som skal have lidt større mængder end en udvokset hund.

Synes ikke det er specielt dyrt... Det koster næsten det samme at fodre med det tørfoder vi ellers fodre med og så har vi en fuldstændig symptomfri allergihund, på trods af vi kun har barfet en månedstid.

Det der med de bliver "vilde", "aggressive" og alt mulig andet fis, af råt - Tror vist det stammer fra nogle munke, der fodre tigre med kogt kød, fordi de ikke skal forbinde smagen af blod med mad, hvis de kommer til at bide/kradse en af munkene.

Om det har noget på sig for tigrenes vedkommende, aner jeg ikke - Men der er pænt stor forskel på et vildt kattedyr og en domesticeret hund, der ikke selv har fanget sin egen føde i mange, mange år og hvor det at bide et menneske intet har med mad at gøre, men bunder i helt andre problemer.

Så du kan helt roligt afskrive det udsagn som en and :mrgreen:

Vedkommende der har bildt dig det ind, har ikke vist hvad han/hun snakkede om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MissLuna
Tror myten omkring aggresive hunde stammer fra at mange pludselig - og helt uventet - oplever et tiltider voldsomt fødeforsvar.

Kender til folk som har opgivet BARF pga. dette - en fordi hunden sågar begundte at vogte selv køleskabet over for de andre hunde :shock:

Mht. pris så er det meget afhængig af hvor du køber det.

Personligt handler jeg ikke kød til hunden i en dyrebutik. Jeg synes simpelthen ikke det kan være rimeligt at jeg skal betale det samme for hakket "affaldskød" og biprodukter, som hvad hvad jeg betaler for kød til mig selv i supermarked :shock:

Uanset hvad de påstår/skriver - DBC :roll: - så tror jeg simpelthen ikke på at det kød de benytter er det samme som vi får: hakket culotte, mørbrad mv. Personligt har jeg også, dog i RH, fundet rester af fjer, andenæb, læber mv.

Ikke fordi jeg har noget i mod at der bliver brugt affaldskød, jeg bruger det selv til mine hunde (f.eks. når jeg får kylling så får de indmaden, halsen, vingerne og møsen :mrgreen:), men man skal bare være ærlig omkring det.

Jeg køber derfor kød i supermarkedet når det er på tilbyd, så er jeg så heldig at have en god lokal købmand også kører jeg ind i mellem omkring et slagteri.

Hvis du har øjnene åbne - og måske er lidt fræk :blink: - så kan du derfor fodre temmelig billigt med råt kød, og tilmed af en kvalitet som du selv kan spise.

F.eks. er kylling tit på tilbyd til 14,- pr. kg., der har lige været and på tilbyd til 60,- for 3 kg. og mange butikker har nedsat kød/indmad lige efter åbningstid og/eller lørdag inden lukketid.

Hvis du er interesseret i at vide mere om BARF kan jeg henvise til:

www.naturligthundefoder.dk

Linket vil jeg kigge igennem i aften... synes det lyder til at være en rigtig fin måde du fodre på..

Link til indlæg
Del på andre sites